יום שישי, 5 בספטמבר 2014

לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014 : רשת FOX.



רשת FOX ערכה מיני מהפכה בלוח השידורים שלה, אולם עושה רושם שמרבית מהתכניות החדשות לא יהיו להיט גדול. חבל, משום שהרעיון של הרשת היה נכון, אך הסדרות החדשות של הרשת לא מספיק טובות בכדי לבצע את המהפכות שהרשת רוצה.

יום שני מצטייר כיום החזק ביותר של הרשת. Gotham מצטיירת כהצלחה הגדולה ביותר של הרשת ויכול מאד להיות גם כמוצלחת ביותר של השנה בקרב כלל רשתות הברודקאסט. בקרב הקונים הבינלאומיים הסדרה "נאכלה" מהר מאד. הדיווחים גורסים שליהוקו של בן מקנזי לתפקיד הראשי היה מושלם ושמדובר בדרמה משטרתית יותר מאשר דרמת קומיקס. הבעיה שלה ? היא מתחרה ב The Voice ובתחילת השנה גם מול The Big Bang Theory. קשה לי לראות את הסדרה מגיעה לאזור של 3.0 נק' מדד. במידה והסדרה תגיע לממוצע של 2.4 נק' מדד היא תיחשב כהצלחה. הסיכויים לכך ? לא גבוהים, לפי דעתי, היא תנוע סביב 2.0 נק' מדד.

העונה השנייה של Sleepy Hollow צפויה לרשום ירידה, בדיוק כפי שנרשמה בסוף העונה הראשונה. קשה לי לראות אותה משחזרת את נתוני העונה הראשונה, בוודאי לא אלו של תחילת העונה. לאור מצב הרשת, במידה ותנוע סביב 2.0 נק' מדד זו תהיה הצלחה גדולה. הרבה גם יהיה תלוי בהצלחת הסדרה Gotham, משום שלמרות שלסדרה יש קהל מעריצים, עושה רושם שלקראת סוף העונה חלקו החל לנטוש אותה והיא זקוקה למעריצים חדשים שאולי יגיעו מהסדרה החדשה שלהם באותו ערב.

בעוד יום שני מצטייר כיום החזק ביותר של הרשת, יום שלישי מצטייר כחלש ביותר. קשה לנחש כיצד תוכניות ריאלטי יצליחו, אולם, על פי הבאז שמתקבל, לא עושה רושם ש Utopia עשויה להיות להיט היסטרי, במיוחד כאשר היא מתחרה ב NCIS ובתכנית התוצאות של  The Voice. העונה הרביעית של New Girl והשלישית של "הפרויקט של מינדי" צפויות להיות גם האחרונות שלהן ושתיהן צפויות להיות מבוטלות בתום העונה.

ביום רביעי, Hell's Kitchen תמשיך להיות יציבה ולנפק את נתוניה הרגילים, מצד שני להיט כפי ש "אמריקן איידול" הייתה עד לפני שלש שנים היא לא תהיה, אולם זה בדיוק מה שהרשת רוצה כרגע, יציבות, בכדי לבנות את הלוח החדש שלה. לצערה, עושה רושם שהדרמה החדשה של הרשת, Red Band Society, לא צפויה להיות להיט, למרות ההתלהבות של הקונים הבינלאומים ממשחקה של אוקטביה ספנסר ומכך שמדובר בדרמה מאד מרגשת. האלמנט היחיד שעשוי לסייע לה הוא שמדובר בערב בלי להיטים גדולות בכל רשתות הברודקאסט (וכן, Modern Family היא כבר לא להיט שכזה). האם זה יספיק ? לא נראה לי.

יום חמישי צפוי להיות בינוני עבור הרשת. לאור הערבים החדשים של רשתות CBS, NBC ו ABC, עושה רושם שמספרים גבוהים לא צפויים להגיע מערב זה עבור רשת FOX. הסדרה Bones הוכיחה שהיא משמרת את נתוניה, גם בעונותיה האחרונות, ולכן היא צפויה לשמר נתונים שינועו קצת מתחת ל 2.0 נק' מדד בעונתה העשירית, אשר צפויה להיות גם האחרונה שלה.

בשנים האחרונות התברר כי האמריקאים לא מקבלים בקלות גרסאות שלהם לסדרות בריטיות ועושה רושם שגם Gracepoint לא צפויה להיות הצלחה שכזאת, בעיקר בשל העובדה שהגרסה הבריטית (Broadchurch) הייתה נהדרת עם משחק מופלא של דייב טננט בתפקיד הראשי. עונה שנייה ? הסיכויים לכך נמוכים.

ביום ראשון הרשת לקחה סיכון והעלתה שתי קומדיות בערב האנימציה. עונה שלישית ל Brooklyn Nine Nine תהיה אפשרית רק במידה והסדרה תשמר את נתוניה מהעונה הראשונה או אולי גם תרשום עליה קטנה. הסיכויים לכך לא גבוהים במיוחד. ל Mulaney הסיכויים להצליח בעונתה הראשונה נמוכים יותר. הקונים הבינלאומיים "ציירו" אותה כ"סיינפלד" החדשה, אולם כל סדרה שקיבלה את התווית הזאת כשלה. אולי במידה וכל עונה שלה תורכב מעשרה פרקים או פחות מכך היא תוכל לשרוד בשל העובדה שלא יהיה לה זמן רב לצנוח. נתוני הפרקים הראשונים שלה יהיו קריטיים. עצה שלי ? אל תתרגלו אליה.

דווקא לחצי השני של העונה לרשת יש מספר פרויקטים (בעיקר הדרמות), אשר נראים כחזקים יותר ובעלי סיכוי גדול יותר להצליח. בין היתר ניתן לציין את Backstrom ו Wayward Pines אשר נשמעים מסקרנים, לגבי Backstrom, היא מקבלת באז חזק מאד, לפחות נכון לעכשיו. סדרה נוספת של הרשת Empire, לא ייצרה מספיק באז ולכן לא צפויה להפוך ללהיט.בכל זאת, מדובר על עולם ההיפ הופ, מי באמת רוצה לראות סדרות על כך ? ליתר דיוק, כמה אנשים מעוניינים בכך ?

בקרב הקומדיות, The Last Man On Earth ו Weird Loners לא צפויות לזרוח, כאשר לגבי הראשונה הקונים הבינלאומיים טענו שהיא לא בנויה נכון וקשה לראות לאן היא פונה. כמו כן, הסדרות לא יעלו לפני החצי השני של העונה ובעשור האחרון, אלו קומדיות שעלו בחצי השני של העונה הצליחו ? שתיהן לא צפיות לשרוד.

אה כן, צריך גם לזכור ש Glee ו The Following צפיות לחזור. בעוד לגבי Glee ידוע שהיא תבוטל בתום העונה, גם The Following צפויה לעתיד דומה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני מאוד מקווה שיבטלו את גותהם
חוץ מ24 כל הרשת הזאת זבל

techtik אמר/ה...

Fox ירדו ברמה.
פעם היו לה סדרות שאהבתי: פרינג', 24, נמלטים, בית הבובות, כמעט אנושי והשנה אין לי אפילו סדרה אחת שלהם בצפייה.
כל כך רציתי שהם יהפכו לרשת כבלים פרטית.