יום שני, 30 במאי 2011

שלב סיכום עונה: One Tree Hill, עונה שמינית: זוחלת אל סופה.


כאשר יושבים ומביטים על כל ההיסטוריה של הסדרה קשה שלא להשוות את מצבה למצב של הסדרה "בברלי הילס 90210" המקורית ששודרה בשנות התשעים של המאה הקודמת. בתחילתה, הסדרה היוותה משב רוח מרענן בעולם של סדרות הנוער. נכון, 90210 אולי "כתבה את הספר" ועל בסיסה קמו בהמשך סדרות נוער דומות, אבל מבחינת איכות, אין ספק שהעונות הראשונות של הסדרה היו מהמעולות מבין העונות של כל סדרות הנוער. אבל אז, כמו שקרה ל 90210 לאחר עזיבת שאנון דוהרטי (ברנדה) ומאוחר יותר גם לוק פרי (דילן), הסדרה איבדה את האיכות והייחודיות שלה ופעלה רק מכוח האנרציה וההרגל עד נפחה את נשמתה.

One Tree Hill רשמה את אותו תהליך. לאחר עונות ראשונות נהדרות (עם נפילה קלה בעונה הרביעית) הסדרה איבדה את הכוכבים הראשיים שלה: צ'אד מייקל מורי (לוקאס) והילארי ברטון (פייטון) וההרגשה של ירידה ברמה הייתה מיידית.

נכון, בכל מה שקשור לסדרות מהסוג שלה היא עדיין הייתה בהחלט מספיק איכותית בשביל לשרוד, בוודאי בהשוואה לשאר אופרות הסבון הגרועות של הערוץ (90210, Gossip Girl), אבל גם הסיבה לכך היא העובדה שהסדרה עבדה על אוטומאט. שאר השחקנים הראשיים נשארו, המבנה נשאר, התסריטים נשארו, פחות או יותר, אותו דבר, וזאת גם הייתה הבעיה. בתחילה חשבתי שהסיבה לירידה ברמה החל מהעונה השביעית היא בשל עזיבתם של הדמויות של לוקאס ופייטון וכניסתם של הדמויות של קליי וקווין, ואכן זו הסיבה המרכזית, משום שהשחקנים החדשים לא הצליחו להיכנס לנעליהם הגדולות של קודמיהם, אבל זו לא הייתה הסיבה היחידה. הסדרה פשוט נראתה כאילו היא קופאת במקום ולא מתקדמת לשום מקום, למרות שמבחינה רעיונית נראה שהיא מנסה לעשות זאת. הרגשה של "טחינת מים".

במידה ומנסים לנתח את העונה השמינית ניתן לסכם זאת כך: שלש עשרה הפרקים הראשונים של העונה היו סבירים, בעיקר משום שהיו להם 2 סיפורי מסגרת קטנים: היציאה של קליי וקווין מניסיון החיסול של קייטי, אשר עקבה אחרי קליי ורצתה אותו לעצמה וכאשר ראתה שהיא לא יכולה לקבל אותו ניסתה לרצוח אותו ואת קווין, בסוף העונה הראשונה, וכן, הניסיון המחודש שלה לעשות זאת. סיפור המסגרת השני הוא: החתונה של ברוק דיוויס וג'וליאן. שאר הסיפורים לא ממש היו מעניינים: היילי נכנסת להריון, מילי ומאות' חוזרים להיות ואח"כ גם לגור ביחד, צ'ייס לא מצליח לבחור בין אלכס למיה, ניית'ן נרשם לאוניברסיטה בשביל לסיים את התואר ובכך לקבל תעודת סוכן.

אבל בעוד שבתחילת העונה עוד איכשהו נשתמרה מידה מסוימת של איכות לסדרה, הרי שכאשר 13 הפרקים הראשונים של העונה הסתיימו ועברנו לחלק השני של 9 הפרקים האחרונים חלה ירידה תהומית עד כדי אי אפשרות לצפייה. נראה היה שנגמרו למפיקים הרעיונות. פענוח תאונת הפגע וברח שכמעט חיסלה את ג'יימי וברוק, ברוק וג'וליאן מנסים לאמץ אבל האם מתחרטת ברגע האחרון, הלידה של היילי וצ'אק מקבל אח בוגר בדמותו של צ'ייס. בשלב מסוים של צפייה בפרקים הללו התחושה שקיבלתי כצופה הייתה של תסריט דביק, חסר מעוף ולא מעניין. במידה וצופה היה נתקל בסדרה בפעם הראשונה במהלך אחד הפרקים הללו הוא היה זונח אותה אחרי פרק אחד בלבד.

למזלה של הסדרה הפרק האחרון של העונה, אשר אמור היה גם להיות פרק אחרון של הסדרה, לפני שהיא קיבלה הזמנה של עונה נוספת, היווה פרק סיום מעולה. אבל עד כמה שהפרק היה טוב הוא רק חידד עד כמה העונה הייתה דהויה ושצריך לתת לסדרה לגווע ולא למשוך את הסיפור יותר.

יהיה מעניין מה יעשו בהפקה בעונה הבאה לאחר שהפרק האחרון די סגר את כל קצוות הסיפור.

אז, לראות או לא לראות ?
את התחלת העונה עוד אפשר לראות, אבל גם הפרקים הללו הם גרסה חיוורת בהשוואה לעונות הראשונות של הסדרה. על הפרקים החל מפרק 14 ועד פרק 21 הייתי מדלג ואז קופץ ורואה את הפרק האחרון של העונה. לא תפסידו שום דבר מהפרקים שדילגתם עליהם. אבל למה נראה לי שמעריצי הסדרה יראו את כל העונה, ואלו שלא צפו בה פשוט ידלגו עליה ? לא יודע, אבל יש לי הרגשה שזה יהיה המצב.

Share on Facebook

4 תגובות:

מאיה אמר/ה...

מסכימה
אני רואה את הסדרה הרבה זמן והסיבה שאני עוד רואה זה רק כדי לראות את הסוף
מאז בהילארי וצ'אד פרשו הרמה ירדה ,הם היו הדמויות הכי מענינות וראשיות
ושאר הדמויות \שחקנים לא מספיק כרזמטיים כדי להשאיר את הסדרה באותה רמה

אנונימי אמר/ה...

אני בטח היחידה שחושבת ככה אבל לא כזה הזיז לי שהם עזבו. אמנם את לוק אהבתי אבל מפייטון אף פעם לא כזה התלהבתי. הם עזבו, נמשיך הלאה...

בקשר לעונה השמינית אני מסכימה, ההתחלה היתה הרבה יותר טובה מהסוף.
כבר אין לאן להתקדם. כמה בעיות חדשות כבר אפשר להמציא??

בכל מקרה, מעניין לראות מה יהיה בשנה הבאה.

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על אדת המחפש ?

אנונימי אמר/ה...

אגדת