יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, סיכום השבוע הראשון מבחינת נתוני הרייטינג


השבוע הראשון של עונת החורף 2015-2014 מאחורינו. נכון, רשת ה CW עדיין לא "נכנסה למשחק" ולא כל הסדרות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונה זו עלו לאוויר, אבל אפשר לנסות להגיע למסקנות ראשונות. כמובן, הכל עוד יכול להשתנות בשבועות הקרובים, ולכן את הניתוח יש לסייג מעט. בעוד מספר שבועות יהיה חכם מצידנו להגיע למסקנות מעמיקות יותר.

ראשית, אין כמעט ספק שהמנצחת הגדולה משבוע עליית הלוחות החדשים הינה רשת ABC. עד כמה שזה יישמע מוזר, למרות ההצלחות של רשתות NBC ו CBS בשבוע זה, הרי שלראשונה מזה זמן רב, ברשת ABC יכולים להביט בחיוך על ההישגים שלהם בשבוע האחרון. הרשת הצליחה להשיק ערב מושלם ביום חמישי, כולל סדרה חדשה, How To Get Away With Murder, אשר הניבה נתונים טובים מאד עבור פרק הפתיחה (3.9 נק' מדד). גם המעבר של Grey's Anatomy לשעה שמונה עבר בהצלחה, כאשר הסדרה הניבה 3.1 נק' מדד. את "האשמה" בהצלחה צריך להטיל במיוחד על רשתות CBS, אשר הבריחה את כל הציבור הנשי עם ערב הפוטבול, ואת רשתות NBC וה CW, שעדיין לא עלו עם הלוחות החדשים שלהם (רשת FOX כבר לא נספרת ומיד אגיע גם אליה).

בנוסף לכך, לפחות נכון לפרק השני, ברשת "עצרו את הדימום" של השעה עשר ביום שלישי עם הסדרה Forever, אשר מצליחה להגיע לנתונים של Castle בשנתיים האחרונות ביום שני ואף בפרק השני הצליחה לעקוף את Person Of Interset של רשת CBS. בערב זה, גם "ש.י.ל.ד." התייצבה בפרק הראשון על נתונים סבירים של 2.1 נק' מדד ועושה רושם שנוח לה במשבצת השידור הזאת יותר מאשר בשעה שמונה.

ולבסוף, הרשת גם רשמה שתי הצלחות ביום רביעי. הקומדיה Black-Ish פתחה בצורה חזקה עם 3.3 נק' מדד ושמרה כמעט על כל המקדמה ש Modern Family העניקה לה (3.9 נק' מדד) וכמו כן, The Goldbergs הצליחה להניב 2.4 נק' מדד, יותר מאשר בסיום העונה הראשונה שלה וגם יותר מ The Middle שקדמה לה והניבה 2.2 נק' מדד בלבד.

רשת ABC, אשר רצתה לרשום הצלחות מועטות, לאחר שבשנתיים האחרונות מצאה את עצמה במקום הרביעי בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות יכולה לרשום הצלחה כמעט בכל שעת שידור חדשה שלה. עתה נותר לה להמתין ולראות אם הפתיחה החזקה שלה תחזיק מעמד גם לשבועות הבאים.

מצד שני, כל מי שיודע לקרוא נתוני רייטינג מבין, שרשת FOX הגיעה למצב בו רשת NBC הייתה עד לפני שנתיים. יש לה להיט אחד, לפחות לפרק הפתיחה שלה, Gotham ביום שני, אבל כל שאר הלוח שלה מרוסק. בתור התחלה, Sleepy Hollow הניבה נתונים לא מספיק טובים והידרדרה מ 3.2 נק' מדד ש Gotham הניבה לה ל 2.0 נק' מדד. הסיבה לכך ? לפי דעתי, חוסר ההתאמה בין שתי הסדרות. Almost Human ואפילו Bones מתאימות לה יותר ועזרו לה להניב נתונים גבוהים יותר בשנה שעברה. אולם בעוד ש 2.0 הם נתונים בינוניים, הרי ששאר הערבים של הרשת אפילו לא מגרדים את הנתונים הללו. ערב יום שלישי מרוסק לחלוטין, כאשר אפילו New Girl מנפקת רק 1.3 נק' מדד בפרק השני שלה ואילו "אוטופיה", תכנית הריאלטי שלה לא מגיעה ל 2 מיליון צופים ! ביום שלישי Hell's Kitchen עם נתונים גרועים ו Red Band Society עשויה לא להגיע לפרק העשירי שלה במידה ותמשיך ליפול. גם Bones, ביום חמישי, אשר הייתה עד כה עבור הרשת אי של יציבות, גם כשהעבירו אותה בעונה שעברה ליום שישי, הניבה רק 1.6 נק' מדד ועושה רושם שכל תקווה שהיו למעריצים, שלא מדובר בעונה האחרונה שלה, עומדת להתפוגג.

