יום שני, 30 ביולי 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.



American Reunion – אמריקן פאי: האיחוד – כל השחקנים מהצוות המקורי של אמריקן פאי חוזרים לפגישת מחזור בעיירה שלהם. לג'ים (ג'ייסון ביגס) ומישל (אליסון האניגן) יש בעיות בחיי המין שלהם ולג'ים נוספת בעיה, כאשר הילדה שנהג לעשות עליה בייביסיטר כבר בת 18 ולוהטת ונראית מעוניינת בו מהשנייה הראשונה שהיא פוגשת בו. אוז (כריס קליין) הוא שדר ספורט, אשר יש לו חברה שטחית והוא עדיין מאוהב בהתר (מינה סובארי), שגם החבר שלה שטחי מאד. קווין (תומאס יאן ניקולאס) הוא ארכיטקט שאוהב לעבוד מהבית, נשוי ומאד רגיש, אך כאשר הוא חוזה שוב בויקי (טארה ריד היפה), הרגשות מציפים אותו. לפינץ (אדי קאי תומאס) יש עבודה משעממת, אך הוא נוהג לפרסם ברבים שהוא עבר חוויות רבות. חייו הופכים מלאים יותר כאשר הוא ניתקל בברמנית בשם סלינה, אליה הוא היה נחמד כשהם היו בתיכון, כשהייתה מכוערת, ועתה היא חתיכה. סטיפלר (שון וויליאמס סקוט) עובד עבור בוס שמוק (ויק שאי, לסטר מהסדרה צ'אק), אבל בסופו של דבר יוצא לו לנקום בפינץ' אשר שכב עם אמו. ולבסוף, אביו של ג'ים, אשר התאלמן לפני שלש שנים, מוצא נחמה בזרועות אמו של סטיפלר.

ראשית, לאחר שלשת הסרטים הראשונים בסדרה, הסרטים בהם חזינו בצוות המקורי שלו, נעשו עוד 4 סרטים ברוח דומה, אך הם דמו יותר לסרטי אחווה מטופשים מאשר לסרטים המקורים, אשר למרות שהציגו נושאים מיניים, וגם בסרט הזה רואים בחורות ערומות, בחורות בביקיני, צמד הומואים מתנשקים, נוזלי ג'וף, אוננות ועשיית צרכים, בסרטים המקוריים ניתן היה לזהות גם איכות. האיכות הזאת חוזרת בסרט הזה. למרות שמספר סצינות היו מגעילות וחלק מהרעיונות ממוחזרים, עדיין היה כיף לחזות בסרט, במיוחד בכדי להיזכר בחבורה. התסריט של הסרט פחות חשוב ויותר חשובה החוויה של הצופים, שזכרו את הסרטים המקוריים ורצו שוב לחזות בגיבורים. בדרך כלל, סרטי איחוד יוצאים בסופו של דבר גרועים, בעיקר בשל הציפיות וההשוואה למקור, אבל צופים שלא יגיעו עם ציפיות גדולות דווקא ייהנו מסרט נחמד. קצת ארוך מדי (קרוב לשעתיים), אבל עדיין מהנה ביותר.

מצד שני, כאשר יצא הסרט הראשון בסדרה, סרט ששינה לחלוטין את פני הקומדיות הקולנועיות מאותה נקודה, רבים חשבו שהשחקנים יהפכו לכוכבי על. הסרט הזה מזכיר להם ולנו שלא כך הם פני הדברים. במיוחד אמורים הדברים לגבי טארה ריד המהממת, שהיה לה הכל בכדי להצליח ובמיוחד מראה מרהיב וקול סקסי. במקום זה, השחקנית הידרדרה לסרטים סוג ב ולניתוח חזה שכשל. היחידים שיכולים להגיד שהצליחו הם דווקא שון ויליאם סקוט וגם זה בצורה יחסית. ואליסון האניגן, שעושה רושם שמזלה הטוב שפר עליה לאחר 7 עונות עם "באפי קוטלת הערפדים" וכעת היא מתחילה עונה 8 עם "איך פגשתי את אמכם" (אבל אם תשאלו אותי, די נמאס לראות את העוויות והפרצופים שהאניגן עושה בכל סרט או סדרה שהיא משתתפת בה). לג'ייסון ביגס, כריס קליין, תומאס יאן ניקולאס ואדי קאי תומאס הייתה קריירה בינונית מאד עד עתה במשך 13 השנים מאז יצא הסרט הראשון בסדרה.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. בסופו של דבר מדובר בסרט מהנה, גם עבור אלו שלא הכירו את הטרילוגיה המקורית. אולם לצופים הנ"ל, אני מציע לראות קודם את הטרילוגיה. כך תיהנו יותר.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שון מייקל תומאס? התכוונת אולי לשון וויליאם סקוט?
ותודה על הביקורת, בהחלט מסכים שההמשכונים בלי הקאסט היו גרועים ושסרט זה היה חזרה למוצלח...

D1D1 אמר/ה...

תוקן.
אכן מדובר בשון ויליאם סקוט.

אנונימי אמר/ה...

תודה, ושכחתי בהחלט לציין שאכן חבל על טארה ריד...