יום שישי, 25 באוגוסט 2017

כתבה: העונה הרביעית של Sleepy Hollow כדוגמא...



רשת FOX סיימה לפני מספר חודשים את העונה הרביעית של הסדרה Sleepy Hollow, עונה אשר היוותה ריבוט של הסדרה לאחר שלש עונות. השחקנית הראשית של הסדרה בשלש העונות הראשונות, ניקול בהרי, עזבה את הסדרה לאחר הסתכסכות עם ההפקה. ואירועי הסדרה עברו ברובם אל וושינגטון, למרות שחלק מהסדרה אכן מתרחש בסליפי הולו והחבורה החדשה שהצטרפה לדמות הראשית של איכבוד קריין (טום מיסון) מצטרפת אליו במאבק שלו. הריבוט לא צלח ולאחר עונה אחת בלבד, העונה הרביעית, הסדרה בוטלה.

כל מי שצפה בעונה הרביעית והאחרונה של הסדרה בלבד יכול היה לחשוב שמדובר בסדרה סבירה שיכולה הייתה לשרוד בכוחות עצמה גם ללא שלש העונות הראשונות. היה בה שוב מאבק בין טוב לרע, תסריט קליל, דמויות מעניינות, שחקנית ראשית יפיפיה (ג'נינה גאוונקר), שאולי חלק מהצופים היו חושבים שהיא אטרקטיבית יותר מניקול (אבל למי זה באמת משנה) ובקיצור כל מה שאפיין את הסדרה בעונות הקודמות. ועדיין, הסדרה בוטלה בתום עונה של ריבוט. מדוע ?

משום שבהפקה לא מבינים, שריבוט של סדרה לאחר זמן קצר לא מצליח. הסדרה The Mentalist הריצה את הסיפור של "רד ג'ון" במשך חמש עונות ושמונה פרקים והניבה נתונים יפים מאד ונדמה היה ששום דבר לא יכול לפגוע בה. הפרק התשיעי של העונה השישית של הסדרה פתח פתח לסיפור חדש וכאשר העונה נעה לקראת סיומה שאלות לגבי חידושה החלו לצוץ. היא אכן קיבלה עונה נוספת, אבל זו הייתה האחרונה שלה.

דוגמאות נוספות לא חסרות. הסדרה 24 העלתה לפני קצת יותר מחצי שנה ריבוט של הסדרה. ריבוט שנקרא 24Legacy. הסדרה כבר זכתה להחייאה לאחר שהגיעה לסיומה בתום שמונה עונות. הצלחה של העונה התשיעית הביאה לרעיון הריבוט של הסדרה. גם במקרה הזה הסדרה זכתה לעונה אחת בלבד לפני שהרשת החליטה לבטל אותה. מה היה ההבדל בין שתי העונות ? השחקן הראשי של הסדרה בתשע העונות של הסדרה, קיפר סאת'רלנד. האיש אשר היה מזוהה עימה לא הופיע לעונת הריבוט ולא משנה מאיזו סיבה.

גם הסדרה Heroes חזרה לחיים שנים בודדות לאחר שהגיעה לסיומה. כאשר הסדרה חזרה, נתוני הרייטינג שלה היו זהים לנתוני הפרק האחרון של העונה הרביעית והאחרונה שלה. ואולם, ככל שהעונה התקדמה, נתוני הסדרה הדרדרו עד אשר בתום שלש עשרה פרקים המותג הגיע לסיומו. מדוע ? בין היתר אפשר לומר שחסרונם של שני שחקנים הורגש: היידן פנטייר וזאכרי קווניטו.

בשל כך, הרעיון של הפקת Sleepy Hollow לייצר ריבוט של הסדרה והחלפה של כמעט כל הקאסט המקורי למעט שניים (טום מיסון ולינדי גרינווד) הייתה החלטה כל כך גרועה. מבט של הרשת על כישלונות העבר הדי קרוב היה אמור לגרום לה לדעת שמדובר בכישלון ידוע מראש.

לאחר צפייה בעונה הרביעית שלה אפשר להבין גם מדוע. התחושה שמלווה את הסדרה לכל אורכה היא, שהסדרה "טוחנת מים", בין היתר משום שנושא פרשי האפוקליפסיה כבר מוצה בסדרה זו, כמו גם נושא המסע בזמן ובעיקר הדמות של בנו של איכבוד. כלומר, היא כבר לא מרגשת. הניסיון להציג ילדה (מולי בגילומה של אונה יפה) בעונה זו היה ניסיון כושל לנצל את האהדה לילדים חמודים והקהל הבין זאת. אבל בעיקר, הצופה מגיע למסקנה שמדובר בניסיון להחיות מותג כמעט מת, שהיה צריך להגיע לסיומו קודם לכן.

בשל כך, לא ברור מדוע ברשת ABC חשבו שליצור ריבוט של הסדרה Once Upon A Time הינו רעיון נכון רק משום שג'ניפר מוריסון לא הייתה מעוניינת להמשיך בתפקיד הראשי. היה עדיף לו היו מסיימים את הסדרה, שכבר נמצאת הרבה מעבר לשיא, בתום העונה השישית. אולם, הניסיון "לסחוט" את אדי הדלק האחרונים של הסדרה רק בכדי להרוויח עוד קצת כסף יכול היה רק להזיק לטווח ארוך למותג במידה וירצו להחזיר אותו כפי שעשו עם 24 במידה ומוריסון הייתה מעוניינת לחזור לעונה נוספת, או מהזיכרון של הסדרה. משום שבדרך כלל זוכרים את הסוף של הסדרה ופחות את ההתחלה.

חבל. כולי תקווה שברשתות יתחילו להבין זאת ויפסיקו לחשוב בכיוון של רווח מיידי ויותר לטווח ארוך. למה נראה לי שזה לא מה שעומד לקרות ? 

אין תגובות: