יום שישי, 19 בספטמבר 2014

לוח הערכות לקראת עונת 2015-2014: רשת ABC




הגענו אל הרשת בעלת המצב הגרוע ביותר מבין רשתות הברודקאסט (כן, יותר מרשת ה CW, שיש לה את הגיבוי של רשת CBS מאחוריה), רשת ABC. הרשת ביצעה מספר שינויים בלוח המשדרים שלה, אולם עושה רושם שלהיט חדש היא לא אמורה להניב מלוח המשדרים החדש שלה.

ביום שני, "רוקדים עם כוכבים" הוכיחה שלמרות הירידה בנתוניה בשנים האחרונות מדובר עדיין בתכנית המניבה בנתונים בינוניים ובזה הרשת תסתפק בכדי להעניק לה עונה נוספת. וזה יקרה, אין ספק שזה יקרה. Castle מנגד איבדה השנה גובה, בוודאי בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי וגם בנק' המדד, אבל במידה ותשמר את נתוניה מהעונה הקודמת, או אפילו תרד מעט בנתוניה, תחזור לעונה נוספת. הסיכוי לכך ? גבוה מאד.

ביום שלישי, עושה רושם שהרשת ויתרה מראש על משבצת השידור של השעה 8 עד 9. להעלות שתי קומדיות חדשות בתחילת הערב אל מול תכנית התוצאות של The Voice הסדרה NCIS, ואפילו The Flash של רשת ה CW ? לגבי Selfie, אשר תפתח את הערב, הבאז שלה חזק והקונים הבינלאומיים קראו לה מצחיקה, הרבה יותר ממה שציפו שתהיה. קיימת התלהבות מהביצועים של קארן ג'יליאן (ד"ר הו) בתפקיד הראשי. לגבי Manhattan Love Story, אשר תשודר אחריה, גם היא קיבלה תגובות חיוביות ממי שצפה בפיילוט שלה ובמיוחד מהקונים הבינלאומיים, אך לצערה, משבצת השידור שלה לא תאפשר לה לשרוד. אולי אחת מהשתיים תשרוד, כאשר ל Selfie סיכוי גבוה יותר. עצה שלי ? אל תיקשרו לשתיהן, הסיכוי שלהן לשרוד נמוך.

בשעה תשע הסדרה "ש.י.ל.ד." צפויה לנוע סביב 2.0 נק' מדד, כאשר משבצת השידור שלה אמורה להעניק לה אפשרות גם להרחיב מעט את מעגל הצופים שלה. בכל מקרה, פרט למקרה יוצא דופן, עונה שלישית היא אמורה לקבל. והיא אכן תקבל. "הסוכנת קארטר", אשר תשודר בין שני חלקי העונה ותניב רק 8 פרקים בעונה הראשונה, לא צפויה להיות להיט ושאלת חידושה תעלה על הפרק בשלב כלשהו במהלך העונה, או לכל היותר בסיומה. הסדרה Forever, אשר תנעל את הערב, לא מייצרת באז מספיק חזק בכדי להביא קהל גדול שיעזור לה להתחרות ב Chicago Fire וב Person On Interset. קשה לי לראות אותה מצליחה.

יום רביעי הפך מערב מוצלח של הרשת לערב בינוני ומגמה זו לא תשתנה גם בעונה הבאה. The Middle צפויה לשרוד עונה נוספת, בין היתר בשל היעדר מתחרות ראויות, ולנוע סביב 2.0 נק' מדד. The Goldbergs צפויה לנוע סביב 1.7-1.6 נק' מדד, אך שאלת חידושה תעלה בתום העונה. Modern Family תמשיך לאבד גובה באיטיות, אך עונה נוספת היא תקבל ללא בעיות מיוחדות. Black-ish עוררה תגובות מעורבות. בנוסף לכך, השיבוץ שלה כקומדיה שאפרו אמריקאים במרכזה בערב של קומדיות המתמקדות במשפחות "לבנות" מהמעמד הביניים, לא יעזור לה לבסס קהל צופים וגם היא לא צפויה לשרוד את העונה ולהיות מבוטלת. Nashville תקבל עונה נוספת רק במידה וברשת ירצו שהסדרה תגיע ל 88 פרקים. במידה והסדרה תדרדר ל 1.1 נק' מדד גם זה לא יעזור לה. הסיכוי לכך ? גבוה מאד.

