יום שני, 16 ביולי 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

Ghost Rider Spirit Of Vengeance - גוסט ריידר: רוח של נקמה - בשנת 2007 יצא סרט הקולנוע הראשון שעסק בדמות הקומיקס ג'וני בלייז (ניקולאס קייג'), אשר בנערותו עושה הסכם עם השטן בכדי להציל את אביו והלה בתמורה מכניס לתוכו שד, שלוקח את הנשמות של האנשים הלא ראויים. הסרט לא הצליח בקופות והוחלט להמציא מחדש את הדמות בלי להיות קשור לסרט הראשון, אך קייג' נשאר בתפקיד הראשי. בסרט הנ"ל, השטן רוצה להיכנס אל גופו של בנו בן ה 13 (לאחר עסקה שעשה עם אישה אנושית) ובלייז מנסה למנוע זאת ובמקביל להיפטר מהקללה שאופפת אותו.

לפי דעתי, אם הסרט הראשון לא הצליח, הסרט הנ"ל היה צריך להיכשל לחלוטין. התסריט גרוע מאד ובעיקר משעמם. לא ברור לאיזה קהל הסרט פונה. ו 90 הדקות עוברות די בייסורים למעט סצינות האקשן והפעלולים, אשר אולי נותנים לצופה נחת לחצי דקה.

אז, לראות או לא לראות ?
לדלג על הסרט. ניקולאס קייג' ירצה למחוק אותו מקורות החיים שלו וכך גם אידריס אלבה ("לותר"), אשר מככב לצד קייג'.



Mirror Mirror – מראה מראה: הסיפור האמיתי - הגרסה המי יודע כמה לסיפור של "שלגייה ושבעת הגמדים".

בגזרת האלמנטים החיוביים ניתן לציין את הליהוק של ג'וליה רוברטס בתור המלכה המרשעת. הליהוק נכון בעיקר שהוא גם מתייחס לכך שבעברה רוברטס הייתה שם כה גדול בתעשיית הקולנוע ואילו עתה היא מתחילה להישכח. גם הליהוק של נייתן ליין, עד כמה שהתפקיד קטן יחסית היה נכון ובמקום. אולם בגזרת האלמנטים הגרועים ניתן לציין מספר אלמנטים:

1. ניתן לראות שרוב הצילומים נעשו באולפן, כולל הסצינות ביער, ועובדה זו הורסת את הרעיון הכללי. במקום זה ניתן להסיק שמדובר בזיוף ולא אותנטי.
2. הליהוק של לילי קולינס כשלגייה היה סביר, למרות שבדרך כלל לוקחים לתפקיד שלגייה שחקנית שהיא יפה יותר מהשחקנית שמגלמת את המלכה המרשעת, אולם במקרה הזה יהיו רבים שיחשבו שרוברטס, למרות גילה, יפה מקולינס הצעירה.
3. השימוש בג'וליה רוברטס בכפל תפקידים כמלכה המרשעת וכמראה היה רעיון גרוע. ציינתי מספר פעמים, שאם לא מדובר בתאומים (במקרה הזה בתאומות) עדיף להביא שני שחקנים שונים לתפקיד.
4. לצערי הגרסה הנ"ל של הסיפור לא הציגה שינוי כלשהו, מלבד אולי סצינת הריקודים בסוף הסרט והקטע עם התפוח, ששונה מעט.
5. התסריט של הסרט, למרות שנעשה בעקבות פורמאט מוכר, לא היה באיכות גבוהה, לא הכיל מספיק הומור ולא ריגש מספיק.

אז, לראות או לא לראות ?
דלגו על הסרט. נעשו גרסאות הרבה יותר טובות לסיפור הנ"ל. מבלי לנסות ולנבור בגרסאות הרבות שנעשו לסיפור, ניתן להצביע על הגרסה המעט ישנה, לפני כעשור, בכיכובה של קריסטין קרוק, אשר הייתה טובה יותר.

אין תגובות: