יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

שלב סיכום עונה: The Almighty Johnsons, עונה שלישית: סוף הסיפור



על פניו, הסדרה לא הייתה אמורה בכלל לקבל עונה שלישית. לאחר העונה הראשונה, אשר הצליחה בכלל לא רע בנתוני הרייטינג, התברר שבשל העלות של ההפקה, הסדרה נמצאה בסימן שאלה לגבי המשך דרכה. בסופו של דבר היא קיבלה אישור לעונה נוספת והמחזה חזר על עצמו בתום העונה השנייה. עושה רושם, שלאחר העונה השלישית זה כבר לא יקרה. מבחינת העלילה הסיפור נסגר ובמידה ובכל זאת יאושר לה עונה נוספת (סיכוי קטן, בכל זאת עברה שנה מאז תום העונה) יצטרכו לחשוב על עלילה חדשה.

מי שלא שמע על הסדרה, להלן תקציר: משפחת ג'ונסון מורכבת מארבעה אחים: מייק, אנדרס, טיי ואקסל. ארבעת האחים הם נצר של האלים הנורדים, כאשר בתחילת הסדרה מתברר שאקסל הוא הנצר של אודין, מלך האלים. אודין\אקסל במסע למצוא את פריק, אהובתו בכדי ששאר האלים יחזרו לקבל את מלוא כוחם.

בתום העונה השנייה, גאיה, אהובתו של אקסל, הופכת לאלה שבאופן מיתי נמשכת לאחיו, אנדרס. הצורה שבה פתרו את הסיפור בתחילת העונה השלישית הייתה צורת הפתרון הרגילה: לאחר שהיא שוכבת עם אנדרס, גאיה מגיעה להחלטה לעזוב את העיר. קצת עלוב לטעמי, אבל די נחוץ בשל העובדה שבעונה זו, המסע מגיע לסיומו בתום העונה בשעה שאודין חובר לפריק.

את העונה ניתן לחלק לשניים. החלק הראשון מורכב מהמסע האישי של אקסל ובו הוא נאלץ להשלים עם גורלו: מציאת פריק. ובחצי השני, אקסל מוצא את עצמו במירוץ עם אחיו, מייק, אשר חושב את עצמו לאודין ומאיים לחטוף לו את אהובתו לעצמו, עד לפרק הסיום בו פריק בוחרת לעצמה את אודין שלה.

הבעיה הגדולה שלי מהעונה הזאת נעוצה בכך שלמעשה יצרו סוף טוב כמעט לכל הדמויות. אודין ופריק מתאחדים והאלים חוזרים הבייתה, מייק מקבל את האנה, ההתגלמות האנושית של פריק, בתור אהובתו, מישל חוברת לאנדרס לאחר שכל העונה הייתה חברתו של מייק, טיי מצליח לשמור על דון, אהובתו למרות שהיא שוכחת ממנו לאחר שהחלק האלוקי שבו נעלם, ואקסל חוזר לגור עם חברו הטוב בדירה שלהם. גם אולף, הסבא שלהם, ממשיך לחיות בשלישיה עם שתי אהובותיו. הייתי מצפה שלפחות חלק מהסיפור יסתיים לא בהצלחה, אבל אפילו מישל, שאמורה למות, מוחזרת לחיים.

באופן כללי, בהשוואה לעונות קודמות מדובר בעונה פחות טובה, בעיקר שנראה כמעט מהפרקים הראשונים שמדובר בהחייאה מלאכותית שלה ולזמן מוגבל בלבד, אם כי יוצאי דופן הם פרקים 12-10, אשר היו טובים מאד ובעיקר החזירו את הצופים להנאה שהסדרה שידרה בעונה הראשונה שלה.

למרות כל זאת, עדיין מדובר בסדרת גיבורים מעולה, אשר עד לעליית Arrow, הייתה גם הטובה ביותר ב"שטח", בעיקר בשל העובדה שעסקה באלמנטים בחיי היום יום ופחות במיסטיקה ואפקטים. בעונה זו זה בא לידי ביטוי בעיקר בפרקים בהם אביהם של ארבעת הבנים חזר לאחר שנעלם 15 שנים קודם לכן, לא לפני שהוא מעורר רגשות בקרב כל בני המשפחה, או במאבק בין האחים אקסל ומייק על תפקיד אודין, מאבק שהזכיר מאבק רגיל בין אחים על זכות הבכורה במשפחה, בקנאה שבין שתי מאהבות (של מייק) ועוד...

אז, לראות או לא לראות ?

למרות הירידה ברמה והשמאלציות בסופה, עדיין התשובה היא כן, לראות. הצופים שראו את שתי העונות הראשונות (ואם לא, רוצו לראות) ירצו לראות את סוף הסיפור, הצופים שלא צפו בה עד עתה צריכים לחזור ולראות את הסדרה מההתחלה, משום שלהצטרף אליה בשלב הזה יאכזב אותם (לסדרות רבות ניתן להצטרף באמצע הדרך, זו לא אחת מהסדרות הללו). בארה"ב צריכים לנסות ולהביט במאפיינים שלה (שחלק מהם גם יושמו בסדרה Arrow) וליישמם בסדרות הקומיקס שלהם.

אין תגובות: