יום שני, 16 במאי 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת NBC לעונת החורף 2012-2011.


כאשר מביטים על הלוח החדש של רשת NBC ניתן להגיע למסקנה אחת ברורה וחובבי הסדרות צריכים להתחיל לחשוש.
חשבתי שייקח לרשת עוד שנה או שנתיים אבל כבר עתה הרשת החליטה ללכת על תוכניות הריאלטי שלה. שימו לב לעובדה שביום שני הרשת מעלה תוכנית ריאלטי The Sing Off ובהמשך תעלה את הלהיט שלה The Voice לעונה שנייה. ביום שלישי התוכנית The Biggest Loser תמשיך לגנוב שעתיים מתוך ה 3 של הערב. כלומר, 4 שעות שבועיות מתוך 15 ייתפסו על ידי תוכניות ריאלטי, כמעט שליש מהשעות השבועיות !!!

מבחינת השיבוצים, לא ניתן להצביע על הפתעה. ככל הנראה החליטו ברשת, שהדרך היחידה שלה להתחרות בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" ביום שני היא להציב מולה תוכנית ריאלטי משלה – The Sing Off. באופן אישי, לאור הירידה בנתוני "האוס" ו "איך פגשתי את אמכם" חשבתי שלרשת יש סיכוי גדול יותר בעונה הבאה מבחינת הסדרות של יום שני, אבל ברשת "הלכו על בטוח" והציבו ריאלטי מול ריאלטי.

הצבת The Playboy Club אחרי The Sing Off, ככל הנראה נועדה לתת לה את המקפצה הדרושה בכדי להלחם בסדרות Castle והוואי 0-5 שיחזרו בעונה נוספת באותה משבצת שידור, מעניין יהיה לראות אם משבצת השידור הנוחה תעזור לסדרה, שהיא הימור לא קטן עבור הרשת. לא מדובר בסדרה פשוטה.

יום שלישי הוא היום הכי צפוי של הרשת. לאחר חידושה של Parenthood, שראשי הרשת מאד אוהבים היה ברור שהערב ימשיך כולו לעונה נוספת, כאשר The Biggest Loser תקדים לסדרה. היו דיבורים על כך שהתוכנית תקוצר לשעה במקום שעתיים, אבל ברשת כנראה החליטו שאין להם סדרה טובה יותר לשבץ. באופן אישי, אני חושב שברשת טעו, למרות השיבוץ הנוח Parenthood מניבה נתונים בינוניים בלבד.

יום רביעי הפתיע מעט כאשר ברשת החליטו להציב בלוק של קומדיות בין השעות 8 ל 9. בתחילה דובר על כך שהבלוק הזה יוצב ביום שלישי לאחר ש The Biggest Loser תכווץ לשעה אחת אבל לאחר שהתוכנית נשארה באורך של שעתיים לא נותר מקום אחר עבור הקומדיות הללו. ברשת לא יעשו שוב את הטעות הפטאלית וינסו להציב קומדיות בשעה 10 בערב, לאחר שההימור הזה נכשל להם בעונה הנוכחית.
Harry's Law מקבלת משבצת נוחה מאד ביום רביעי בשעה תשע בערב, אם כי צריך לזכור שבחצי השני של העונה אמורה לעלות מולה אמריקן איידול. לפי דעתי, הסדרה לא תצליח יותר מדי, הסדרה במקרה הטוב תגרד את 2 נק' המדד לפרק ובעונה הבאה או שתעבור ליום שישי או שתבוטל. חשבתי שהסדרה תעבור ליום שישי בערב כבר העונה ביחד עם צ'אק ושהרשת תציב במשבצת השידור הזאת סדרה חדשה, אבל בגלל שהרשת כבר העלתה 2 קומדיות חדשות בשעה 8, קשה היה לרשת להציב סדרה חדשה נוספת אחריהן.

