יום שני, 13 במאי 2019

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת FOX לעונת 2020-2019

ידענו שזה עומד להגיע אבל היום זה נודע באופן רשמי: רשת FOX המשיכה במהפך אותו החלה בעונה שעברה בעת שהתבצעה החלפת הבעלים של הרשת. ראשית, ברשת ביצעו "ניקוי אורוות" כאשר ביטלו לא פחות משמונה סדרות ! כולל Star, אשר הניבה דווקא נתונים סולידיים במשך כל העונה. הרשו לי לנחש שבעונה הבאה לפחות The Orville אמורה להצטרף אליהן והמשך ה"ניקוי אורוות" יימשך.

גם העובדה שערב יום שישי של הרשת ינוצל כולו, לפחות בחצי הראשון של העונה לטובת שידורי ה WWE היה ידוע, אולם הנתון המפתיע יותר הוא שברשת לא שיבצו מיד את Last Man Standing ביחד עם קומדיה בערב אחר, אולי אפילו בערב יום ראשון. הסיבה שזה לא קרה הייתה שלמרות ש Last הצליחה מאד בעונה שעברה בערב יום שישי, ברשת עדיין מעדיפים לתת את המושכות בקרב הקומדיות לסדרות האנימציה שלה, אשר הרשת הזמינה 3 חדשות כאלו ושיבצה אחת מהן, Bless This Heart, בערב יום ראשון. בשנים האחרונות ברשת ניסו לשבץ בערב זה קומדיה שהיא לא סדרת אנימציה ופרט ל Brooklyn Nine Nine, קשה היה למצוא להיט שהצליח ולכן ברשת חזרו אל ערב אנימציה מלא בערב יום ראשון, למרות שהתבצע קצת שינוי מבחינת סדר השידורים.

ערב יום שני היה ערב מוצלח עבור הרשת בעונה שעברה עם השילוב של 9-1-1 ו The Resident, הסיבה שהרשת לא ממשיכה עם הערב הזה היא שלרשת לא נותרו סדרות אחרות להשיק איתם סדרות ולכן ברשת ביצעו שני מהלכים עם שתי הסדרות. מצד אחד ניצלו את אחת מהלהיטים שלה, 9-1-1, בכדי להשיק את Prodigal Son ומצד שני הם מנצלים את העונה האחרונה של Empire בכדי לנסות ולחזק את The Resident, משום שפרט לקטסטרופה, בעונה הבאה האחרונה תהיה זו שאמורה להשיק סדרה חדשה.

ברשת גם ממשיכים במגמה בה נקטו בשנים האחרונות. בשל ריבוי תוכניות הספורט בחלק הראשון של העונה (בייסבול, WWE) הם העדיפו להעלות את מרבית מהלוח החדש שלהם דווקא בחצי השני של העונה, כאשר לרשת יהיו 4 דרמות (אל חמש הדרמות החדשות שהרשת כבר אישרה, ושניים מתוכן עולות כבר בחודש ספטמבר הקרוב, נוסף גם הספין אוף של 9-1-1 אשר אמור לעלות בחצי השני של העונה) אשר ו 3 קומדיות חדשות, כאשר גם The Orville ו Last Man Standing מחכות לשיבוץ ולחזור בעונה חדשה.

לסיכום, הרשת פרקה לחלוטין את הלוח שלה, כאשר בן היתר לראשונה מאז עלתה לאוויר Empire עברה ליום שלישי והיא לקחה סיכון, אם כי לא גדול מדי, משום שאת מירב התקוות שלה היא בקרב התוכניות בעלות תסריט היא שמה לחצי השני של העונה. אולם צריך לזכור שהרשת עדיין באמצע מעבר לחזון החדש של מנהלי הרשת של יותר תוכניות ספורט, יותר תוכניות ללא תסריט (The Masked Singer אשר הצליחה בעונה שעברה חוזרת בעונה חדשה כבר בחודש ספטמבר הקרוב) ופחות סדרות בעלות תסריט.

הציון ללוח: 6 (לכל מי שאוהב סדרות בעלות תסריט ולא תוכניות ספורט ו\תוכניות ללא תסריט, מי שכן אוהב יכול להוסיף נקודה)

אין תגובות: