יום ראשון, 8 במאי 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Warriors Way – מתנקש אשר מחסל שבט שלם מגלה תינוקת, שגם אותה הוא אמור לחסל אבל לבסוף מחליט לחוס על חייה ולברוח. הוא מגיע לעיירת קרנבל קטנה, מתוודע לאנשים ומשנה את שגרת חייו, אבל יצר נקם של אישה שהוא מתקרב אליה מחזיר אותו אל חייו הקודמים ואל היותו המתנקש החזק ביותר.
כבר עכשיו ניתן לומר שיש שני אלמנטים חיוביים בלבד בסרט הזה. הראשון הוא, העובדה שקייט בוסוורת' היפה משחקת בו. האלמנט השני הוא סצינת המלחמה לקראת סוף הסרט, סצינת מלחמה ארוכה (בערך 23 דקות). כל שאר הסרט הוא קשקוש אחד ארוך.
יהיו אולי צופים שיגידו שמדובר בסרט אומנותי, אבל לפי דעתי מדובר בבלבול מוח אחד גדול. תסריט טיפשי, צילומים שכמעט כולם התרחשו באולפן, עריכה מעצבנת לעיתים. וגיבור ראשי שבקושי מדבר. השעה הראשונה של הסרט, עד הרגע בו מתחילה הלחימה היא סיוט אחד גדול. נכון, סצינת הלחימה הייתה יפה, אבל לראות סרט של שעה וחצי עבור 22 דקות ?

אז, לראות או לא לראות ?
מי שרוצה לראות סצינת לחימה שיעביר קדימה לאזור השעה וארבע דקות, כל השאר יכולים לדלג על הבזבוז זמן הזה. לכל אלו שינסו לחפש בו כל מיני דברים שמסתתרים מתחת לפני השטח, שטויות אומנותיות וכו'..., להם אני אומר: יכול להיות שהם קיימים (לא ניסיתי להתעמק בסרט יותר מדי), אבל זה לא משנה את העובדה שהסרט פשוט משעמם.


The Green Hornet – ילד הולל בשם בריט ריד (סת' רוגן) של איל עיתונות מגלה בוקר אחד שאביו מת ושהוא בעלים של עיתון. הוא חובר למוסכניק של אביו (ג'איי צ'או), אשר מאומן באומניות לחימה ובהמצאות טכניות והשניים מייצרים לעצמם זהות סודית כ"צרעה הירוקה" ויוצאים לעשות לעצמם שם בעולם התחתון. מצד אחד הם מושכים את תשומת הלב של המשטרה כאשר הם נחשבים לפושעים, אבל מצד שני, מלך העולם העולם התחתון של העיר, צ'אדנופסקי (כריסטוף וולץ'), רואה בהם מתחרים ורוצה לחסל אותם. כמו כן, אדם שמקורב אל בריט מתגלה כאויב מר שיכול לשפוך אור על מותו של אביו.
למען האמת, חשבתי שהסרט יהיה באיכות קצת יותר גבוהה. האלמנטים הטובים בסרט הם החלקים שעוסקים בקומדיה וחבל שהם לא חלק גדול יותר של הסרט. כל מה שקשור לחלק הרציני של הסרט, צר לי לאכזב אבל הסצינות הללו ברמה נמוכה מאד ולצערי מדובר במרבית הסרט.
נקודה בעייתית נוספת היא הליהוק של קמרון דיאז כלנור קייס, המזכירה של בריט. אז נכון, רצו להביא שם גדול לסרט הזה, אבל כאשר חושבים על ליהוק צריך להבין שבניגוד לסרטי באטמן למשל, ששם ליהוק שם נשי גדול יכול להתקבל בהבנה, הרי שסוג הסרטים הללו מצריך שחקנית שעושה את צעדיה הראשונים ולא שחקנית שהיא כבר כוכבת גדולה. ולכן, בכל הסצינות שדיאז נראית בסרט הצופה מרגיש שהיא כמו "דוב בחנות זכוכית". התפקיד קטן עליה ועובדה זו נראית לעין.
כמו כן, הסרט קצת ארוך מדי לטעמי (כשעתיים). לפי דעתי, היו צריכים להפוך את הסרט לקומדיה של שעה וחצי, זה היה מספיק.
גם העריכה לא ממש ברמה גבוהה, עובדה שצורמת מאד לעין במהלך הסרט. ישנם מעברים לא ברורים בין סצינות שהיו יכולים להיעשות בצורה טובה יותר.
דרך אגב, ג'יימס פרנקו קיבל תפקיד קטן בסרט הזה בתחילתו, ואני יודע שרבים רואים בו שחקן טוב, אבל לטעמי הוא מלודרמטי יתר על המידה ולכן הוא צריך לחזור ללמוד משחק.

אז, לראות או לא לראות ?
הצופים שמחפשים יצירה גדולה יכולים לדלג על הסרט. כל מי שאין לו משהו אחר לראות והוא רוצה להעביר שעתיים באחר צהריים (יצא לי חרוז בלי כוונה) יכול לצפות בסרט. לפי דעתי, מדובר בבזבוז של רעיון נחמד.


Share on Facebook

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מסכימה עם הביקורת על הצרעה הירוקה. אבל לגבי ג'יימס פרנקו: הוא הבטחה גדולה לדעתי.