יום חמישי, 19 במאי 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת החורף 2012-2011.


שם המשחק בלוח החדש של רשת CBS הוא יציבות. אין שינויים גדולים ולמעשה הרשת לא זקוקה לשינויים רבים.

ביום שני, מלבד החלפת הקומדיה Mad Love בקומדיה Two Broke Girls אין שום הבדל בלוח של הרשת בין העונה הקודמת לנוכחית.

ביום שלישי גם מדובר על החלפת סדרה אחת בסדרה חדשה. הרשת החליפה את The Good Wife, שעברה ליום ראשון, בסדרה Unforgettable. גם כאן אין שינוי קיצוני, וגם במקרה הזה נצפה בדמות נשית דומיננטית בסדרה, רק המעטפת שונה.

התירוץ שלהם להעברת The Good Wifeליום ראשון הוא משום שלטענתם, Parenthood של רשת NBC ו Body Of Proof של רשת ABC פונות בחלקן לאותו קהל והן נוגסות ברייטינג שלה. הטענה הזאת נראית לא טיפשית היות ובעונה הבאה שלה הסדרה תיאלץ להתמודד מול "עקרות בית נואשות" שפונה בהחלט לאותו קהל נשי שראשי CBS מדברים עליו והרייטינג שלה גבוה יותר משל 2 הסדרות מולה הסדרה התמודדה במשבצת השידור של יום שלישי. מדוע, לדעתי, הסדרה עברה ליום ראשון ? הסיבה, לפי דעתי, היא שברשת אהבו את הסדרה ורצו לחדש אותה, אבל ידעו שבמשבצת השידור שלה ביום שלישי הסדרה תקרוס עוד יותר בעונה הבאה ולכן היו חייבים להזיז אותה ליום שישי או ליום ראשון (שאר המשבצות הפנויות לא נראו הגיוניות עבור הסדרה). מכיוון שמעבר ליום שישי היה מתפרש כחיסול הסדרה בעונה הבאה ואז חלק מהצופים היו בורחים ממנה, הרי שמעבר ליום ראשון עוד נותן תקווה שיש לסדרה עתיד.

יום רביעי המשיך את המגמה ורשם שינוי אחד: אחרי "הישרדות" ו Criminal Minds, הסדרה CSI זזה מיום חמישי ליום רביעי בשעה 10 בלילה. ראשי CBS טוענים כי המעבר של CSI ליום רביעי בשעה 10 הוא תיקון טעות בהזזת CSI:NY ליום שישי. החזרת CSI ליום רביעי היא רצון לייצב את המערכת לאחר שהניסיון עם The Defenders השנה נכשל. צעד זה נראה מובן.

יום חמישי רשם 2 שינויים. אחרי "תיאוריית המפץ הגדול" עולה קומדיה חדשה How To Be a Gentleman ואת Rules of Engagement הזיזו ליום שבת בשעה שמונה. ראשי הרשת החליטו בפעם הראשונה לאחר 4 שנים שאף רשת לא עשתה זאת לשדר סדרה בעלת תסריט ביום שבת, מדובר בעונה חדשה של Rules of Engagement. לטענתם, הם רצו להביא משהו חדש ליום שבת. הרשו לי לגחך ולומר, אין שום סיכוי שזה נכון. לפי דעתי, ברשת מודעים לסיכון שהעונה החדשה של "שני גברים וחצי", בעקבות החלפתו של צ'ארלי שין באשטון קוצ'ר, תהיה לא צפויה מבחינת הרייטינג ולכן הסדרה הזאת אמורה להיות בכוננות לתפוס את מקומה או את אחת מהקומדיות החדשות שהרשת העלתה, כפי שקרה השנה בחצי השני של העונה כאשר הסדרה זזה ממשבצת השידור שלה ביום שני ליום חמישי.

שימו גם לב שעד עתה הרשת לא אישרה פיילוטים נוספים של קומדיות, אשר יכולות להחליף את הקומדיות של הרשת.

בשעה 9 תעלה הדרמה החדשה הכי טובה של הרשת בעונה הבאה Person Of Interest מתוך רצון לחזק את הערב, אבל גם כאן לא מדובר בשיבוץ מפתיע משום שרוח הסדרה מתאימה בדיוק לרשת CBS. סדרה נוספת שבכל פרק נגלה עלילה חדשה.

ביום שישי הרשת חוזרת לשינוי אחד בלבד כאשר היא מנסה להעלות דרמה רפואית חדשה בשם A Gifted Man וכאן כבר מדובר בהימור גדול. ברשת לא למדו את הטעות של להריץ סדרה חדשה ביום שישי בשעה שמונה בערב ? בשל כך כל הערב שלהם בחצי השני של העונה שעברה סבל. יכול להיות שברשת חושבים שדרמת רפואה מתאימה לשעת שידור שכזאת. אני מקווה שברשת לא יצטערו על כך.
הערב ייסגר עם עונה חדשה של CSI:NY ו Blue Bloods.

שימו לב שברשת CBS סומכים בלב שלם על הלוח שלהם, שהסדרה היחידה שמחכה, נכון לעכשיו, להצטרף בחלק השני של העונה היא דרמת המשטרה The 2-2. ואולי קומדיה נוספת תצטרף בשלב מאוחר יותר.

כפי שציינתי, הרשת עם השינויים המינימאליים ביותר.

Share on Facebook

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מהי הסיבה שבגללה יום שישי הוא בית קברות לסדרות?

שקד אמר/ה...

יום שישי הוא ערב שבו אנשים יוצאים לבלות, ולכן הם לא בבית...

אנונימי אמר/ה...

רשת זקנה ולרוב משעממת, אבל יש לה כמה יציאות טובות כמו TBBT והאשה הטובה