רשת NBC חרדה רק לדבר אחד: כיצד הלהיט שלה מעונה שעברה, The Blacklist תחזור בעונה השנייה שלה (לאחר האכזבות מ Revolution ו Smash) והיא קיבלה את מה שרצתה עם נתונים של 3.4 נק' מדד. נכון, Castle ו NCIS:Los Angeles עוד לא עלו לאוויר, אבל גם אם הנתונים ירדו מעט לאזור 2.9 נק' מדד עדיין יהיה מדובר בנתונים מעולים. The Voice אמנם פתחה בצורה פחות טובה מבשנים קודמות, אבל זה היה צפוי לאור התחרות נגד The Big Bang Theory. שאר התכניות של הרשת עמדו ביעדים, במיוחד שתי התוכניות של Chicago, הכוונה היא ל Fire ו PD. כפי שציינתי בניתוח שלי לגבי The Mysteries of Laura, הירידה שלה ל 1.5 נק' מדד בפרק השני מובנת לחלוטין לאור העובדה שהיא פונה לקהל מבוגר יותר וברשת היו חייבים לקחת זאת בחשבון.

ולסיום, רשת CBS. ברשת היו הראשונים להפיק לקחים לאור השבוע הראשון שלהם והחליטו לשנות את ערבי שני וחמישי שלהם. ברשת הבינו שהצימוד של Scorpion ל The Big Bang Theory עובד ואפילו שידורים חוזרים של האחרונה יועילו לה יותר מפרק חדש של Mom, במיוחד לאור ההצלחה הנרקמת של Gotham. ולכן, Mom תעבור ליום חמישי ותקבל קידום, כאשר למספר שבועות תוצב אחרי The Big Bang Theory ולפני Two And A Half Man. שלש הסדרות של צ'אק לאורי ישודרו זו אחרי זו, ובכך נרשמת התאמה טובה יותר מ The Millers שתוזז ליום שני. אחרי Two Broke Girls, מעניין יהיה לראות כאשר השתיים יחליפו בחזרה את משבצות השידור שלהן ב 5 בינואר 2015 אם תהיה לכך השפעה על ההצלחה שלהן.

ברשת יכולים לרשום הצלחה ראשונית עם Scorpion, אשר הניבה 3.3 נק' מדד, אבל צריך לזכור שלמרות הנתונים הגבוהים, הסדרה עדיין ירדה מ 5.4 נק' מדד של The Big Bang Theory ובשנה שעברה The Crazy Onces הניבה ביום חמישי בשעה תשע קרוב ל 4.0 נק' מדד. כך שאפשר להסתכל על כך משני כיוונים (חצי הכוס המלאה או הריקה). ערב יום שלישי הניב נתונים דומים לשנה שעברה.

הכישלון המסתמן עבור רשת CBS הוא ערב יום שישי, כאשר ערב הפתיחה של Hawaii Five-O ובמיוחד
Blue Blood איכזב. במידה ואלו יישארו הנתונים שלהן עד תום העונה, לפחות אחת מהן לא תשרוד, במיוחד היות ומדובר בעונה החמישית של שתיהן. לגבי רשת CBS, עדיין מוקדם לקבוע אם היא רושמת הצלחות. לי זה עדיין לא נראה כך. רק ימים יגידו.

לסיום, כפי שציינתי בפתיח, הכל עדיין יכול להשתנות בשבועות הקרובים, נצטרך להיות עם "היד על הדופק" בכדי לקבל אינדיקציות טובות יותר. במיוחד לאחר שרשת ה CW תצטרף למעגל בימים הקרובים ושאר הרשתות יעלו את שאר התכניות שלהם לעונה הקרובה, אולם המסקנה הברורה היחידה שנראית עד עתה: רשת FOX במסלול התרסקות ועושה רושם שהניתוח שהיא עברה בשנה שעברה, ניתוח אשר יצר את הלוח הנוכחי שלה, נכשל. קשה לי לומר שהופתעתי מכך, ברשת ממשיכים לעשות טעויות על ימין ועל שמאל ואם הם לא ימצאו להם תכנית מובילה כגון The Voice של רשת NBC, אשר סייעה לה לצאת מהמשבר, המצב רק יחמיר.

אין תגובות: