יום ראשון, 1 במאי 2011

בוודאי שמתם לב ש... (פינה מקוצרת)


הסדרה The Borgies משודרת בימים אלו בערוץ 3. קודם כל, ראוי לשבח את הערוץ שהוא מייבא סדרה שיש לה באז די גבוה ושהיא עדיין משודרת בארה"ב, אם כי בערוץ יכלו לשדר את הסדרה כמו שעשו בשנה שעברה עם Lost מספר ימים מועט לאחר שידורה בארה"ב. אבל לא זאת הנקודה שיש לשים אליה לב. צריך לשים לב מהי משבצת השידור שלה. הסדרה משודרת במוצאי שבת בשעה עשר בלילה. אז בסדר, אני מבין שהסדרה משלבת קצת עירום ושפה קצת מלוכלכת עבור ילדים ובני נוער. אז מה הטעם בלשדר סדרה כה "חמה" בשעת שידור שכמעט אף אחד לא צופה בה ? בערוץ רוצים שהציבור יקליט את השידור ויצפה בה לאחר מכן ? כמו כן, שימו לב מתי הסדרה עלתה לשידור: במהלך חג הפסח. כלומר, בשעה שחלק ניכר מהצופים נוסע לחו"ל או אוהב לטייל בארץ ובכך הפסידו בערוץ קהל רב שיכול היה לצפות בה. בעצם, למה אני מתפלא, מדובר ב"הוט", שכמו רשת NBC בארה"ב, עושה את כל הטעויות האפשרויות בנוגע לשידור סדרות.

לפני כעשרה ימים שודר בארה"ב פרק של הסדרה Body Of Proof ובו הפציעה כשחקנית אורחת כריסטינה הנדריקס (ג'ואן מהסדרה Mad Men) בתפקיד כפול. כריסטינה בת ה 36 גילמה גופה של אישה ואת דמותה של אחותה התאומה. השחקנית הוכיחה שגם בהופעת אורחת לא כל כך ארוכה בסדרה הזאת כמות הסקס אפיל שלה עולה לשמיים ובימים שכל ילדה בת 20 מקבלת תפקיד ראשי בסרטים ועושים ממנה סמל סקס (מישהו אמר מייגן פוקס ורוזי האנטינגטון ווטילי מ"רובטריקים" ? ) ההופעה שלה מוכיחה שיש נשים שיש להן את הנוכחות, הכריזמה והיופי גם בגיל מאוחר יותר. מעניין איך לא גילו אותה לפני שהפציעה אל תוך חיינו בסדרה Mad Men. היא אומנם הופיעה בסרטים וסדרות, אבל אף אחד לא באמת שם אליה לב כמו ששמים אליה לב בימים אלה. אולי יש אנשים שפורחים בגיל מאוחר יותר.

השבוע שודרה התוכנית האחרונה לעונה של "ארץ נהדרת" וכדאי להתעכב על מעמדו של אייל קיציס. צופים וותיקים זוכרים את תוכנית הלייט נייט "חלומות בהקיציס" החתרנית. התוכנית, אשר למעשה שינתה לחלוטין את כל תוכניות הלייט נייט והביאה תוכניות כמו של אסף הראל וליאור שליין, שקשה לי לראות אותן עולות לשידור לולא ההצלחה של "חלומות בהקיציס". קיציס גם המשיך עם טל פרידמן אל התוכנית "החטא ועונשו", אשר המשיכה את המגמה של "חלומות בהקיציס" בהיותה חתרנית ופרועה. היום, לאחר כל כך הרבה שנים שקיציס מנחה את התוכנית "ארץ נהדרת" אפשר לומר על הקומיקאי המוכשר הזה שהוא הפך להיות חלק מהזרם המרכזי. היום כבר אי אפשר לקרוא לו חתרן. אייל הפך להיות בדרן לכל המשפחה במלוא מובן המילה. במובן הזה, הנישואים שלו לבלונדינית היפייפיה, טלי מורנו, נתנו את החותמת לכך שגם בחייו הפרטיים אייל התברגן. אין בכך משהו רע, אבל בתור צופה שאהב מאד את "חלומות בהקיציס" קצת נשארת בליבי תחושה של חמיצות. דרך אגב, את אותם דברים לא ניתן לומר על שותפו לדרך, טל פרידמן, שעשה עמו את אותה הדרך אבל נשאר, פחות או יותר, אותו קומיקאי מופרע שהיה בתחילת דרכו. נכון, קיציס מעולם לא היה מופרע כמו פרידמן אבל עדיין רואים את תהליך ההתברגנות שהוא עבר ועל איזו משבצת הוא התיישב כשהוא עובר את גיל 40 בחייו.



Share on Facebook

3 תגובות:

Shiri אמר/ה...

טריוויה מעניינת - כריסטינה הנדריקס נשואה במציאות לשחקן שמולו היא שיחקה בפרק, Geoffrey Arend...

נעמה אמר/ה...

תודה על הפוסט: פהנית את תשומת הלב שלנו נקודות מענינות למחשבה, למשל ההתברגנות של אייל קיציס. הבראנז'ה כבר מחשיבה את "ארץ נהדרת" כהיסטוריה, ולא רק בגלל פרישתו של אסי כהן.יכול להיות שההתברגנות הזו שהצבעת עליה הקהת את העוקץ של סאטירה שאמורה להיות חריפה ומצחיקה. כמובן, גם על צוות הכותבים בהפקה, ובראשם מולי שגב, עבר תהליך דומה. אם שגב היה אניגמטי משהו באופיו, בזוגיות עם דנה מודן הפרועה משהו, (אני נצמדת למשוואה שלך עם קיציס וטלי מורנו), הרי שהיום שגב הוא אבא מאושר לילדה וכבר כותב באופן עייף מאולץ.
לגבי כריסטינה הנדריקס: מי שעקב אחרי הקריירה שלה נוכח לראות שבהתחלה היא היתה שחקנית חיוורת וחסרת ייחוד. ההבשלה שלה הגיעה עם השנים. אז יש אנשים שמבשילים עם השנים, ויש שמתברגנים ומתעייפים.
אז איפה אתה על הרצף הזה, D1D1? כבר נגמר לך הסוס?
אני אישית מקווה שתצלח את משבר ה"נמאס לי", ושהבלוג הזה יהפוך למשהו טוב הזה שרק הולך ומשתבח עם השנים. כמו מד מן.
בכל אופן, יישר כח על העבודה המשובחת!

אנונימי אמר/ה...

לגבי HOT. צריך להבין שלא אכפת להם כלל מהערוצים שלהם. מצידם, שיהיו 0 אחוזים בכל הערוצים כל היום.

הרעיון שלהם הוא רק מיתוגי. "הסדרה הזו משודרת אצלינו, ולכן אתה צריך להיות מנוי שלנו". את הכסף הם עושים ממנויים - ולא מעניין אותם עד כמה יצפו בכל ערוץ.

אם בעתיד אכן ייכנסו פרסומות לכבלים וללוויין כפי שהם מייחלים (אני אישית מקווה שלא, למרות שמעודי לא צפיתי באופן קבוע באחד מערוציהם), אז נתחיל לראות שינוי בהתנהלות וחיזוק תוכניות ספציפיות והשקעה בשעות השידור שלהן במקום במותג הכללי - HOT3 או אפילו "HOT" בלבד.