יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

ביקורת: Z Nation, פיילוט: מיותר


רשת Syfy לא מצליחה לרשום הצלחות גדולות בשנים האחרונות, לפחות לא בנתוני הרייטינג. ישבו קברניטי הרשת וחשבו, מה ניתן לעשות בכדי להביא צופים ? ואז עלתה במוחם ה"תגלית" הנהדרת: למה שלא "לרכב על הגל" וליצור סדרה על "זומבים" ?

התשובה הייתה צריכה להיות ברורה: משום שהנושא כבר קרוב להיות ממוצה. הסדרה The Walking Dead נמצאת בשיאה וככל הנראה, בעוד עונה או מקסימום שתיים צפויה הירידה (איטית או מהירה זה לא ברור כרגע) ובנוסף, הסרט World War Z הראה שקשה לחדש בנושא ה"זומבים". מדוע הצופים צריכים "לסבול" סדרה נוספת באותו נושא שלא מחדשת דבר.

מה החידוש בסדרה זו ?

שנמצא חיסון אפשרי למחלת ה"זומבים" והזריקו אותו לאדם בשם מרפי, אסיר לשעבר, והקבוצה שנעה בדרכים צריכה להביא אותו לקליפורניה והם יוצאים למסע. כמו כן, בניגוד ל The Walking Dead, ה"זומבים" נעים במהירות ואפילו רצים. ולבסוף, בהפקה לא היססו לגרום לתינוק קטן להפוך ל"זומבי" ובכך להעביר מסר שהם לא יבחלו בשום אלמנט בכדי לנסות ולזעזע.

מה בכל זאת הבעיות ?

הבעיה המרכזית שניתן להצביע עליה היא: התסריט שלה פשוט מזעזע. מדובר בפיילוט של הסדרה אשר אמור לגרום לצופה לרצות ולהמשיך לצפות בה. אחרי כל כך הרבה עונות איכותיות של The Walking Dead לצפות במוצר של Syfy היה כמעט בגדר של "חילול הקודש". ברשת היו חייבים לעשות בדק בית רציני לפני שהעלו לאוויר את הסדרה. קשה לראות איך המצב ישתפר, אבל מי יודע, אולי זה יקרה. הבעיה היא, שעד אז יכול להיות שחלק גדול מהקהל שהתרגל לאיכות בנושא יזנח אותה.

בעיה נוספת של הסדרה היא שכל השחקנים, בלי יוצא מהכלל, הם לא שחקנים טובים, אלא במקרה הטוב שחקנים מדרגה ג'. כמו כן, מלבד די ג'יי קוואלה, ואולי גם טום אוורט סקוט (שהופך להיות מנהיג החבורה) קשה גם להצביע על השאר כשחקנים מוכרים.

האם אפשר להצביע על אלמנט חיובי בסדרה ?

במילה אחת: לא.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מדובר בבזבוז זמן להעביר מדי שבוע 42 דקות עם הסדרה הזאת. העונה החדשה של
The Walking Dead עולה בקרוב והצופים יקבלו את מנת ה"זומבים" שהם צריכים, הסדרה הזאת פשוט גרועה, ואם היא בכל זאת תחודש לעונה שנייה זה יוכיח שגם ל"סדרות זבל" יש צופים בארה"ב. דלגו עליה ותשכחו שהיא קיימת, זו ההחלטה הנכונה עבורכם.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

צודק. תודה!

אנונימי אמר/ה...

אחרי סדרה באמת איכותית - The Walking Dead, אני לא רואה שום מצב שסדרת זומבים אחרת יכולה לעלות עליה, ולכן אני בספק אם הצופים, שהתרגלו למשהו טוב כמו The Walking Dead בכלל יטרחו לצפות ברמה נמוכה כזו.

ofek_g אמר/ה...

רציתי לראות את הפיילוט ואחרי הביקורת הקטנה הזאת, אני ישר מוחק.
תודה על העצה.