יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

שלב סיכום עונה: 24 מורשת, עונה ראשונה: יותר מדי חנונים



בחודש פברואר 2016 העלתה רשת FOX את הריבוט שלה למותג של 24 בתקווה גדולה. שלשה חודשים לאחר מכן ברשת כבר הודיעו שהניסיון נכשל ולמרות שהם ינסו לפתח ספין אוף נוסף לסדרה (או ריבוט נוסף, תבחרו את הניסוח כרצונכם) הם הודו בכישלון שלהם וטענו שהכיוון הנוכחי שהם ניסו בסדרה זו נכשל והם לא ינסו ליצור עונה שנייה לסדרה הזאת. מבט על העונה כולה מצביע על הבעיות הגדולות שהיו לה.

ראשית, כבר ציינתי זאת בכתבה אחרת, ברשת ערכו ניקיון כמעט כללי בכל מה שקשור לשחקנים ששיחקו בסדרה המקורית. בריבוט הקודם שערכו למותג צוות השחקנים מהעונות הראשונות של הסדרה שחזר לריבוט היה רב והוא כלל גם את השחקן הראשי, קיפר סאת'רלנד. בגרסה הנוכחית, רק הדמות של טוני אלמדה חזרה וגם היא למספר פרקים קטן ולא משמעותי. זו הייתה טעות. אי אפשר היה למלא את החסר של קיפר אבל הניסיון לבצע ריבוט כל כך מוקדם לאחר הריבוט הקודם ללא שחקנים מהסדרה המקורית מאבד מקסמה של הסדרה. במיוחד מאחר והתחליפים לא היו ראויים.

קיפר סאת'רלנד הציג דמות ראשית מחוספסת מאד וגם חלק גדול מהדמויות בסדרה לא היו רחוקות ממנו. צוות השחקנים ב"מורשת" נראים לידם כמו חנונים. זה התחיל כבר בשחקן הראשי, קורי האקינס אשר נראה יותר ילד טוב ירושלים מאשר הגבר הקשוח שיעשה הכל בכדי להשיג את מטרותיו. אליהם אפשר להוסיף גם את טדי סירס כמנהל היחידה ללוחמה בטרור, קית' מולינס. וכמובן שגם את האנליסטים קן בוקאטינסקי (אנדי) וקורל פנה (מריאנה) ומירנדה אוטו כרבקה, המנהלת לשעבר. אפילו דמות הנבל במרבית העונה, ג'דאללה בין קאליד, מגולמת על ידי רפאל אקולקיו, אשר נראה יותר כמו שחקן הוליוודי "מלוקק" מאשר מחבל.

גם הסיפור שסופר בעונה זו לא היה יותר מדי מתוחכם. אחרי שכבר עסקו כל כך הרבה פעמים (וגם בסדרה) בטרור האיסלמיסטי ולאחר שהסדרה Homeland כבר הגיעה לעונה השישית שלה, הרי שהנושא כבר "נטחן" כל כך הרבה פעמים ולעשות זאת בסדרה חדשה במותג קיים נראה כמו "טחינת מים". אם כבר היה צורך ב"דף חלק" כפי עשו עם השחקנים היה צורך ברעיון מקורי יותר.

ולבסוף, חייבים גם לציין זאת בפה מלא: הסדרה כמעט ולא הייתה מותחת. כל ש"שטיקים" הרגילים אליהם הצופים היו רגילים בסדרה המקורית היו גם פה, במיוחד כל הטוויסטים (נילה היא הבוגדת ? לא), אבל בשום שלב הצופה לא מבין שיש באמת סכנה. ופיצוץ מכונית התופת על הגשר נראה כל כך מזויף, למרות שהסיפור של אמירה (קתרין פרסקוט) יכול היה להיות הסיפור המרכזי הטוב יותר של העונה אם היו מרחיבים אותו.

הבחירה בשחקן אפרו אמריקאי לתפקיד הראשי לא הייתה שינוי מספיק גדול. אם כבר שינוי היו חייבים להציג דמות של אישה בתפקיד הראשי. ולא, הדמות של רבקה היא לא הדמות הראשית , אלא של אריק קרטר. במידה ולא רצו להשתמש בדמות מהעונות הקודמות (הדמות של איבון סטראהובסקי הייתה מועמדת נפלאה לכך), היו צריכים להביא אישה לתפקיד הראשי ולא גבר. אולי זה היה מצליח יותר. אולי בהפקה חשבו שמה שעבד בחירות לנשיאות ארה"ב, כאשר נשיא אפרו אמריקאי נבחר אבל אישה לא, היא הבחירה הנכונה. לטעמי, הם טעו.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג, מדובר בשעמום של 12 פרקים. בואו נקווה, שבמידה ויחליטו אכן ליצור ספין אוף לסדרה, ישתמשו בדמויות מסדרת האם או לחלופין, להשתמש ברעיון שכבר עתה צץ בהפקה, להזיז את מרכז העניינים ממרכז הלוחמה. כל ניסיון אחר נידון לכישלון. מצד שני, במידה ויעשו זאת, זה כבר לא יהיה 24 כפי שאנו מכירים. במילים אחרות, אפשר להבין שלהמריא מחדש המותג הזה יתקשה להצליח. קיפר פנוי ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

העונה הזאת הייתה פשוט ביזיון