יום שני, 23 במאי 2011

ביקורת: King - עונה ראשונה, פרקים 5-1: היינו כבר בסרט הזה כל כך הרבה פעמים.


לפעמים קשה לי להבין רשתות שידור. יש להן סדרה שמצליחה לא רע, והיא אף מקבלת עונה שנייה, אבל לבסוף מחליטים ברשת לא להעניק לה עונה שנייה. אני מתכוון לסדרה The Bridge. במקום זאת מחליטים ברשת לייצר סדרה דומה ולתת לה הזמנות. וזה בדיוק מה שקרה עם הסדרה King.

מה ההבדלים בין הסדרות ? מלבד אלמנטים קטנים, עיקר ההבדל הוא שב The Bridge הכוכב היה גבר וב King הכוכבת היא אשה. זה הכל.

King מספרת את סיפורה של ג'סיקה קינג, בלשית במחלקת רצח, אשר יש לה בעיה עם סמכות ובשל כך גם נשלחה לענות לשיחות במשך שנתיים במקום לצאת לשטח. יום אחד, כאשר נחטפת ילדה קטנה ג'סיקה מקבלת הזדמנות לחזור למסלול, מאחר והיא רואה דברים שאחרים מפספסים (אין כאן אלמנט על חושי) היא מהר מאד הופכת לראש של כוח משטרתי שמטרתו לטפל במקרים מסובכים. במקביל, ג'סיקה מנסה להיכנס להריון מבעלה השלישי, אבל בגילה המתבגר היא נתקלת בקשיים.

זה הסיפור של הסדרה בכמה משפטים, אבל ברמה העקרונית מדובר כאן בסדרה משטרתית נוספת עם אותם סיפורים רגילים. רודפים אחרי חוטפים, רוצחים, אנסים וכו'... כאשר בסוף כל פרק העלילה נסגרת. אין בסדרה הזאת ערך מוסף, אין סיפור מסגרת ולמען האמת דמותה של ג'סיקה קינג מעוררת אנטגוניזם כבר מהפרק הראשון.

קיים גם ניסיון להכניס מדי כמה משפטים הומור לסדרה, אבל זה לא ממש עובד. להיפך, זה הופך לפעמים לפתטי.

את ג'סיקה קינג מגלמת השחקנית איימי פרייס פרנסיס אותה ניתן לראות בסדרות כמו The Chicago Code, העונה השנייה של Life Unexpected ובשתי העונות של The Cleaner ולמען האמת די קשה לראות אותה ככוכבת ראשית בסדרה. היא לא כשרונית, לא נאה לעיניים והמשחק שלה בינוני במקרה הטוב. גם הטקסט ששמים בפיה לא ממש עוזר לה.

שאר השחקנים משחקים תפקיד קטן מאד בסדרה, למרות שלכאורה יש לה סגן שעובד תחתיה בשם דרק ספירס (בגילומו של אלן ואן ספראנג) וצוות חשיבה די נרחב, שלעיתים מקשה עליה בשל נאמנותם לשוטרים אחרים. אבל הם כמעט ולא תורמים לעלילה ולעיתים מיותרים.

הקצב של הפרקים גבוה וניכר שמנסים להראות שמדובר בסדרה דינמית, אבל גם במקרה הזה, עובדה זו לא משרתת את יעדה, משום שאין טעם בסדרה קצבית אם היא "עובדת על ריק". הסדרה אולי נראית כמו סדרה חדשנית, אבל כאשר צופים בה מבינים שכבר ראינו הכל והעובדה שהאירועים מתקדמים בקצב מהיר לא משנים את העובדה הזאת.

אז, לראות או לא לראות ?
דלגו על הסדרה הזאת, ראינו טובות ממנה. למעשה, The Chicago Code, שהיא סדרה דומה מאד, טובה ממנה. ו The Bridge, שבוטלה עבורה, הייתה הרבה יותר טובה ממנה. סתם בזבוז זמן. תעברו הלאה.

Share on Facebook

2 תגובות:

Urix אמר/ה...

The Bridge היתה ענקית!
בעסה שביטלו אותה ...

techtik אמר/ה...

כל כך לא יכול להסכים.
הסדרה אולי היא שגרתית לחלוטין אבל הדמות הראשית מאוד מיוחדת, היא צינית, יש לה חבר שעושה המון מהקטעים המצחיקים של הסדרה, הסדרה מאוד מהירה למרות שהיא לא סדרת אקשן ובכללי הארועים מתקדמים אחלה ולא בצורה דרמתית ואיטית כמו בסדרות המשטרה האמריקאיות.