יום שני, 16 במאי 2011

בוודאי שמתם לב ש...


הפרק ששודר בשבוע שעבר של הסדרה Glee המחיש עד כמה הסדרה היוותה השנה כישלון אחד גדול. למרות שאני לא אוהב אותה, הרי שבעונתה הראשונה הסדרה היוותה חידוש בעולם של סדרות הטלוויזיה ולא רק בנושא השירה, הכתיבה הייתה שונה ומרעננת. אבל הפרק הזה חידד עד כמה הכתיבה הייתה צפויה, בנאלית ומשעממת. ראשית, עד כמה שזה ישמע לא תקין מבחינה פוליטית, נמאס כבר לשמוע על תלאות ההומוסקסואליים בבית הספר. הבנו את זה לאורך כל העונה, כאשר הומו בסתר גרם לקורט לעזוב את בית הספר, אז בפרק הזה אותו הומו בפרק בוכה בפניו ומתנצל ? אני רוצה לראות באיזה בית ספר זה יכול לקרות. אולי מדובר במשאלת לב, אבל זה היה כל כך צפוי. גם כל הסיפור של קורט בשמלה היה פשוט רעיון רע. כמו כן, כל נושא הנשף היה כל כך מאוס, כולל בהתפתחות שלו. קוראים לקורט מלכת הנשף ? מי לא ראה את זה מגיע ? אחרי שהשפילו אותו כל כך קורט חוזר לאולם ורוקד במרכז הרחבה ? נו באמת. הגיע הזמן להגיד זאת בפה מלא: הסדרה נמצאת בהידרדרות גדולה מאז תחילת העונה.

הפרק ששודר בשבוע שעבר של הסדרה The Good Wife איכזב אותי ודווקא בשל הרעיון הכללי של הסדרה. מהפרק הראשון של העונה הראשונה אנו עדים לכך, שמנסים לצייר את הדמות של אלישיה כדמות חזקה מאד, ואפילו הפרק שבו היא מגלה את האמת על קלינדה ופיטר המחיש זאת בצורה הכי יפה שיש. דווקא בשל כך, התסריטאים ציירו בפרק זה דמות של אישה, קטנה, מניפולטיבית וקטנונית. בדיוק ההפך מהדמות שניסו לצייר בכמעט 2 עונות של הסדרה. נכון, ניתן להבין תגובה של אישה שמגלה שבעלה קיים יחסי מין עם חברתה הטובה ביותר, אבל האופן שבו הציגו את אלישיה וכמו כן, הדרך שבה גרמו לה לפזול לכיוונו של וויל דווקא גורמים לצופה לסלוד ממנה ולקחת את הצד של פיטר, עד כמה שזה יישמע מופרך. אלישיה מצטיירת כאישה שרק חיכתה לתירוץ בשביל לנסות ולהתחיל קשר עם וויל והסטוץ של פיטר עם קלינדה רק פתח לה את הדלת לכך. במידה ואלישיה הייתה מאופיינת בצורה כזאת מתחילת הסדרה הייתי מבין זאת, אבל דווקא בשל העובדה שאפיינו את אלישיה בצורה שאפיינו אותה עד היום גרמו לי להתאכזב מאד. חבל.

במשך שבע עונות אנחנו שומעים את קולה של ברנדה סטרונג כקול שמוביל את הסיפור בסדרה "עקרות בית נואשות" ואני חושב שגם המעריצים הכי מושבעים של הסדרה כבר הגיעו למצב שהם לא יכולים לשמוע יותר את הקול שלה. כמה פעמים אפשר לשמוע קול של קריין מקריא את התחלת הפרק, את סופו ולעיתים גם את האמצע של הסיפור ? בשלב כלשהו נוצרת סלידה מאותו קול. לצערי, סדרה נוספת צועדת באותו כיוון. הסדרה Gossip Girl משתמשת בקולה של קריסטין בל בתור כותבת האתר במשך 4 עונות מבלי להראות את פניה. אז נכון, גם אני אוהב את השחקנית הזאת, במיוחד מאז תפקידה הנהדר כ"ורוניקה מארס", אבל בשלב כלשהו, ואני מניח שהשלב הזה לא כל כך רחוק, הצופים יתחילו לסלוד מהקול שלה ובשל כך גם מהסדרה עצמה. העונה הסדרה הגיעה לשפל בנתוני הרייטינג, כאשר בשלב כלשהו היא גרדה גם את גבול המיליון צופים לפרק !!! אני לא יודע אם זו הסיבה, אבל אין ספק שזו אחת הסיבות האפשריות. לפי דעתי, בהפקה צריכים לשנות מעט את הפורמאט ולפחות לנסות להראות את פרצופה של בל לפני שיהיה מאוחר מדי.

Raising Hope הופכת לאחת האכזבות הגדולות ביותר של השנה, במיוחד עבור רשת FOX. צריך לציין, שהסדרה הייתה הראשונה לקבל הזמנה לעונה נוספת, אבל מאז נתוני הרייטינג שלה רק הולכים ומדרדרים. לפי דעתי, ברשת FOX תוהים אם הם עשו בחוכמה כאשר אישרו לסדרה עונה שנייה. קיים סיכוי גדול מאד, שבמידה והרשת לא הייתה מאשרת לה עונה שנייה ומחכה עד לשבועות האחרונים לפני עליית הלוח החדש שלה לעונה הבאה הסדרה הייתה נמצאת ברשימת הסדרות המובטלות. אפשרות זו נראית ריאלית יותר, במיוחד לאור העובדה שהסדרה Breaking In מניבה היום נתונים הרבה יותר טובים ממנה ובכל זאת היא בוטלה. יהיו שיגידו ש Breaking In מוצבת אחרי "אמריקן איידול" ובשל כך מניבה נתונים טובים יותר, להם אפשר להגיד ש Raising Hope מוצבת אחרי Glee ובכל זאת הרייטינג שלה נשאר נמוך. לפי דעתי, הגימיק שלה סיים את תפקידו ומעכשיו הסדרה מתייצבת על הנתונים האמיתיים שלה. לצער מעריצי הסדרה, אם הנתונים שלה יישארו כפי שהם כיום גם בעונה הבאה, אני לא רואה אפשרות שהיא אפילו תסיים את העונה. מעריצי הסדרה בוודאי יקפצו ויגידו שאני טועה. עבורכם אני מקווה שאתם צודקים, אבל קשה לי להאמין שזה המצב.

