יום שלישי, 14 במאי 2019

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת 2020-2019


רשת ABC הציגה נתון מעניין עוד לפני שעלתה שפרסמה את הלוח החדש שלה לעונת 2020-2019, כאשר הנתון המשמעותי ביותר היה שברשת הזמינו רק 4 דרמות חדשות ושתי קומדיות חדשות בלבד מעונת הפיילוטים הנוכחית. נכון, ברשת עדיין מעבדים מחדש את הריבוט ל NYPD Blue ואולי סדרה נוספת, אך עדיין בהשוואה לאישורים קודמים של הרשת בעונות קודמות מדובר בכמעט קיצוץ של כ 30%.

המסקנה הנובעת מכך היא שברשת מרוצים מאד מלוח המשדרים שלה. ואכן, ערב יום שני של הרשת נשאר על כנו זו השנה השלישית ברציפות בדמות "רוקדים עם כוכבים" ו The Good Doctor. גם ערב יום חמישי נשאר על כנו כאשר "האנטומיה של גריי" חוזרת בעונה חדשה וכך גם How To Get Away With Murder, כאשר באמצע תשודר A Million Little Things בעונתה השנייה, בדיוק כפי שקרה בחצי השני של העונה.

ובנקודה זו אנו מגיעים אל הנתון המעניין יותר. אם בשנה שעברה ברשת נתלו בכל כוחם בשאריות של שונדה ריימס, בין היתר כאשר אישרו עונה שנייה ל For The People, הרי שבעונה הבאה ברשת עושים קולות של התנתקות מהמורשת שלה. נכון, "האנטומיה של גריי" ממשיכה לשתי עונות נוספות, אבל For The People, אשר הניבה בעונתה השנייה נתונים דומים לעונתה הראשונה, בכל זאת בוטלה ואילו A Million Little Things הועדפה בתחילת העונה על Station 19, הספין אוף של "האנטומיה", כל זאת לצד השמועות שהעונה הבאה צפויה גם להיות האחרונה של How To Get Away With Murder.

ערב הקומדיות של יום רביעי נשאר על כנו (הסיבה ש Single Parents שרדה הייתה בגלל שהעלויות שלה קטנות והיא בבעלות חלקית של הרשת) ורק Stumptown של קובי סמולדרס מגיעה אל המשבצת של עשר בערב, אולי משום שזו המשבצת שידור הנוחה ביותר של הרשת ואין כמעט תחרות בערב זה, כולל אל מול Chicago P.D של רשת NBC, אשר הניבה נתונים טובים, אך לא היסטריים, בערב זה.

צריך גם לזכור, שברשת יכולים לבצע שינויים תוך כדי עונה כפי שעשו בשנה שעברה כאשר הזיזו את A Million בחצי השני של העונה אל ערב יום חמישי אחרי "האנטומיה של גריי" בכדי לתת לה דחיפה.. צריך לזכור שגם
A Million וגם How To Get Away With Murder מסיימות עונה בסוף חודש פברואר, או לכל היותר בתחילת חודש מרץ, כך שאפשרות זו היא מוחשית ביותר, כאשר Staion 19 צפויה גם היא לחזור אל ערב זה בתקופה זו, כאשר אחת או שתיים מהסדרות הללו יסיימו את עונתן ואז שוב יוותר ערב בעל תמה נשית בערב יום חמישי.

בערב יום שישי חל שינוי קוסמטי קטן, כאשר את Speechless החליפה American Housewife, אבל לא יותר מכך.

הצעד של רשת ABC של חידוש הסדרה The Rookie מצד אחד לאחר נתונים בינוניים במקרה הטוב (מאד) ומצד שני הגלייתה למשבצת השידור של השעה עשר בערב יום ראשון (כאשר הדרמה החדשה Emergence צפויה להחליף אותה בערב יום שלישי) תמוהה ביותר, משום שמדובר ב"חור שחור" עבור הרשת מזה מספר שנים. אולי התשובה לכך נעוצה בידיעות שצצו לפני הודעת החידוש של הסדרה בכך שהנהלת הרשת אוהבת את הסדרה. כלומר, יכול מאד להיות שמדובר בעצם בפשרה, כאשר הם מקווים שאולי Shark Tank, אשר מניבה נתונים סולידיים אולי תסייע לה.

נתון בולט נוסף שנראה לעין הוא שבניגוד ל"האנטומיה" ו Staion 19, דווקא הקומדיות והספין אופים שלהן
(The Goldbergs ו Schooled וכן Black-Ish ו Mixed-Ish) משובצות אחת אחרי השנייה בערבים רביעי ושלישי בהתאמה.

דרך אגב, ולמי שתהה, הסיבה שהודעת החידוש של The Goldbergs התעכבה לא הייתה בגלל שברשת חשבו לבטל אותה, זה לא היה קורה בכל מקרה, משום שהעונה הבאה צפויה להיות האחרונה של Modern Family וברשת צריכים את הקומדיה בעלת הנתונים במקום השני של הרשת. הסיבה לכך שחל עיכוב בהודעת החידוש הייתה שברשת ניסו להגיע להסכם בנוגע לשתי הקומדיות של אדם גולדברג, הסכם שהגיע ביממה האחרונה לפני ההודעה.

מצד שני, הסיבה ש Whiskey Cavalier בוטלה לא קשורה לחלוטין לנתוני הרייטינג, אשר היו מתחת לבינוניים. הסיבה לכך היא לחלוטין מבחינה כספית. למרות הנתונים הפחות מבינוניים של הרשת, ברשת עדיין ניסו להציל את הסדרה אשר הייתה להיט גדול מאד בנתוני ה DVR, אך דרשו מההפקה קיצוץ גדול מאד בהפקה, אך לא הצליחו להגיע לעמק השווה.

שימו גם לב עד כמה ברשת מרוצים מ Bless This Mess, כאשר ברשת ממשיכים לשדר אותה בערב יום שלישי וזאת למרות שבפרק הרביעי היא רשמה נתונים של 0.6 נק' מדד בלבד. כלומר, מתחזקת התחושה שברשת מעדיפים להשאיר סדרות של בית, אשר מניבות להן כסף כלשהו מאשר להמשיך להמר. אולי גם ברשת מקווים שהשיבוץ שלה אחרי The Conners יסייע לה לגדול.

לסיכום, הנתון המדהים מהלוח החדש של הרשת הוא שיש לה רק דרמה ותיקה אחת (Staion 19), אשר מחכה לחצי השני של העונה. כלומר, כמעט כל הסדרות שחודשו (ש.י.ל.ד. חוזרת בקיץ הבא לעונה אחרונה כפי שקרה השנה) חזרו מיד אל הלוח החדש של הרשת. מצד אחד זה אומר שברשת מעריכים שהלוח שלהם יציב, מצד שני זה לא משאיר לה יותר מרווח לטעויות.

הציון ללוח: 7

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה צריך להפסיק להתעסק בברודקאסט זה כבר פאסה

אנונימי אמר/ה...

לא מסכים עם התגובה לעיל. עדיין, בכל רגע נתון, רוב סדרות הברודקאסט מביאות יותר צופים מאשר סדרות הסטרימינג.

בשבוע שעבר גם פרסמה חברת "נילסן" את רשימת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס - חלקן הגדול מהברודקאסט.

הנה התרשים:

https://static.adweek.com/adweek.com-prod/wp-content/uploads/2019/05/Top-20-Netflix-shows-2019-1320x660.jpg