יום שבת, 30 ביוני 2012

ביקורת: Baby Daddy, עונה ראשונה, פרקים 2-1: בסדר.



מזה זמן רב רשת ABC Family מנסה לפזול אל תחום הקומדיות. לאחר הצלחות כמו "סודותיה של נערת טיפש עשרה", "שקרניות קטנות ויפות", "הוחלפו בלידתן", "גריק" ועוד... ברשת מנסים לחדור אל ז'אנר הקומדיות. הניסיון הראשון נערך לפני כשנתיים כאשר הרשת העלתה את הקומדיה "מליסה וג'ואי". למרות נתונים בינוניים, הרשת החשיבה זאת כהצלחה וניסתה בשנה שעברה לשבץ באותו ערב קומדיה נוספת, "ג'ורג'יה", אך הקומדיה התבררה ככישלון קולוסאלי מבחינת נתוני הרייטינג והיא בוטלה לאחר עונה אחת מקוצרת בת 12 פרקים. השנה, הרשת שמה את מבטחה בקומדיה חדשה Baby Daddy, ולפחות על פי נתוני הרייטינג בשני הפרקים הראשונים נראה שמצבה טוב יותר.

Baby Daddy הינה סיטקום המצולמת באולפן, בניגוד למרבית הקומדיות המשודרת בשנים האחרונות בטלוויזיה האמריקאית (מלבד הקומדיות של רשת CBS, אשר שומרות אמונים לפורמאט הישן), אשר מספרת את סיפורו של בן, גבר בתחילת שנות העשרים לחייו, אשר אשה שיצא איתה בעבר מניחה את התינוקת שלהם, שהוא לא היה מודע שיש לו, על סף דלתו ועוזבת. לאחר הרהור, בן מחליט לגדל את בתו והוא מקבל לכך סיוע משני שותפיו לדירה, כאשר אחד מהם הוא דני, אחיו שאין לו לאן ללכת, והשני הוא טאקר, החבר הכי טוב שלו. מי שמסייעת להם היא ריילי, אשר מאוהבת בסתר בבן ובמקביל דני מאוהב בה בסתר.

בגזרת ליהוק השחקנים, ברשת ליהקו שני שחקנים בעלי עבר בסדרות נוער. ג'ון-לוק בילאדו, אשר מגלם את דמותו של בן, שיחק בסדרה קייל XY ומאז כיכב כשחקן אורח במספר סדרות. את דמותה של ריילי מגלמת צ'לסי קיין, אותה צופי ערוץ דיסני מכירים בשל תפקידה כסטלה בסדרה "ג'ונאס" ולאחרונה השתתפה בעונה האחרונה של הסדרה "מגרש ביתי". שחקנית נוספת, שאולי מוכרת בצורה יחסית היא מליסה פטרמן, שכיכבה בשנה שעברה בקומדיה הכושלת Working Class ולפני מספר שנים בקומדיה Reba, מליסה מגלמת את דמותה של בוני, אמם של בן ודני. שאר השחקנים כמעט ולא מוכרים לצופה הישראלי.

כאשר בוחנים קומדיה בסופו של דבר השאלה היא: האם היא מצחיקה ? על פי שני הפרקים הראשונים בלבד, התשובה היא: ככה-ככה. לא מדובר בקומדיה היסטרית ואפילו לא בקנה המידה של "מליסה וג'ואי", אבל ניתן להבחין במספר פאנצ'ים במהלך הפרק. הצופים יעלו חיוך מספר פעמים במהלך הפרק, אבל לא ייפלו מהכיסא.

חייבים לציין, לא מדובר בקונספט חדיש והסדרה הקולנועית של "שלשה רווקים ותינוקת" בכיכובם של טום סלק, טד דנסון וסטיב גוטנברג היא הדוגמא המובהקת לכך, וגם השחקנים, לפי דעתי, לא כוכבים גדולים, אך לפחות על פי הפרקים הראשונים, זה מספיק עבור חודשי הקיץ. במידה והקומדיה הייתה מתחרה מול הקומדיות של עונת החורף היא לא הייתה שורדת, אך עבור חודשי הקיץ החמים היא מספיק טובה להעביר איתה חצי שעה.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר. לא יקרה כלום אם תדלגו עליה, אך אם תרצו להעביר מדי שבוע חצי שעה בלי לחשוב יותר מדי, אפשר לצפות בה, במיוחד אם אין לכם סדרה אחרת לצפות בה.

אין תגובות: