יום שני, 9 ביולי 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

Journey 2 The Mysterious Island – המסע אל האי המסתורי - ההמשך לעיבוד המודרני לספרו של ז'ול ורן. הפעם לשון יש אב חורג (דה רוק), ואביו (ברנדון פרייז'ר בסרט הראשון) לא באזור. הוא מקבל אות מיסתורי מסבו (מייקל קיין), ובו הסב טוען שמצא את האי המיסתורי שבכתבי ז'ול ורן ושלמעשה זה אותו האי שעליו כתב לואיס סטיבנסון.ב"אי המטמון". שון ואביו יוצאים למסע לאתר את הסב, כאשר בדרך הם לוקחים טייס הליקופטר ואת בתו היפה, והם מוצאים את עצמם באטלנטיס, העיר האבודה, אך העיר עומדת לשקוע ובכדי לשרוד הם צריכים להגיע אל הצוללת של קפטן נימו. בדרך עוברות עליהם הרפתקאות מעניינות ושון מפתח רגשות כלפי הבת של טייס ההליקופטר.

מדובר בסרט לכל המשפחה, אך בגרסה הפחות טובה לספרי ז'ול ורן. ניתן לראות הרבה עשן בצורת אפקטים, אך בלי הרבה תוכן. התסריט של הסרט (שרחוק מאד מהספרים של ורן) לא מספיק טוב והדבר היחיד ששווה לראות בסרט הוא את ונסה הודג'נס, אשר מגלמת את הבת של טייס ההליקופטר בבגדים צמודים. גם הניסיון לתבל את הסרט בהומור לא ממש צולח.

אז, לראות או לא לראות ?
לילדים עד גיל 13, שלא ראו גרסאות קודמות וטובות יותר של עיבודים טלוויזיוניים וקולנועיים לספרי ז'ול וורן, הילדים הללו יכולים לצפות. כל השאר יכולים וצריכים לדלג עליו.



John Carter – ג'ון קרטר - ג'ון הינו חייל לשעבר בצבא דרום ארה"ב, אשר לאחר תום מלחמת האזרחים מנסה לאתר מערה שיש בה זהב. הוא מגיע למערה ויורה באדם הנמצא במקום, כאשר אותו אדם גוסס קרטר מגלה שיש בידיו תליון וכאשר הוא נוגע בו הוא מוצא את עצמו במקום לא מוכר, שאח"כ מתברר כמאדים. בתחילה הוא עושה הכל בכדי לחזור לכדור הארץ, אך במהלך הדרך קרטר יוצא לעזרת נסיכה ומוצא את מקומו. אבל האם זה יהיה כה פשוט והם יחיו באושר ועושר ? מערימים בפניהם קשיים.

באולפנים הוציאו על הסרט כ 350 מיליון דולרים והוא לא הניב אפילו מחצית מכך. למען האמת, הפיאסקו הנ"ל גם ביטל מספר סרטים של האולפנים מחוסר תקציב בשל כך. במבט ראשון, מדובר בגרסה מסוימת של מלחמת הכוכבים, אבל לא כל סרט יכול להיות מלחמת הכוכבים והסרט הזה לא מתקרב לכך. התסריט גרוע והשחקן הראשי, טיילר קיטש, אמנם נראה טוב אך חסר כריזמה להוביל סרט, בוודאי לא סרט בקנה מידה שכזה.

אז, לראות או לא לראות ?
מי שרוצה להעביר אחר צהרים ואין לו משהו אחר לעשות יכול לצפות בסרט, כל השאר יכולים לדלג עליו, הם לא יפסידו כלום.



Safe House – טעון הגנה – ראיין ריינולדס מגלם את דמותו של מאט ווסטן, סוכן C.I.A, אשר תפקידו לשמור על בית מחסה של הסוכנות. יום אחד הוא מקבל טלפון מהממונים עליו ומודיעים לו שמביאים את טובין פרוסט, סוכן שסרח, לחקירה בבית המחסה. כאשר מביאים את הסוכן (דנזל וושינגטון) בית המחסה מותקף ורק ווסטן נשאר בחיים. הוא לוקח עמו את פרוסט מבלי לדעת שהאנשים שרודפים אחריהם הם מבית ולא מבחוץ. כל מה שווסטן רוצה הוא להביא את פרוסט לסוכנות. האם הוא יצליח ?

מדובר בסרט אקשן ללא תוכן. אין הרבה הסברים להתנהלות העניינים. החל מהרגע הראשון האקשן לא מפסיק. בתור סרט אקשן ישנן סצינות יפות מאד, אך החור בעלילה, אשר מוסבר רק בסצינה הלפני אחרונה קצת מפריע לצפייה, משום שלא ברורה הסיבה לכל המרדפים שבסרט. כפי שהבנתם, ניתן למצוא קאסט מרשים, כאשר אל שני הכוכבים מצטרף גם רוברט פטריק, אם כי לא מדובר באחד מהסרטים הטובים של וושינגטון, בעיקר משום שהוא ממעט לדבר.

אז, לראות או לא לראות ?
חובבי האקשן יכולים לצפות בו, אך צופים שמחפשים משהו מעבר לכך יכולים לדלג עליו.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אם כבר ג'ון קרטר הוא יותר גרסה של פלאש גורדון [ואם כבר הוא הגרסה הספרותית שהולידה את פלאש גורדון וגם את מלחמת הכוכבים]
וכול הסרטים שנסקרו מהנים לצפייה, פרט למצלמה התזיתית בטעון הגנה שממש הפריעה לצפייה בקולנוע, למרות ההקרנה הדיגיטלית וכול הבונוסים הנוספים...