יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

כתבה: אז, מה קורה ברשת "נטפליקס" ?


אין ספק ש"נטפליקס" ביצעה מהפכה בכל מה שקשור לצפייה והפקת תכן מקורי בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית. ברשת לא ממהרים לספק מידע לגבי מה שקורה מאחורי הקלעים שלהם. לפי מספר שבועות המצב השתנה מעט, לאחר שריד הייסטינגס, יושב הראש והמייסד של "נטפליקס" העניק מספר תשובות במספר ראיונות. להלן המידע שהעניק.

אם זה היה תלוי בריד הייסטינג, הרשת החדשה אמורה להיות הרבה יותר חסרת רחמים בכל מה שקשור לביטול סדרות. בשעה שהרשת הייתה ידועה בכך שהיא מחדשת כמעט בכל מקרה סדרה לפחות לעונה שנייה, הביטול של הסדרה The Get Down לפני מספר שבועות היווה את היוצא מהכלל במגמה הנ"ל. בראיון שהעניק הייסטינגס לפני מספר שבועות הוא שחרר הצהרה מפתיעה. לטענתו, בתקופה האחרונה, הרשת נהנית מיותר מדי הצלחות בכל מה שקשור לסדרות שלה. "אחוזי ההצלחה שלנו היא יותר מדי גבוהים כרגע. אז, ביטלנו מספר סדרות...אני תמיד דוחף את מחלקת התכן שלנו; אנחנו חייבים לקחת סיכוים רבים יותר; אנחנו חייבים לנסות דברים "משוגעים" יותר. היינו צריכים שיהיה לנו שיעור ביטולים גבוה יותר." זה לא שהייסטינגס רוצה ש"נטפליקס" יפתחו בכוונה סדרות שלא יצליחו. ההיגיון שלו הוא שבכך שבלקיחת סיכונים גבוהים יותר "אתה מקבל הצלחות שהן בגדר תופעות כגון 13Reasons Why. זה הפתיע אותנו. זו תכנית נהדרת, אבל לא האמנו עד כמה היא תהפוך לתופעה."

לא במפתיע, הייסטינגס סרב להיות ספציפי בכל מה קשור למספר הצופים שצפו ב 13Reasons Why. הרשת לא מפרסמת נתונים לגבי מספר הצפיות בסדרות שלה. עיתונאית בשם ג'וליה ברסטין ניסתה לדחוף יותר את הייסטינגס שיבהיר את ההצהרה שלו שלרשת יש יותר מדי להיטים. באופן מפתיע, הייסטינגס העניק רמז לגבי כיצד "נטפליקס" מודדת כעת הצלחה או כישלון "את יכולה להבחין מתי נבטל סדרה" הוא סיפר לג'וליה.ובכך למעשה הודה שמספר הצופים בסדרה הוא חלק מהמשוואה שהרשת מריצה בכדי לקבוע שאלת חידוש או ביטול של סדרה. בשעה ש"נטפליקס" רמזו בעבר שהגדלת מספר המנויים שלה הוא הדבר החשוב ביותר להם, עושה רושם שהייסטינגס שינה מעט את ה"משוואה". לטענתו "זו תערובת (של צפייה והגדלת מספר המנויים). בעיקרון, זה כמה אנשים צופים..."

הייסטינגס המשיך וטען כי ברשת יגדילו את ההוצאות על תכן מקורי שלהם מעל 6 ביליון אותם "ביזבזו" בשנה זו. בשעה ש"אמזון", "הולו" ואחרים ממשיכים להגדיל את הניסיונות שלהם בתחום התכן המקורי, הייסטינג טוען ש"נטפליקס" יגדילו את ההוצאות שלהם "הרבה יותר. בשעה שאנחנו מגדילים את מספר המנויים שלנו, אנחנו גם רוצים להגדיל את ההוצאות על התכן המקורי. ישנן כל כך הרבה סדרות טובות שאינן עדיין ברשותנו." המשיך וטען.

בשעה שהייסטינגס סרב לענות בצורה ישירה האם "נטפליקס" יצטרכו להעלות את המחירים למנוי בתקופה הקרובה, כאשר נשאל האם זו אפשרות הוא ענה "מה שעשינו היה להשאיר את המחיר הבסיסי על 7.99 דולר לחודש. המחיר היה זהה במשך שמונה שנים..."

הייסטינגס הודה שכניסת "אמזון" לתחום הטלוויזיה הינה "מפחידה" למרות שהיא לא איום רציני על "נטפליקס", לפחות לא בשלב הזה. "הם מפחידים מאד...אני לא יודע אם הם האיום הרציני ביותר, אבל הם אכם מפחידים מאד...כל מה ש"אמזון" עושה הוא כל כך מדהים. זה כאילו שהם רוצים לשנות את החוקים הבסיסיים של העסקים...אז אנחנו ממשיכים לצפות בהם. למרות זאת, "אמזון" מסייעת להגדיל את התעשייה, משום שהם משקיעים בתכן מקורי." הייסטינגס מסר ש"נטפליקס" לא תעשה מה ש"אמזון" עושה, כלומר שהעסק שלה לא יהיה רב תחומי "אם ננסה להתעלות מעל "אמזון", מדובר במלחמה אבודה מראש. אז, מה שנצטרך לעשות הוא להתמקד במה שאנחנו עושים." וסיכם זאת "אנחנו מנסים להיות "סטארבקס" והם מנסים להיות וולמארט."

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

THX