Law & Order: SVU סוגרת את הערב. כולם ציפו לכך. הדרמה שמניבה את הרייטינג הגבוה ביותר של הרשת, אין טעם לשנות מתכון מנצח.

יום חמישי חזר למתכונת נורמאלית עם 4 קומדיות בלבד. קומיוניטי חוזרת בעונה חדשה ולפי דעתי אחרונה (הרייטינג ייפול בעונה הבאה למקומות שגם ברשת לא יוכלו להתעלם מהן), Park & Recreation עולה גם היא בעונה חדשה וכך גם The Office. למי שתהה היכן 30 רוק, ניתן לציין את ההריון של טינה פיי כסיבה טובה מאחר והיא לא תוכל להתחיל בצילומים לפני חודש אוקטובר, וגם שבמהלך השנים האחרונות הסדרה עלתה לעיתים במהלך חודש אוקטובר, כך שלא מדובר במהלך כל כך מפתיע. לפי דעתי, הרשת גם תביט על הקומדיות החדשות שלה ובמידה והן יתרסקו לחלוטין, במיוחד Whitney שאמורה לסגור את בלוק הקומדיות של יום חמישי, הסדרה תשמש כגיבוי כשהיא אמורה לרוץ עם פרק חדש מדי שבוע וללא הפסקות עד תום העונה.

השיבוץ של החידוש ל"חשוד העיקרי" מתקבל בהבנה, בכך הרשת מנסה להראות שהערב האיכותי ממשיך גם עם הדרמה של השעה 10 בערב. משום ש"החשוד העיקרי" בגירסתו הבריטית נחשבה לסדרה איכותית במיוחד.

יום שישי עומד להיות מעניין, כאשר המעבר של צ'אק לערב הזה התקבל בהבנה, משום שהאלטרנטיבה הייתה ביטול הסדרה, כך מעריצי הסדרה ייהנו מסגירת הסיפור בצורה מסודרת.
השיבוץ של Grimm אחרי צ'אק הוא משום שאין לרשת משבצת שידור אחרת בכדי לעזור לסדרה החדשה. הבעיה היא, שלהציב סדרה חדשה ביום שישי בערב זה מתכון לאסון, במיוחד לאור העובדה שצ'אק כבר הרבה מעבר לשיאה וככל הנראה מעבר ליום שישי אמור להוריד את מספר הצופים שלה. אבל במידה וצ'אק ו Grimm יישמרו על נתונים של 1.4 נק' מדד ומעלה הרשת תוכל לרשום ניצחון. קשה לי להאמין שזה יקרה.

כאמור, מגמת הריאלטי של הרשת תימשך גם בחצי השני של העונה, כאשר The Celebrity Apprentice תשודר ביום ראשון ותהווה הקדמה לסדרה The Firm. ברשת מקווים כבר הרבה זמן להשיג דריכת רגל ביום הזה והצבת ריאלטי נוספת בערב הזה ולאור הבעיה של רשת ABC בערב הזה, כאשר "עקרות בית נואשות" איבדה העונה 15% מהקהל שלה ו Brothers & Sisters בוטלה, כך שצפויה להגיע במקומה סדרה חדשה, לאור העובדות הללו דווקא הערב הזה יכול להיות הערב שלה, במיוחד לאור העובדה שהנתונים של רשת FOX לא כל כך גבוהים.

