יום שלישי, 29 באוגוסט 2017

ביקורת: Somewhere Between, עונה ראשונה, פרקים 6-1: עוד פיספוס...



רשת ABC העלתה בעונת הקיץ 2017 דרמה אחת חדשה ושמה הוא Somewhere Between. נתוני הרייטינג של הסדרה לא מספיק טובים וסביר להניח שעונה נוספת היא לא תראה. צפייה בפרקים עד כה מביאה את הצופה למסקנה הברורה: אפשר להבין את הצופה האמריקאי. הסדרה פשוט לא מספיק טובה.

האלמנט שמעצבן הכי הרבה הוא שעבור סדרת קיץ, הרעיון של הסדרה דווקא סביר בהחלט. הסדרה מספרת את סיפורה של לורה פרייס (פולה פאטון), מפיקה של תכנית חדשות בטלוויזיה, אשר יוצאת נגד רוצח סדרתי רק בכדי לגלות שבתה סרינה (אריה בירץ') הפכה להיות הקרבן האחרון ברשימה. שלשה חודשים לאחר מכן היא לא יכולה לחיות עם עצמה ומתאבדת. במקביל, ניק ג'קסון (דבון סאווה), בלש פרטי ואח של נידון למוות, אשר שוכב עם אשה נשואה מוצא להורג על ידי הבעל וחבריו באותו מקום. בדרך נס השניים שורדים ומגלים שהם חזרו בזמן שלשה חודשים ועתה היא מנסה להציל את בתה ממוות.

קיימות מספר בעיות לסדרה. הגדולה ביותר היא השחקנית הראשית. פולה פאטון אמורה לגלם אם מודאגת, אבל מפרק לפרק הצופה מקבל שחקנית שמגלמת את הדמות בצורה היסטרית ולעיתים קרובות אפילו מוגזמת. הבעיה גדולה יותר לאור העובדה ששאר השחקנים בסדרה דווקא משחקים בצורה סבירה ואף למעלה מכך. במיוחד דבון וג'י אר בורן, אשר מגלם את דמותו של טום פרייס, בעלה.

בעיה נוספת היא, שלמרות שבפועל הסדרה אמורה להיות סדרת אקשן או מתח או משהו בסגנון או הז'אנרים הללו, בפועל הסדרה היא אופרת סבון נוספת שהרשת העלתה. וזו לא פעם ראשונה שהרשת עושה את אותה טעות. בתחילת שנת 2017 הרשת ניסתה להעלות את הסדרה Time After Time, סיפור מודרני על ג'ק המרטש וה ג'י וולס ומכונת הזמן, וגם במקרה שלה במקום סדרת מתח\אקשן ורעיון די מעניין היא הפכה לסבוניה די מעצבנת.

ולבסוף, התסריט של הסדרה די צפוי ולמרות שעושה רושם שהתסריטאים מנסים בסוף כל פרק ליצור טוויסטים בעלילה בסגנון 24, הרי שבשל כך הסדרה הופכת לצפויה מאד, כולל לעובדה שאחיו של ניק טוען שראה אותו רוצח את אשתו והוא הולך למות משום שהוא מגן עליו, או שהאדם שחושבים שהא הרוצח לא עבד לבד.

האם בכל זאת ניתן למצוא אלמנטים חיוביים בסדרה ?

כן, מלבד משחק סביר של כמעט כל הקאסט מלבד השחקנית הראשית, שהיא קצרת מועד. עשרה פרקים הם די והותר עבור הסדרה הזאת.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מדובר בבזבוז של רעיון ושל זמן צפייה. אפילו בעונת הקיץ הנוכחית אפשר למצוא סדרות טובות יותר לצפייה. 

2 תגובות:

שד משחת כועס אמר/ה...

בוקר אח יקר
הפעם אני חולק עליך
זו סדרה אחת המותחות שראיתי בזמן האחרון
עלילה בנויה היטב שחקנים מעולים ומתח כל הזמן

אז נראה לי שמרוב שאתה כותב דברים שלילים כמעט על כל מה שזז
המוח שלך כבר הולך אוטומטי על שלילי

תתחיל לכתוב דברים טובים

גם מבקרי מסעדות בסופו של יום לא נשארים רעבים אלא אוכלים
וגם אתה בסופו של יום צופה ולא יושב לקרוא ספר

אנונימי אמר/ה...

היי שד משחת
נאלץ להסכים עם D1D1... השחקנית הראשית מעצבנת והעלילה איטית וסתמית לדעתי, ובקושי הצלחתי לצפות ב2.5 פרקים לפני שפרשתי

מצד שני- שמח שאתה נהנה....

תודה D1D1