יום שני, 2 ביולי 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

This Means War - זאת מלחמה - שני סוכני C.I.A (כריס פיין וטום הרדי), שהם גם החברים הכי טובים, מתחרים על ליבה של אותה אישה, לורן (ריס וויתרספון). השניים יודעים שהם יוצאים עם לורן במקביל ומחליטים להפוך את היציאה לתחרות. לורן מחליטה במודע לצאת עם שניהם, אך לא מודעת לכך שכל אחד יודע על השני. במקביל, טרוריסט מחפש לנקום בשניים.

כבר ציינתי זאת יותר מפעם אחת: ריס וויתרספון הפכה להיות ה"מאמי" של אמריקה, תפקיד שהיה שמור בשנות התשעים למג ראיין, וזה אומר לככב בדרמות או קומדיות רומנטיות, במקרה הזה מדובר בקומדיה רומנטית עם אקשן בהתחלה ובסוף הסרט. אין כמעט ספק שגם בסרט הזה הקסם שלה עובד. למרות גבוהה יש לה נוכחות בכל פעם שהיא ניגלת על המסך וקל מאד להבין מדוע שני גברים חתיכים רבים עליה. קל מאד גם להתאהב בה. אמנם המוקד הפעם הוא שני הגברים, אשר מצליחים להעביר את מה שצריך על המסך בכדי שהסרט ייראה אמין.

התסריט של הסרט קליל ונחמד. לא מדובר בסרט הכי איכותי שנראה על המסך בשנים האחרונות, אך הוא מספק הנאה לצופה, בין היתר בשל ההומור הנרחב. הצפייה בסרט עוברת כהרף עין. הבעיה היחידה שלי עם הסרט הייתה הסוף הצפוי שלו.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. סרט מהנה שמעביר את הזמן בכיף.



Man on a Ledge – אדם על הקצה - שוטר לשעבר, אשר מופלל בגניבה ונכנס לכלא למשך שנתיים, בורח מהכלא, נעמד על אדן חלון של בניין גבוה ומאיים להתאבד, הוא קורא לזירה לבלשית (אליזבת בנקס) שעברה מקרה דומה שבוע קודם לכן בשעה שהוא מתכנן להוכיח לעולם שהוא חף מפשע. אל המלאכה המסובכת הזאת הוא מצרף את אחיו וחברתו של אחיו.

צריך לציין כבר מההתחלה: לא מדובר ביצירת מופת, בעיקר משום שרואים בו אלמנטים שראו בסרטים אחרים בעלי מאפיינים דומים (סרטי פריצות), אך התסריט קולח, השחקנים עושים עבודה טובה והצופה יוצא בהרגשה טובה מהסרט. גם אורכו של הסרט (100 דקות) מספק ומדויק. דרך אגב, מי שגונבת את ההצגה היא דווקא אליזבת בנקס ולא סאם וורינגטון, אשר מגלם את הדמות הראשית.

אז, לראות או לא לראות ?
סרט נחמד מאד להעביר איתו שעת אחר צהריים, לא תזכרו אותו יותר מדי אחרי שיסתיים, אך הוא יעביר לכם את הזמן בכיף. אז כן, ההמלצה היא לראות.



Gone – אבודה - אמנדה סייפריד מגלמת את דמותה של ג'יל, אשה שנחטפה על ידי רוצח סדרתי והושמה בבור, אך ברחה ממנו. כאשר היא חוזרת לציביליזציה אף אחד לא מאמין לה. שנה לאחר מכן, אחותה, עמה היא גרה, נחטפת אך שוב אף אחד לא מאמין לה. ג'יל עושה הכל ושוברת את כל הכלים בכדי למצוא את אחותה.

מדובר במותחן סביר. אמנדה מהפנטת, אך התסריט עובד על דפוס רגיל ולא מיוחד. בתור מותחן הסרט כמעט ולא מותח. גם סצינת הסיום סתמית ומסתיימת מוקדם מהצפוי. ישנם רגעים, במיוחד כאשר אמנדה קצת יוצאת מהכלים ויש מרדף מכוניות, אשר מרימים את הרמה של הסרט, אך באופן כללי הוא שומר על בינוניות כמעט לכל אורכו.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אפשר גם לדלג עליו, לא יקרה כלום אם תעשו זאת.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את הביקורות, ובהחלט מסכים איתן תודה!
אוף סם וורטינגטון איזה שמות מבלבלים יש לאוסטרלים האלו מישהו היה צריך לרמוז לו להחליף תשם לוורינגטון מזמן... ;)