יום רביעי, 2 באוגוסט 2017

שלב סיכום עונה: The Librarians, עונה שלישית: מקצה שיפורים, אבל לא מספיק



אין טעם לחזור על ההקדמות של העונות הקודמות. כמעט כל מי שצפה בסדרה יודע שהסדרה מופקת בעקבות שלשה סרטי טלוויזיה בכיכובו של נואה ויילי. שתי העונות הראשונות של הסדרה היו אכזבה עבור חובבי הסרטים ומכמה סיבות. עושה רושם שבעונה השלישית תיקנו חלק מהם, אבל לא את כולן.

ראשית, אחת הבעיות הגדולות ביותר של הסדרה הייתה העובדה שנואה ויילי הופיע רק בחמישה מתוך עשרת פרקי העונה. בעונה זו המספר עלה לשבעה פרקים, כאשר הוא הופיע בכל חמשת הפרקים האחרונים של העונה. עובדה זו סייעה לסדרה להעלות את הרמה, משום שפרט לג'ון לרוקט, אשר מגלם את דמותו של ג'נקינס, כל שאר השחקנים הם שחקנים חסרי כריזמה ונוכחות.

כמו כן, בעונה זו החזירו את דמותה של שרלין. בשל כך הצלחנו לחזות בעונה זו גם בשחקנית מוכשרת נוספת, הכוונה היא לג'יין קרטין. אם כי, היה רצוי להשאיר אותה למספר נוסף של פרקים בעונה זו. הבעיה היא, שגם את הדמות הזאת, פחות או יותר, חיסלו לקראת העונות הבאות וחבל שכך.

בתור סדרה קלילה, שבעולם הטלוויזיוני של ימינו, זה לא דבר של מה בכך, הסדרה ממשיכה לעשות עבודה טובה. התסריט זורם בצורה חלקה, בעונה זו בצורה טובה יותר מעונות קודמות. הבעיה היא, שפרט לנושא המרכזי של העונה (ומיד אעסוק בכך) שאר הסיפורים לא כל כך מעניינים.

ועכשיו לתמה המרכזית של העונה. בעונה זו היו לסדרה שתי תמות מרכזיות. ראשית, אל התוהו ווהו המצרי אפפ, רצה להעלות על פני כדור הארץ את הרוע המוחלט. כמו כן, סוכנות ממשלתית בשם "דוסה" רצתה להשתלט על הספרייה שבה מאוחסנים כל הפריטים הקסומים. הבעיה היא, שעבור עונה אחת בת עשרה פרקים זה יותר מדי. הבעיה הגדולה יותר היא, שגם עבור עונה כה קצרה לא כל הפרקים עסקו בנושאים המרכזיים והשעמום חגג, במיוחד העיסוק באל המצרי אפפ. לפי דעתי, היו חייבים לעסוק בנושא מרכזי אחד בעונה ולאור העובדה שנואה ויילי היה נוכח בשבעה פרקים מתוך עשרה אפשר היה לעשות זאת בצורה טובה יותר (בעונות קודמות, פרקי הציר היו הפרקים שבו ויילי השתתף).

נקודה נוספת שצריך לציין. היות והדמות של אפפ היא דמות רפאים שמשתלטת על גופות של אנשים במהלך העונה, עד לדקות האחרונות שלה בהן הדמות לובשת עור וגידים, קשה לזהות את האיום שלה כאיום ממשי ולמעשה, לאחר פרקי הפתיחה, הצופים חושבים שהסכנה הגדולה יותר מגיעה בדמות "דוסה" ולא ממנו.

מעבר לכך, עדיין להמשיך ולראות את רבקה רומיין (איב) ונואה ויילי מנהלים רומן על המסך גם בעונה השלישית, למרות שזה אמור להיות חלק חשוב מהסדרה, זה פשוט לא עובד.

אז, לראות או לא לראות ?

אם אין לכם משהו לראות ואתם סתם "מזפזפים" בין הערוצים אפשר להעביר איתה את הזמן בלי לחשוב יותר מדי או להתעמק בה. בעולם הטלוויזיוני של היום קשה לי להאמין שזה מספיק, אבל כל אחד והטעם שלו.

אה כן, גם ונסה ויליאמס הייתה שם. לא ברור למה...

אין תגובות: