יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

פרסום: רשת CBS אישרה הפקת סדרה ל"סופרגירל" - מה משמעות המהלך ?




רשת CBS, בצעד מאד לא אופיני, העניקה אישור ישירות לסדרה לפיילוט "סופרגירל" אותו יפיקו הפקות ברלטיני, אשר אחראים ל"חץ הירוק" ו"הפלאש" ביחד עם "וורנר ברוס טי. וי".

עלילת הסדרה: קארה זור אל שרדה את מחיקת הכוכב קריפטון והגיעה לכדור הארץ. היא חיה במשך שנים, מאז היותה נערה, על כדור הארץ, והסתירה את הכוחות שלה, אבל עתה, כאשר היא בת 24 היא מחליטה לאמץ את הכוחות שלה בכדי לעזור לאנושות על ידי הפיכה לגיבורה שכולנו מכירים.

אז, מה הצעד של רשת CBS אומר בדיוק ?

אפשר להביט על הנושא ממספר כיוונים. ההיבט הראשון הוא שעד לפני מספר ימים, רשת CBS הייתה רשת הברודקאסט היחידה שלא הייתה לה סדרת קומיקס בלוח המשדרים שלה. לרשת ה CW יש את "החץ הירוק" ו"הפלאש", לרשת NBC את "קונסטנטין", לרשת FOX את "גותהאם" ולרשת ABC את "ש.י.ל.ד." ו"הסוכנת קארטר". בכך שברשת אישרו סדרת קומיקס ברשת מודיעים שהם עשו טעות שלא הימרו על המהלך קודם לכן ונשארו להיות הרשת האחרונה לעלות על הטרנד של השנים האחרונות. מבחינה טלוויזיונית אפשר לומר, שנקודת הפתיחה הייתה ההצלחה של "סמולוויל" ומאוחר יותר של "גיבורים", כמובן, שגם במקביל להצלחת סרטי הקומיקס.

אפשר לראות בכך גם את המשך הבעייתיות שרשת CBS מוצאת את עצמה בשנים האחרונות, כאשר היא איבדה את הבכורה כרשת בעלת נתוני הטובים ביותר מקרב רשתות הברודקאסט ועוד לרשת NBC, שעד לפני שנתיים הייתה בכלל במקום הרביעי ברשימה מתוך החמש. ולכן היא מנסה מהלך שאולי יחזיר לה קהלים צעירים שאבדו לה.

בעוד ששני ההיבטים הנ"ל נראים הגיוניים, ויכול להיות שיש להם חלק קטן בשיקול לאישור הפרויקט, עושה רושם, לפי דעתי, שניתן להצביע על היבט שלישי, אשר נראה גם הנכון ביותר והוא קשור לשיבוץ הסדרה. קשה לראות היכן ברשת יכולים לשבץ את "סופרגירל". אין שום משבצת שידור שיכולה להיות הגיונית עבור הסדרה בכל לוח שידורים, במיוחד אם חושבים שהיא תשודר בין השעות שמונה לעשר ולא בשעה עשר, אלא אם אתם רואים אפשרות שביום חמישי ברשת יבטלו רצועה של קומדיות בשעה תשע. אולם, אם לוקחים בחשבון שברשת מנסים בשנתיים האחרונות להחיות את עונת הקיץ שלהם עם סדרות כגון Under The Dome ו Extant, ואפילו Unforgettable , שיבוץ "סופרגירל" (יש הטוענים שזה לא עומד להיות השם הרשמי של הסדרה, אבל לצורך הכתבה נניח שזה השם) נראה לפתע הגיוני.

יש עוד סיבה לחשוב שזה המהלך של הרשת לגבי הסדרה ?

עושה רושם שכן. רשת CBS הינה רשת שמרנית מאד והיא כמעט ולא מאשרת פרויקטים, במיוחד ישירות לסדרה, שלא בעונת הפיילוטים, או אפילו ללא צפייה בפיילוט, כפי שקרה במקרה של "סופרגירל". העובדה שברשת אישרו את הפרויקט כבר בשלב הזה יאפשר להפקה להתכונן לעלות לשידור כבר בעונת הקיץ הקרובה.

למרות שהמסקנה השלישית נראית ההגיונית ביותר, הרבה יהיה תלוי ברייטינג של הרשת בעונה הקרובה. עונה גרועה, כפי שעברה על הרשת בעונת 2014-2013, יכול לגרום לרשת לבצע מהפך נוסף, כפי שהרשת עשתה השנה בימים שני (ביטול רצועת קומדיה) וחמישי (התחלת העונה עם ערב פוטבול) ואז הכל אפשרי, גם שיבוץ הסדרה בעונת החורף. הסיכויים לכך ? לא גבוהים.

האם יש אפשרות אחרונה ?

כן. צריך לזכור, שחצי מרשת ה CW נמצא בבעלות CBS ולכן תמיד קיימת אפשרות, שברגע האחרון ברשת יחליטו לוותר על הפרויקט, אשר נראה לא אופייני לחלוטין עבור הרשת. ברשת ה CW כבר ישדרו השנה שתי סדרות קומיקס, "החץ הירוק" ו"הפלאש", שגם הן מופקות על ידי ברלטיני. למרות שברשת הודיעו שהסדרה לא תגיע אליהם, תמיד יכולה להתקבל החלטה של הדקה התשעים להעביר את הפרויקט לרשת ה CW. גם Ringer של שרה מישל גלר הייתה אמורה להיות משודרת ברשת CBS וברגע האחרון הודיעו ברשת ה CW שאימצו את הפרויקט לאחר שברשת CBS ויתרו עליו.


לסיום, מרבית הסיכויים הם שברשת מייעדים את הסדרה לעונת הקיץ, אולי אפילו לעונת הקיץ 2015. במידה וזה אכן יקרה המסקנה הנובעת מכך היא, שלמרות שהשנה נרשמה ירידה ל Under The Dome ו Extant התבררה ככישלון, אפילו כאשר השם של האלי ברי מאחוריו, הרי שברשת עדיין לא זונחים את האפשרות להחיות מחדש את עונת הקיץ עם סדרות בעלות תסריט. בכל מקרה, נצטרך להמתין זמן רב בכדי לקבל מידע נוסף בנידון, אולי אפילו עד חודש מאי 2015. עד אז, נצטרך להמתין לידיעות על הליהוק לסדרה, כאשר השאלה המרכזית עומדת להיות: מי עומדת לגלם את דמותה של קארה ?

צופים אשר מקווים לחזור ולראות את לורה ואן ונדרוורט, אשר גילמה את התפקיד בסדרה "סמולוויל", חוזרת לגלם את הדמות, צר לי לאכזב אתכם, אבל זה לא עומד על הפרק. לפחות אלו הידיעות שיוצאות מכיוון ההפקה ומרשת CBS. את מי אתם רוצים לראות זוכה בתפקיד הנחשק ? אולי אלונה טל שלנו ? היא בלונדינית, לא ?

אין תגובות: