יום רביעי, 15 במאי 2019

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2020-2019


אי אפשר להתחיל לנתח את הלוח החדש של רשת CBS מבלי להזכיר את העובדה שזה לא הלוח שהרשת רצתה לראות, בוודאי לא בערב יום חמישי. ברשת רצו לראות את The Big Bang Theory ממשיכה לעוד שתי עונות נוספות לפחות, אבל ג'ים פרסונס טרפד להם את הכל. ברשת יקוו שצ'אק לאורי יוכל לשפל את ההצלחות שלו עם הקומדיה החדשה Bob Hearts Abishola.

טענה נוספת נגד הרשת הייתה שהסדרות שלהם לא מגוונות (בצל שערוריית לס מונבס, היו"ר לשעבר), העונה נעשה ניסיון קטן בדמות The Unicorn, אשר תשודר אחרי Young Sheldon בערב יום חמישי ופונה לקהל מבוגר יותר ועם  Bob Hearts Abishola, אשר מציגה דמות אפריקאית בתפקיד ראשי. אין פלא ש  Bob Hearts Abishola משובצת אחרי Whelcome to The Neighborhood, אשר מצידה מציגה אף היא דמויות אפרו אמריקאיות בתפקיד ראשי. All Rise שובצה לפני Bull בשל התמה הדומה שעליהם, בעקבות העובדה ששתיהן דרמות שבמרכזן עולם המשפט. כאשר גם מייק קולטר, אשר מככב בדרמה Evil, אשר תשודר בערב יום חמישי, הוא אפרו אמריקאי.

בערב יום שישי חל השינוי שרבים חשבו שהיה אמור לקרות כבר בעונה הקודמת, כאשר "מאגנום, בלש פרטי" עוברת לערב זה בין Hawaii Five-O ל Blue Bloods הוותיקות. אל תתפלאו אם תראו פרקי קרוסאובר רבים בין Hawaii ל"מאגנום" בעונה הבאה, בין היתר משום שהם גם מאותו יקום טלוויזיוני וגם למעשה מדובר בסדרות דומות להחריד ומכמעט כל הבחינות. אגב, צופים זוכרים שטום סלק (Blue Bloods) גילם את דמותו של מגנום בגרסה הקודמת ?

ערבי שלישי וראשון נשארו על כנם, אם כי החדשות המעניינות הגיעו לאחר פרסום הלוח, בשעה שברשת הודיעו ש Madam Secretary מגיעה לסיום דרכה בתום העונה הבאה המקוצרת שלה בת עשרת הפרקים. על פניו, אין בכך הפתעה גדולה לאור נתוני הרייטינג של הסדרה, אולם צריך גם לזכור ש Criminal Minds מגיעה לסיום דרכה בתום העונה ואילו Elementary מסתיימת בתום עונת הקיץ, כך שהרשת עומדת לאבד שלש סדרות וותיקות בפרק זמן קצר מאד וללא יותר מדי מחליפות. אין פלא שברשת הזדרזו לשבץ את Evil, הפיילוט המוצלח ביותר שלהם מקרב סדרות הדרמה, כבר בחודש ספטמבר בקרוב וזאת למרות שמי שתוביל אליו הינה קומדיה חדשה בשם Carol’s Second Act, שלא ברור כיצד היא תצליח. מצד שני, מייקל אמרסון שמככב ב Evil, לא זר לערב יום חמישי מאז ימיו ב Person Of Interset, אולי ברשת מקווים שהצופים ישמרו לו אמונים.

מעבר לכך, נותר שינוי קוסמטי קטן כאשר S.W.A.T הוזזה לערב יום רביעי ואוחדה עם SEAL Team, כאשר הרוח של שתיהן דומה למרות שאחת היא סדרה צבאית והשנייה משטרתית.

הבעיה הגדולה של הרשת היא שאין לה יותר מדי עתודות, כאשר MacGyver תעלה רק בחצי השני של העונה, כמו גם Criminal Minds ורק 2 דרמות חדשות, אחת מהן היא הספין אוף של F.B.I. לגבי הקומדיות, אין יותר מדי מה לומר.

לסיכום, בסופו של דבר, עוד לוח חלש של רשת אשר משוועת ללהיטים.


הציון של הלוח: 5.5. 

אין תגובות: