יום שישי, 13 במאי 2011

ניתוח: הרהורים על הידיעה שצ'אק קבלה אישור לעונה חמישית.


ראשית, אני יודע שלפני מספר ימים הודעתי לכם שצ'אק בצרה גדולה מאד מבחינת אישור לעונה חמישית, כבר עכשיו אני חוזר ומדגיש: אני לא נסוג ממה שכתבתי באותו יום: הכיוון של רשת NBC היה לבטל את הסדרה, אם כי לזכותי צריך לומר שהדגשתי מספר פעמים שמדובר בשמועה ולא בידיעה. למען האמת, עד שאני לא אשמע באופן סופי מנציג הרשת אני לא מתחיל לשמוח. נכון, אם כולם מדווחים את אותה ידיעה אז סביר להניח שהיא נכונה, אבל בכל זאת, עד שלא תצא הודעה רשמית כדאי לחכות עם צהלות השמחה.

הרשו לי לציין: אני מאד מקווה שלא הבנתם אותי בצורה לא נכונה. אני מעריץ של הסדרה צ'אק מהפרק הראשון שלה ואשמח לעונה חמישית ואפילו לעונות נוספות במידה ורשת NBC תחליט להעניק לה אותם, משום שעל פי ניסיון העבר אי אפשר לדעת בכל מה שנוגע לסדרה הזאת, היא פשוט מסרבת לגווע.
עכשיו, אחרי ההקדמה הנ"ל, ניגש לידיעה עצמה. במידה והידיעה נכונה, מה גרם לרשת לחדש אותה ?
הסיבה המרכזית, לפי דעתי, לא תנעם לאוזן של מעריצי הסדרה. מי שעוקב אחרי הרשתות הגדולות מבין שהרבה מהצלחת הסדרות נשקף דווקא לקידום המאסיבי של הרשתות את הסדרות. במקרה של צ'אק – בעונה האחרונה הסדרה לא קודמה בכלל. כלומר, הרשת לא נאלצה לשלם על קידום הסדרה כסף ועד תום העונה היא הצליחה לשמור על קהל הצופים שלה. אז נכון, בחלק האחרון של העונה חלה ירידה בצפייה בסדרה, ירידה אותה ניתן לזקוף ל"תופעת שעון הקיץ", אבל מבחינת הרשת היא מקבלת סדרה ששומרת על קהל הבסיס שלה (בצורה זו או אחרת) מבלי צורך להשקיע בה יותר מדי. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בסדרה זולה מאד שזוכה לבאז תקשורתי ולאהדת התקשורת ותקבלו מתכון לעונה נוספת, למרות חלק אחרון לא טוב מבחינת נתוני הרייטינג. הרשת ככל הנראה תדחס אותה למשבצת שידור בכדי לסתום חור ותשב בראש שקט בכדי לסגור את שאר משבצות השידור שלה. כלומר, עבור מנהלי הרשת היא לא יותר מסותמת חורים. נכון, למעריצי הסדרה לא אכפת כל עוד הם מקבלים את המנה שלהם מדי עונה, אבל אם אני הייתי מפיק הסדרה, או בצוות השחקנים, הייתי נעלב מהיחס. אני חושב, שכוכב הסדרה, זאקרי לוי, כבר התבטא ברוח דומה בנושא. במידה והרשת תשאיר אותה באותה משבצת שידור מדובר במתכון לעישלון עבור הסדרות החדשות שהיא תשדר אחריה מאחר וצ'אק לא תעניק להן קהל רב להתבסס.

בואו ניקח את המצב קדימה: במידה והסדרה חודשה, למה אני מצפה ?

הייתי מאד מעוניין שראשי NBC יחליטו כמה שיותר מהר ויודיעו למנהלי הרשת מה הם מתכוונים לעשות בנוגע לסדרה. הידיעות מספרות על כך שהסדרה קיבלה הזמנה ל 13 פרקים, אבל גם עם אפשרות להזמנת פרקים נוספים.

כאשר הוזמנה העונה השלישית של הסדרה בתחילה נתנו לה 13 פרקים, אבל אחרי שכבר הופקו 13 הפרקים הוסיפו לה 6 פרקים נוספים. 13 הפרקים הראשונים נכתבו בצורה טובה משום שהכותבים ידעו שיש להם 13 פרקים בלבד לכתוב. ואכן, מתוך 6 הפרקים הנוספים לפחות 3 היו באיכות פחות טובה.

ניתן היה למצוא מקרה דומה בעונה הרביעית של הסדרה. בתחילה העניקו לה 13 פרקים ואז הוסיפו לה 11 פרקים נוספים תוך כדי עונה. בשל כך הסדרה סבלה מבעיות קריאטיביות לאורכה ורבים ממעריצי הסדרה התלוננו שמדובר בעונה בינונית במקרה הטוב, ואפילו כוכב הסדרה, זאקרי לוי, הודה בכך וטען שהוא חושב על היום שאחרי "צ'אק".

בשל כך, אני חושב שראשי הרשת צריכים להחליט כבר עתה מה המתכונת שהם מצפים מהסדרה בעונה הבאה. במידה והם מעוניינים לסיים את הסדרה עם 13 פרקים אחרונים שיגידו את זה לכותבים ושהסיפור ייסגר בצורה יפה, אבל במידה והם לא רואים ב 13 הפרקים שהוזמנו עבורה את סופה, שיבהירו מהר מאד למפיקים מה מצופה מהם בכדי שהסיפור ייכתב בצורה טובה יותר.

שוב אני חוזר ומדגיש, אני אשמח עם כל פרק נוסף שרשת NBC תחליט להעניק לי בסדרה הזאת, אבל הייתי שמח אם יחליטו על ירידת הסדרה בתום העונה של 13 או 22 פרקים במידה והיא תזכה לכך, שהמפיקים ידעו כמה שיותר מוקדם מה הרשת רוצה בכדי שאיכות הסדרה תהיה טובה יותר. ואולי הסדרה תצליח להשיג עונות נוספות. עם "צ'אק" הכל אפשרי.

אה כן, שכחתי לסכם זאת במילים: איזה כיף שצ'אק אמורה לקבל פרקים נוספים. נכון שזה כיף אדיר ?

Share on Facebook

3 תגובות:

אוראל אמר/ה...

במקום NBC לא הייתי ממהר להחליט שזוהי העונה האחרונה של העונה, כפי שהדיווחים מראים, אי אפשר לדעת אף פעם - למרות שהסיכוים נמוכים יכול להיות שעם קידום נכון וקמפיינים נכונים ובעזרת ביסוס קהל נוסף וחדש לסדרה, יכול להיות שתהיה גם עונה נוספת, הסדרה הזו מראה מניסיון שאי אפשר לפסול כלום אף פעם והכל פתוח.
אני כ"כ שמח שהסדרה חוזרת - D1D1 - מניסיונך, תוך כמה זמן בערך אמורה לעלות עונה חדשה- 6-9 חודשים?

אנונימי אמר/ה...

כבר הייתי בטוח שהסדרה מבוטלת..מקווה שהיא תזכה ל22 פרקים ואפילו לעונה 6 כי כמו שאמרת עם צ'אק אי אפשר לדעת

שילה אמר/ה...

כל ידיעה על צ'אק, בפרט כשהיא טובה, היא סיבה לחגיגה!!
תודה!!