ערב יום חמישי של שונדה ג'יימס יגרום לכך ש"האנטומיה של גריי" ו Scandal יקבלו עונה נוספת ללא בעיות. How To Get Away With Murder אמורה להיות אחד הלהיטים של העונה הבאה, אך ניתן יהיה לשפוט אותה רק לאחר ארבע פרקים. נכון לעכשיו, נראה שצופים לה עתיד ורוד. בכל זאת, מדובר בשונדה ריימס.

ביום שישי, Last Man Standing צפויה להמשיך בירידה האיטית ולנוע סביב 1.4-1.1 נק' מדד. למרות זאת, הסדרה צפויה לחזור לעונה נוספת. לגבי Cristela, ברשת אהבו אותה מאד, כמעט כל מי שצפה בה אמנם קרא לה מצחיקה וחמימה, אבל התגובות היו מעורבות, ככל הנראה בשל העובדה שמדובר ב"קומדיה של מהגרים". זו גם הסיבה שהסיכויים להצלחתה קטנים יותר. לפי דעתי, במידה ותשרוד את העונה הראשונה (הסיכויים לכך בינוניים ומטה), שאלת חידושה תהיה רלוונטית מאד. אם תשאלו אותי (ואם אתם קוראים את ההערכה הזאת, אז ככל הנראה אתם שואלים) עונה שנייה היא לא צפויה לקבל.

יום ראשון יתבוסס בבינוניות שלו, כאשר Once Upon A Time וגם Resurrection יחזרו לעונה נוספת למרות נתונים בינוניים. לגבי האחרונה, למרות הירידה מתחילת עונה ראשונה נהדרת, הסדרה הוכיחה בפרקים האחרונים של העונה הראשונה שהיא התייצבה בנתוני הרייטינג ולכן, פרט לבעיה מבחינת קריאטיבית, אשר תשליך על נתוני הרייטינג, היא לא צפויה לשנות את מצבה ולקבל עונה נוספת. המצב של Revenge שונה. בתום העונה הסדרה תגיע ל 88 פרקים ובמידה והיא תרד מ 1.2 נק' מדד היא תבוטל. במידה ותנוע סביב 1.6-1.3 נק' מדד היא תקבל עונה נוספת.

מבין הסדרות החדשות שלא נקבעה להן משבצת שידור עושה רושם ש American Crime היא המרשימה מכולן את האנשים שצפו בהן, רואים בה סדרה איכותית. לגבי Secrets & Lies היות ומדובר בסדרה עם עלילת מסגרת, הסיכוי להצלחתה ברשת ABC קטן. האחרונה שהצליחה בכך הייתה Revenge בעונתה הראשונה ומאז לא נרשמה הצלחה דומה. קשה להניח שזה יקרה לה, למרות השם של ראיין פליפה. לגבי The Whispers, לא ברור היכן תשובץ. במידה וזה יקרה בימי שלישי אין לה סיכוי. במידה ותשובץ בימי ראשון קיים סיכוי מעט מתחת ל 50% שתשרוד. מי שצפה בה דווקא התלהב, אך מאז V ברשת לא העלו סדרת מדע בידיונית וגם זו הצליחה בצורה בינונית בעונתה הראשונה. אל תבטלו אותה לחלוטין, אבל הסיכויים לא לטובתה.

מבין הקומדיות, Fresh Off The Boat (גם היא נחשבת כ"קומדיה של מהגרים") לא צפויה להיות להיט ולהיות מבוטלת באותה מהירות שתעלה לאוויר. לגבי Galavant, הסיכויים שלה קטנים היות ומדובר במיוזיקל ולציבור האמריקאי די נמאס מכך וגם מסיפורי האגדות (יש רוויה מסוימת מהנושא, כפי שהספין אוף של Once Upon A Time הוכיח). וזאת למרות שהקונים הבינלאומיים קראו לה מצחיקה, שונה ושיש לה קאסט נהדר.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה.
ותיקון קל, שונדה ריימס לא ג'יימס...