יום שלישי, 22 באוגוסט 2017

ביקורת: Marlon, עונה ראשונה, פרקים 2-1: חזרה לאחור...



מנהלי רשת NBC התעוררו בבוקר יום חמישי והביטו בנתוני הסדרה marlon ונדהמו. נתוני הדמו הצביעו על 1.3 נק' מדד. מדובר בנתונים הגבוהים ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו בקיץ הנוכחי. מלבד Game Of Thrones ופרק סיום הסדרה של Pretty Little Lairs מדובר גם בנתונים הטובים ביותר לסדרה בעלת תסריט בקיץ הנוכחי. מבחינה זו, לפחות בתחילת הדרך מדובר בהצלחה גדולה עבור הרשת. יהיה מעניין לראות אם המגמה תישמר.

היום מתברר, שכבר בקיץ 2016 ראשי רשת NBC היו מודעים לכך שהסדרה The Charmichal Show תסיים את דרכה בתום העונה השלישית. הסדרה אושרה ברגע האחרון לעונה שלישית והסיכויים לכך שתקבל עונה רביעית היו קלושים. כאשר כוכב הסדרה הודיע על כך שהעונה השלישית תהיה גם האחרונה שלו זה היה יותר בכדי להציל את כבודו מאשר בכדי להודיע משהו שלא היה ידוע מראש. נתוני הרייטינג של העונה השלישית היו הוכחה מספקת לכך.

בשל כך, ברשת הכינו בעוד מועד סדרה מחליפה, Marlon, אשר עלתה לאוויר בשבוע שעבר. מצד אחד, הסדרה אכן פונה לקהל האפרו-אמריקאי ואולי בשל כך גם מצליחה מאד, משום שלאחרונה עושה רושם שהקהל הנ"ל מגלה מחדש את הטלוויזיה ובמיוחד זו הלינארית. מצד שני, מדובר בהפך הגמור ממה ש The Charmichal Show הציעה עבור הקהל של רשת NBC בשלש השנים האחרונים.

בעוד ש The Charmichal Show ניסתה אמנם להציג את המשפחה האפרו-אמריקאית הסטנדרטית, הרי שהדמות המרכזית של גארד הייתה הרבה יותר קרובה לדמות שג'רי סיינפלד גילם בסדרה שלו. כלומר, של אדם יהיר, חסר רגשות שחושב בדרך כלל על עצמו ופחות על הסביבה שלו. מצד שני, בסדרה Marlon שוב ניתן להביט במשפחה אפרו-אמריקאית רגילה (אם כי הבעל והאישה גרושים ובכך המבט הוא מעט מודרני יותר על המשפחה), אך אופי הקומדיה והדמות הראשית של מרלון וויין (אותו מגלם השחקן מארלון וויין) מזכירה את האפרו אמריקאי שהיינו רואים בסדרות של סוף שנות השמונים והתשעים, דמות אותה כריס טאקר גילם בצורה מושלמת בסדרת סרטי Rush Hour. המצחיקן, השטותניק שלעיתים נראה כאוויל, וגם טוב הלב. מהבחינה הזאת אולי רבים יראו בכך חזרה לאחור.

במידה ובוחנים את התסריט של הסדרה אפשר לסכם זאת במשפט אחד: הצופים שאהבו את דמות האפרו אמריקאי של העבר יאהבו מאד את הסדרה, משום שכמות השורות שמצחיקות, לפחות על פי שני הפרקים הראשונים, היו די רבות. הצופים שאהבו את האפרו-אמריקאי החדש קצת יסלדו ממנה, אך לא יוכלו שלא לצחוק מדי פעם.

מארלון עושה עבודה נהדרת בגילום עצמו (הסדרה גם מבוססת במידה מסוימת על חייו), כאשר הבאה אחריו שמותירה חותם הינה ברשה ווב, אשר מגלמת את דמותה של איבט, הצינית שלא כל כך סובלת את מארלון ומנסה לעודד את אשלי (אסנס אטקינס), אשתו לשעבר של מארלון, לנסות ולמצוא אהבה חדשה על חשבונו של מארלון.

אה כן, למי שלא יודע על מה מדובר הקומדיה מגוללת את סיפורם של מארלון ואשתו אשלי, אשר לאחר שהם מתגרשים מחליטים להיות חברים טובים ולגדל ביחד את שני ילדיהם, מארלי וזאק. אשלי היא המבוגרת האחראית ומארלון, טוב הבנתם מי זה מארלון, לא ?

לראות או לא לראות ?

צופים שעדיין אוהבים סיטקומים בניחוח ישן ופחות את הקומדיות שמנסות להתחכם (כמו רוב הקומדיות, במיוחד אלו של רשת FOX), יאהבו את הסדרה. כדאי לכם לפחות לנסות. במיוחד עבור סדרת קיץ, לא מדובר ביצירת מופת, אלא בקומדיה לא רעה בכלל, שתעביר לכם 21 דקות בצורה סבירה ואף למעלה מכך. נסו ותיווכחו...

אין תגובות: