יום שישי, 20 במאי 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2012-2011.


אין הרבה הפתעות בצד של הרשת הקטנה מבין חמשת הרשתות האמריקאיות הגדולות, רוב השיבוצים כבר היו ידועים מראש, הייתה רק הפתעה אחת קטנה אבל לא ממש משמעותית אליה אגיע בסוף הניתוח.

בעקבות העובדה שהחליטו ברשת לבטל את הסדרה Hellcats ולעלות עם העונה האחרונה של One Tree Hill בחצי השני של העונה היה צפוי שהערב הנוכחי של הרשת ביום שני יפוצל, כאשר כל אחת מהסדרות תוביל ערב אל סדרה חדשה.

השיבוץ של Gossip Girl עם הסדרה החדשה Hart Of Dixie מובן והיה ברור לכל, היות וג'וש שוורץ הוא גם המפיק של הסדרה החדשה. כלומר, ערב יום שני הוא ערב סדרות של ג'וש שוורץ. דרך אגב, הסדרה Hart Of Dixie מתוארת כ"חשיפה לצפון" של שנות האלפיים (מעניין מי מהקוראים זוכר את הסדרה הוותיקה הזאת).

אתם בוודאי שואלים, מדוע Gossip Girl קיבלה להוביל את יום שני ו 90210 קיבלה להוביל את יום שלישי.אל הסדרה Ringer של שרה מישל גלר ?
התשובה היא: ברגע שהחליטו ברשת לאשר את הסדרה של גלר גם משבצת השידור שלה הייתה ברורה. היה ברור שהיא תגיע ליום שלישי ולשעה 9 בערב. היות וברשת בדרך כלל משתמשים בסדרות ישנות שלה להוביל סדרה חדשה היה ברור שהיא תקבל את השעה 9. אז מדוע יום שלישי ? משום שהסדרה האחרונה של שרה מישל גלר "באפי קוטלת הערפדים", אשר שודרה ברשת UPN\WB (שלימים תהפוך לרשת ה CW) לפני שעברה לרשת FOX שודרה באותה משבצת שידור ולכן ההחלטה הייתה מעין הוקרה וקריצה למעריצים ברצון להחזיר אותם לצפות באלילה שלהם בסדרה החדשה. במידה ותהיתם מדוע היא לא שובצה ביום ראשון, התשובה היא שברשת לא משדרים בכלל ביום ראשון, הם ויתרו על התענוג מסיבות כלכליות היות והיום הזה גרר עבורם רק הפסדים.

יום רביעי הוא ערב ריאלטי של הרשת עם H&R של מריו לופז, כאשר הטופ מודל הבאה תסגור את הערב בעונה ה...הפסקתי לספור איזו עונה שלה.

אם יום שני הוא יום של סדרות של ג'וש שוורץ הרי שברשת הפכו את יום חמישי לערב של הסדרות של קווין וויליאמסון, כאשר The Vampire Diaries תחזור בעונה שלישית ותוביל אל הסדרה החדשה של וויליאמסון The Secret Circle. דרך אגב, 2 הסדרות הן מבית היוצר של אותה סופרת, ל.ג. סמית. השיבוץ מובן והיה ברור מהרגע הראשון שהפיילוט בכלל עלה לאוויר.

ניקיטה עברה מיום חמישי ליום שישי לייצר ערב של אקשן ביחד עם Supernatural, כאשר היא מחליפה את סמולוויל שסיימה את דרכה אחרי 10 עונות במשבצת השידור. לא הייתה סדרה אחרת שיכולה לזוז למשבצת השידור הזאת. שימו לב שברשת החליטו להעביר את ניקיטה ליום שישי ואת 90210 ליום שלישי, כאשר יותר הגיוני היה לעשות את ההפך. הסיבה לכך ? תראו איזו סדרה חודשה קודם. 90210 חודשה קודם וברשת אוהבים את הסדרה הזאת יותר מאשר את ניקיטה והם חוששים ש 90210 תקרוס ביום שישי ותעלם. מבחינתם לאבד את ניקיטה עדיף מאשר לאבד את 90210. אני חושב שזו טעות, 90210 היא הסדרה שצריכה לגווע ולא ניקיטה, נחכה ונראה מה יגידו נתוני הרייטינג בעונה הבאה ונראה אם ברשת לקחו החלטה נכונה או לא.

ולסיום, אני מודה שחשבתי שבמידה ו One Tree Hill תחודש, היא תגיע ליום רביעי, אבל היות וברשת החליטו להעניק לה 13 פרקים בלבד בעונתה האחרונה, ברשת מעוניינים לסיים איתה את העונה בתקופה שכל הסדרות מסיימות ולכן היא תעלה בחלק השני של העונה וככל הנראה תסתיים בחודש מאי.

בסך הכל הלוח של הרשת הוא לוח מעניין עם 2 סדרות חדשות בעלות באז תקשורתי גדול מאד: Ringer ו The Secret Circle, סדרה אחת בעונתה האחרונה, One Tree Hill, סדרה נוספת שמתקרבת לכך בצעדי ענק, Supernatural, ו 2 אופרות סבון וותיקות. סימנתי 4 סדרות של הרשת, ואתם ?

Share on Facebook

6 תגובות:

מאיה אמר/ה...

שאלה על צ'אק

אחרי הפרק האחרון "ששאבו " מצ'אק את המחשב המשולב זה לתמיד ?או שזה יחזור בהמשך
ומורגן הולך להיות עכשיו המחשב המשולב
וגם מתי תתחיל העונה החמישית ?

שקד אמר/ה...

איזה 4 סדרות סימנתי לעצמך?
אני את ניקיטה, ימוני הערפד(צריך להתחיל לראות), RINGER, THE SECRE CIRCLE...

ואם היה סמולוויל זה היה 5..

דרך אגב, פתאום שמתי לב, יש 5 סדרות מתח, ו-4(כולל מה שיהיה בחלק השני של העונה) אופרות סבון בלבד, המהפך מתחיל לקרות...

אנימקווה שהמהפך ימשיך..

דרך אגב, למה הרשת לא משדרת בשעות עשר עד אחד עשרה, אותה שאלה על FOX, והאם הם שידרו שם מתישהו ואולי גם על טבעי..

שקד אמר/ה...

עוד שאלה- מדוע רשת CW לא מצליחה כמו האחרות, יש סיבה לכך?

הרייטינג של הסדרות של הCW, יותר גבוה משל WB וUPN, שאותן אחדו לCW...

באופן אישי, אני חושב שהCW משדרת את התכנים הכי איכותיים בשוק..

אם כי, חסר לה קומדיות(לא אופרת סבון, קומדיה)..

שקד אמר/ה...

ממצד שני, אשמח אם תענה לי על זה-90210, בסיום העונה תעמוד על 90 פרקים, 2 יותר ממה שנדרש כדי לעבור את 88 הפרקים, שמהם מעלים את המחיר לסינדיקציה, אז מהבחינה הזו, כדאי הרבה יותר לחדש את 90210, מאוצתה סיבה שצ'אק חודשה והאירוע לא..

אנונימי אמר/ה...

מאיה- לפחות תזהירי שאת הולכת לרשום ספוילר! הרסת לי את כל הפרק האחרון!

אנונימי אמר/ה...

יש שמועה שפוקס מתכננת פרק איחוד של נישואים פלוס אם אתה יודע פרטים על זה אני הודה לך עם תוכל לשתף אותי בהם תודה!!!