ברשת עשו בחוכמה שלא מיהרו לנצל את הצלחת The Voice בכדי לעלות כבר בספטמבר עם עונה חדשה, בכך הם היו שוחקים את הפורמאט כבר בעונה השנייה שלו. השיבוץ של תוכנית הריאלטי המוזיקלית עם Smath, סדרת הדרמה המוזיקלית של הרשת ברורה ומובנת לכולם, ולמרות שהפיילוט שלה היה המוצלח ביותר שלה בעונת הפיילוט הנוכחית לא מיהרו ברשת לעלות איתה והעדיפו להעלות את הסדרה במשבצת השידור הטובה ביותר של הרשת, אחרי הלהיט הגדול ביותר שלה – The Voice.
אבל שימו שלה שבחצי השני של העונה הרשת תשדר 6 שעות של ריאלטי בשבוע !!!
ביום ראשון – שעתיים של The Celebrity Apprentice.
ביום שני – שעתיים של The Voice.
ביום שלישי – שעתיים של The Biggest Loser.
כפי שטענתי כבר בתחילת הניתוח: חובבי הסדרות צריכים להתחיל לחשוש, לי נראה שהרשת פונה לכיוון של ריאלטי על חשבון סדרות בעלות תסריט. מבחינת רייטינג מדובר בצעד נכון, וכך גם מבחינת עלויות, אבל חובבי הסדרות לא יאהבו זאת כלל ועיקר. וליבי, ליבי איתם.

Share on Facebook

6 תגובות:

אוראל אמר/ה...

אהלן שוב D1D1, אומנם שאלה קצת מטומטמת אבל עדיין היא תפסה את סקרנותי, לא הבנתי מה הסיבה -
למה ביום שישי הרשתות דוחפות את הסדרות הכי "פחות טובות" והממלאות חורים שלהן, משום שפה בארץ לדוגמא - תמיד ביום שישי יש כיוון מצד הערוצים המובילים לכמה שיותר רייטינג לעומת שאר ימי החול בשבוע, מה שונה באמריקה? יום שישי אצלהם זה יום ה"בילוים" שלהם והחופש מהעבודה?(זוהי המסקנה היחידה שיכלתי להסיק).

ליאת אמר/ה...

תודה על הסיכום נהניתי לקרוא :)

שקד אמר/ה...

מה הם הלוח של FOX?

techtik אמר/ה...

לדעתי עדיף שNBC לא תשדר שום סדרה מוצלחת שהיא, רשת עלובה שכל סדרה שמגיעה אליה הולכת לעולמה בטרם עת, במבט לאחור כמעט ולא היתה סדרה אחת (חוץ מצ'אק) שאשכרה הצליחה להפוך ללהיט ליותר מ-3 עונות.
שיתרכזו בריאליטי וירדו מהסדרות האיכותיות, שישאירו אותם שלאר הרשתות.

אני בטוח שאם עוברים להודו היתה מגיעה ל-FOX היא היתה מצליחה שם ברמות כמו בתחילת העונה שהיתה בNBC.

ניר אמר/ה...

מייקל, נראה שאתה חולה על "עוברים להודו" ומאוד מאוכזב מהביטול.
אני למען האמת מבין את הביטול, הסדרה הפכה להיות מעיקה החל מאמצע העונה. הפרקים הראשונים היו כיפיים למדי, אבל משם זה הידרדר עד לקראת הסוף.

לגבי הריאלטי - אני לא יודע על מה יש לבכות. אז הריאלטי יתפוס את מקומן של חלק מהסדרות.. אם זה יביא כסף לרשת, שאותו היא תוכל להשקיע בסדרות שלה, יצא שכרנו בהפסדנו.

אנונימי אמר/ה...

"עוברים להודו" הייתה כיפית בהתחלה אבל הפסקתי לראות מיד כשהתחיל הרומן של הדמות הראשית עם אחת ההודיות בסגנון "רומיאו ויוליה". לא מיצינו את הטריק הזה? NBC היא רשת נלעגת בעיניי רבים אבל היא הביאה את המשרד, 30 רוק קומיוניטי ומחלקת גנים ונוף. איזה עוד רשת יכולה להגיד שיש לה כזה היצע של סיטקומים שהתסריטים שלהם לא לקוחים מהמאה הקודמת?
אני תומך בעמדה של ניר. אם צריך להעלות כמה שעות של סדרות כקורבן- שכך יהיה. חוץ מזה שאת התוכנית המתמחה אני דווקא נהנה לראות כשיוצא