בשבועות האחרונים אנו עדים לעליית העונה החדשה של תוכנית הריאליטי "כוכב נולד" ולמען האמת, אני עייף מלצפות בה ושלב תחרות הזמר עדיין לא החל. אני מבין שזה נחמד להראות את השופטים יוצאים לשטח ועורכים סלקציה מוזיקלית למועמדים. אבל זאת הפעם התשיעית שהתוכנית משודרת והפעם השמינית שברשת משדרים את השלב המקדים. אז נכון, נחמד להכיר את המתמודדים בשלב ההתחלתי שלהם, אבל עד כמה שאני יודע, עד עתה שודרו 14 פרקים של העונה החדשה ורק לאחרונה הגיעו בה לשלב תחרות השירה !!! לצופה כבר נמאס לשמוע את קולו של צביקה הדר עוד לפני שהמתמודדים החלו לשיר ! כמה פעמים אפשר לשמוע את אותם בדיחות דביליות ? מדוע אי אפשר לערוך 3 או 4 פרקים בהם נראה את המתמודדים ואז לגשת ישר לתחרות ? היה פעם פרק של התוכנית "זהו זה" ובו עשו פארודיה על פינת החזאות. במהלך המערכון שאל מוני מושונוב את דובלה גליקמן שגילם את החזאי (אולי לא במילים האלה אבל זו הייתה הכוונה) : מדוע אתם מקיימים את הפינה ? ודובלה ענה לו: בשביל החסות. זו הסיבה היחידה לכך שאני חושב ש"כוכב נולד" ממשיכה בשידור כל כך הרבה פרקים של לפני התחרות. אתם חושבים שיש סיבה אחרת ?

בשבוע שעבר שודר הפרק האחרון של הסדרה Stargate Universe ולפי דעתי מדובר בעונה אחת יותר מדי. ראשית, אני לא יודע מדוע אחרי 10 עונות של הסדרה Stargate SG1 ועוד 5 עונות של Stargate Atlantis היו צריכים להוסיף סדרה נוספת באותו עולם. כבר בעונה הראשונה של הסדרה נראה היה שהצופים לא ממש מזדהים עם הדמויות, העלילה כבדה מדי ולפרקים אפילו לא מעניינת. כמו כן, העובדה שניסו ליצור שני איומים גדולים שונים לא ממש עזרה לסדרה. בהתחלה הציגו את הגזע החייזרי שחטף את קלואי ובשלב מתקדם יותר הכניסו גם את נושא הרובוטים. לפי דעתי, נושא הרובוטים מוצה ב Stargate SG1 והצופים שלה הסדרה, שרובם צפו בסדרת האם, הבינו שמדובר פה בחזרה על אותו מוטיב (גם אם לא בדיוק אותו דבר) והיה רצוי לנסות לדבוק בגזע החייזרי המאיים או ב"ברית הלוסיאנית" שאיימה על כדור הארץ. אני יכול לספור את מספר הפרקים האיכותיים של הסדרה בעונה השנייה על כף יד אחת. החצי של העונה השנייה והאחרונה היה בכלל בזבוז זמן אחד ארוך. אני מאד מקווה שהסדרות הבאות של ערוץ המדע בידיוני יהיה טובות יותר מהסדרה הזאת. לפי דעתי, זו גם משימה לא קשה במיוחד.

Share on Facebook

2 תגובות:

mip אמר/ה...

לגבי גלי - זכותך כמובן לא לאהוב את הסדרה, אבל אני חייבת לציין שאני כל כך לא מסכימה איתך.
גלי לא אמורה להיות מציאותית. כל מי שמנסה לחפש דברים הגיוניים בה יכשל.
הסדרה הזאת מוקצנת מההתחלה, כל הדמויות שם מוקצנות ומפורכות וגם מערכות היחסים בינהם.

אני באופן אישי נהנית מהעונה השנייה הרבה יותר מהעונה הראשונה
את העונה הראשונה ניסיתי לראות, לא התחברתי, וראיתי אותה רק מטעמי בדידות נוראית (טסתי לצרפת מטעמי עבודה והתחרפנתי משעמום). בעונה השנייה אני ממש מצפה כל שבוע לפרק הבא.
ההתפתחות של קורט מאאוטסיידר בלי חברים בכלל, לחלק חשוב וקריטי בחבורה, עם בן זוג אוהב ותומך מקסימה בעיני. הקטע עם ג'סי אכן היה צפוי, אבל שוב, המטרה של העלילה היא לא להפתיע. המטרה של העלילה היא לחנך, ואת זה הם עושים לא רע בכלל.

ליאת אמר/ה...

דווקא אני ממש מסכימה בקשר לגלי,
הם נסחפו והדברים האלה ללא הופיעו בצורה הזאת שנה שעברה , הסדרה התדרדרה והתייחצנה אין מה לעשות..