יום רביעי, 18 במאי 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת החורף 2012-2011.


הרשת עברה השנה זעזוע גדול מאד, כאשר כמעט כל הסדרות החדשות שלה קרסו. רק 2 סדרות חדשות שרדו את העונה הנוכחית, הדרמה Body Of Proof של דנה דלייני והקומדיה Happy Endings. הדרמה Body Of Proof הניבה רייטינג בינוני, אבל Happy Endings מניבה רייטינג גרוע בשבועות האחרונים. הרשת גם ביצעה כמה החלטות מעניינות בנוגע לעונה הבאה.

יום שני נשאר אותו דבר, ולמה לרשת לשנות ערב מצליח ? "רוקדים עם כוכבים" ו Castle ימשיכו לעונה נוספת.

ההחלטה לגבי יום שלישי הייתה מעניינת מאד. לאור הקריסה של הרשת בעונה הנוכחית עם הדרמות שלה ברשת החליטו לייצר ערב קומדיות נוסף, ערב בסימן נשים. נכון, הערב יתחיל עם 2 קומדיות חדשות עם גברים בתפקיד הראשי אבל הנושא יהיה גברים בעולם החדש והמודרני, שבו למעשה הנשים הן אלו שקובעות את ההחלטות. Last Man Standing של טים אלן תפתח את הערב. ברשת מאד אוהבים את אלן וזוכרים לו חסד נעורים עם ההצלחה הארוכה של "שפץ ביתך". Man Up תמשיך את הערב.

בחלק הראשון של העונה התוכנית הבאה תהיה כבכל עונה תוכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים", אבל כאשר העונה של התוכנית תסתיים יווצר בלוק נוסף של ערב קומדיות, כאשר Cougar Town תגיע לעונה חדשה. שימו לב שברשת כבר מתייחסים לסדרה כסותמת חורים ולכן העונה הבאה שלה עשויה במידה מסוימת להיות האחרונה שלה. שעת הנשים תימשך עם הקומדיה החדשה Apartment 23. והערב ייסגר עם עוד סדרת נשים: Body Of Proof, דרמת המתח של דנה דלייני.

גם יום רביעי נשאר, פחות או יותר ללא שינוי מבחינת המבנה שלו. ערב הקומדיות הרגיל של הרשת, ימשיך בעונה נוספת, אבל עם 2 שינויים. Suburgatory מחליפה את Better With You בין The Middle ל Modern Family. השיבוץ המפתיע הוא של Happy Endings במשבצת השידור הנוחה אחר Modern Family. ראשי הרשת טוענים שיש באז גדול מאד סביב הסדרה ולכן הם החליטו להעניק לה הזדמנות נוספת למרות רייטינג חלש.

הסדרה החדשה Revenge תסגור את הערב עבור רשת ABC, משום שגם ברשת ABC, כמו ברשת NBC, הבינו שאסור לשדר קומדיות אחרי השעה 10. הרשת שתעשה זאת צפויה לכישלון צורב, כפי ששתי הרשתות הנ"ל חוו על בשרן בעונה הנוכחית.

יום חמישי יציג ערב נשים נוסף. החידוש ל"מלאכיות של צ'ארלי", אשר נחשב לפיילוט הכי מוצלח של הרשת בעונה הנוכחית, בו 3 נשים נלחמות בפשע, יצטרף לשתי סדרות נשים בעונות חדשות "האנטומיה של גריי" ו Private Practice. ברשת לקחו סיכון, משום שלא תהיה סדרה מובילה לסדרה החדשה של הערב, ולסדרות כאלו קשה מאד להצליח לבדן, הן צריכות להיות ממש חזקות בכדי לשרוד. מעניין יהיה לראות אם ההימור יצליח.

ימי שישי ושבת לא יציגו סדרות בעלות תסריט עבור הרשת.

יום ראשון הוא יום די חדש עבור הרשת. בעונה הנוכחית הרשת ניסתה ללכת על סדרה עם גוון על טבעי כאשר העלתה את "משפחה לא רגילה", ואילו השנה היא תעלה את Once Upon a Time. הסדרה קיבלה את משבצת השידור הכי פחות אטרקטיבית, אולם צריך לזכור שלא יהיו לה מתחרות רבות בשעה הזאת. "עקרות בית נואשות" ממשיכה לעונה נוספת, אבל העונה היא צנחה ב 15% ורואים אצלה את
תחילת הסוף, אם הסדרה לא תבוטל בתום העונה הבאה, ככל הנראה תהיה לסדרה עונה אחת נוספת אחרונה.

אופרת הסבון Pan Am תחליף אופרת סבון שבוטלה - Brothers & Sisters, אין כאן הפתעה גדולה מדי.

צריך לשים לב שברשת מדגישים שהחצי השני של העונה חשוב להם מאד ולכן הם שמרו לתקופה הזאת כמה סדרות שנחשבו עבורם לחזקות : Missing, Good Christian Belles ו The River. שתי סדרות שנמצאות בעדיפות משנית אבל עדיין נמצאות בלוח החדש של הרשת בחצי השני של העונה הן Scandal, הדרמה הרפואית החדשה של שונדה ריימס, אשר ברשת היו חלוקים מאד לגביה והקומדיה Work It, אשר תהווה גיבוי לשלל הקומדיות שהרשת תעלה בחודש ספטמבר.


Share on Facebook

אין תגובות: