יום ראשון, 22 ביולי 2012

ביקורת: Perception, עונה ראשונה, פרקים 2-1: לא משהו מיוחד.



כאשר מביטים על הסדרות של רשת TNT נראה כאילו ש"אין חדש תחת השמש", ברשת משתמשים בפורמאטים מוכרים ורק מעט משפצים אותם. נראה שזהו המקרה של הסדרה החדשה שלהם, Perception, אשר עלתה לאוויר לפני כשבועיים.

Perception עוסקת בדניאל פירס (אריק מקורמיק מהסדרה "וויל וגרייס"), פרופסור למדעי המוח, אשר יש לו גישה מעט משונה בכדי להביט על מקרי פשע, אותם הוא עוזר לסוכנת ה F.B.I קייט מוראטי (רייצ'ל לי קוק), שהייתה בעברה גם התלמידה שלו. הגישה השונה של פירס כוללת סיוע מהזיות על אנשים שקיימים, אך חלקם גם לא קיימים. את המידע הנ"ל, שהוא הוזה, הוא לא מספק לסוכנת עמה הוא עובד, לפחות לא בתחילת הסדרה. אחת מההזיות הקבועות שלו היא אשה מעברו בשם נטלי וינסט (קלי רואן, אותה ניתן לראות בסדרה "קפריקה"), איתה הוא משוחח כמעט מדי יום והיא מהווה גורם מרגיע עבורו.

את הפורמאט הנ"ל, צמדים של גבר ואישה חוקרים פרשיות, ניתן לראות בסדרות רבות החל מ"רמינגטון סטיל" ו"בלשים בלילה" בשנות השמונים ועד Castle בשנים האחרונות. בהפקה לקחו את הפורמאט ורק נתנו לו את הטוויסט ה"קטן" בעלילה לגבי הגישה השונה של פירס למקרה. קיים מתח מיני בין הדמויות המרכזיות כמו בכל הסדרות ונכון לעכשיו, אין סיפור מסגרת.

אריק מקורמיק עושה עבודה נהדרת בתור דניאל פירס ומוכיח שוב, עד כמה הוא מוכשר ובמיוחד, אמין. מצד שני, רייצ'ל לי קוק היא ליהוק מעט מוזר. קוק הייתה שחקנית מוכרת מאד בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת ותחילת שנות האלפיים וגם שיחקה בסרט הנעורים החשוב ביותר של התקופה, She's All That, אשר גם הפך להשראה לסרט הפארודי Not Another Teen Movie. בשל כך, הקריירה שלה גם נחשבת למעט מאכזבת, משום שעל פי ההצלחה הראשונית שלה נראה היה שהיא יכולה להגיע רחוק, אך נדמה שהקריירה שלה לא המריאה כפי שהייתה יכולה. הבעיה עם קוק בסדרה היא, שהיא נראית כמו "הילדה מהבית הסמוך", במיוחד פניה המעט תינוקיים, וקשה קצת להאמין שהיא סוכנת כה קשוחה ושוברת חוקים כמו שניסו להציג אותה בפרק הפיילוט. במיוחד אם משווים אותה לדמות של בקט מהסדרה Castle.

בגזרת התסריט, לא רואים שום דבר חדש. מדי פרק השניים פותרים פרשיית פשע, בעיקר רצח, חדשה. ישנם קטעים הומוריסטיים ו"טוויסט" קטן בעלילה לפני הפתרון שלה, אשר מגיע לאחר שפירס מסתייע בהזיה, אבל לא ניתן לאפיין את התסריט מתסריטים של כל כך הרבה סדרות אחרות. עוד אחת מהסדרות הרבות, ולצערם של רבים מצופיה, לסדרה יש מתחרות רבות בקיץ הנוכחי.

אז, לראות או לראות ?
אפשר לראות, אך לא לצפות ליותר מדי. מדובר בעוד סדרת קיץ, שאולי תספק הנאה רגעית למשך 42 דקות מדי שבוע, אך גם לא תגרום לכם להתלהבות גדולה. אולי במידה ובהפקה ייצרו לקראת תום העונה סיפור מסגרת האיכות שלה תשתפר, אך נכון לעכשיו, הסדרה, כמו חלק מהסדרות של רשת TNT בקיץ הנוכחי ("ריזולי ואיילס", "פרנקלין ובאש" הן דוגמאות טובות לכך) מתבוססת בבינוניות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

רציתי להודות על הביקורות המהירות שאתה עושה לסדרות חדשות.
חסכת לי צפייה מיותרת בכמה סדרות.
בבקשה תמשיך לעשות ביקורות על הפרקים הראשונים ולא רק על עונות שלמות.