יום שישי, 12 בספטמבר 2014

ביקורת: Forever, פיילוט: היינו בסרט הזה



עושה רושם שרשת ABC מנסה לעשות את כל השגיאות האפשריות בכל הנוגע לסדרות שלה בשנים האחרונות. אם המשפט הנ"ל לא היה נכון קשה להבין כיצד היא אישרה את הדרמה Forever לסדרה בעונת הפיילוטים האחרונה. אני לא רוצה שתבינו אותי בצורה לא נכונה, לאור הפיילוט מדובר בסדרה חביבה מאד, אבל כל מי שעוסק בתעשיית הטלוויזיה במיוחד בשלש השנים האחרונות מבין, שעוד לפני ששודרה דקה אחת מהסדרה היא נמצאת בפיגור כל כך גדול.

לכאורה, שיבוץ הסדרה היה אמור להעניק לה אפשרות להצליח היות ושתי הסדרות שיתמודדו מולה הן "מבוקש לחקירה" של רשת CBS ו Chicgo Fire של רשת NBC, אשר למרות שהן מנפקות נתוני רייטינג סולידיים הרי שהן לא בגדר של להיט היסטרי. ואולם, משבצת השידור של הרשת נחשבת בשלש השנים האחרונות לבעייתית וכל סדרה ששודרה בשעה הזאת בוטלה לאחר מספר פרקים לא רב. זו גם הסיבה שברשת העבירו את "ש.י.ל.ד." לשעה תשע, בכדי שאחת הסדרות היחידות של הרשת המניבות נתונים סבירים תוכל לשמש לה כמקפצה.

הבעיה הגדולה בשיבוץ של הסדרה היא ש...היא לא מספיק טובה. מבחינת התמה אפשר להבין את השיבוץ היות ומדובר בסדרה נוספת על גיבור עם כוחות, במקרה הזה מדובר בד"ר הנרי מורגן (יואן גרופוד), הפתולוג של העיר ניו יורק, שהדבר הבולט שבו היא העובדה שהוא לא יכול למות. הנרי הוא בן אלמוות, למרות שהרעילו אותו, ירו בו וניסו לחסלו בכל מיני דרכים. לצידו ניצב אייב (ג'אד הירש), אותו הציל כתינוק וגידל אותו כבנו. בפיילוט הוא מתוודע לבלשית ג'ו מרטינז (אלנה דה גארזה) והוא מסייע לה לפתור פרשיות ברחבי העיר. ברקע ניצב בן אלמוות נוסף, אשר עומד לשחק משחק של "חתול ועכבר" עם הנרי, במשחק הזה עומדים למות אנשים רבים.

מה הבעיות של הסדרה ?

נתחיל בבעיה המרכזית: הניסיון הקודם להנפיק סדרה דומה "ניו אמסטרדאם" הסתיים בכשילון צורב וביטול לאחר מספר פרקים בודדים. הסדרה יכולה להתאים (אולי) לרשת כבלים (Syfy אולי) או לרשת קנדית, כפי שקרה במקרה של The Listener, שנחלה שם הצלחה, אך נכשלה בגדול בארה"ב (ברשת NBC). הסדרות מהז'אנר הזה התפתחו מאד בשנים האחרונות והפכו הרבה יותר אפלות יותר. זו גם אחת הסיבות ש Believe, שלטעמי הייתה אחת הסדרות החמודות ביותר בעונה שעברה, לא הצליחה לשרוד מעבר לעונה אחת (סיבה נוספת, כמובן, הייתה גם השיבוץ שלה ביום ראשון).

במידה ונתמקד על התסריט של הפיילוט, אפשר לומר שבהפקה הזדרזו מאד לספק את הרקע של דמותו של הנרי מורגן. נכון, צריך לספק רקע על דמויות, אבל אם הסדרות "סמולוויל" ו"החץ הירוק" הוכיחו משהו על סדרות של גיבורים הוא, שאת הגילוי צריך לעשות באיטיות ולנפק מעט מידע מדי פרק. לא היה צריך לגלות מה קושר את הנרי לאייב, או את הסיפור הכמעט מלא כיצד הנרי הופך לבן אלמוות. היות ועשו זאת, בפרקים הבאים כמעט ולא יתבצעו גילויים על עברו של הנרי, והגילויים שנחזה בהם יהיו מעטים מאד וישאירו אותנו עם סדרת משטרה רגילה עם טוויסט קטן. ובסרט הזה כבר היינו כל כך הרבה פעמים. לו היה מדובר בסרט או במיני סדרה זה היה מובן, אבל כסדרה שמקווה לשרוד במשך זמן רב מדובר בבעיה רצינית מאד.

מבחינת ליהוק השחקנים יואן גרופוד וג'אד הירש הם שמות מוכרים מאד ואפילו נחשבים מאד בתעשייה, וגם המשחק שלהם ללא רבב, אבל לא בטוח שצריך לשמוע את גרופוד במבטא בריטי (השחקן נולד בויילס). הצלע החלשה מגיעה דווקא בגזרה הנשית, משום שאלנה דה גארזה היא לא יותר מפנים יפות (וגם בכך אולי חלק מהצופים יחלקו). קשה להבין כיצד מלהקים אותה לסדרות מאחר והמשחק שלה מאד לא אמין, למרות שאפשר לזהות כימיה בינה לבין יואן.

אז, לראות או לא לראות ?

לפחות על פי הפיילוט מדובר בסדרה חביבה ולא יותר מכך. לא קיים בה גורם ההתמכרות (למרות שהוצג סיפור מסגרת ובו מאבק בין דמותו של הנרי לאיש צללים מיסתורי), אבל היא תעביר 42 דקות מדי שבוע בהנאה מסוימת לחובבי הז'אנר. דקות אחדות לאחר שהצפייה בפרק תסתיים הצופים ישכחו אותה. עוד סדרת "פרווה" ולא יותר מכך. אם זה היה תלוי בי, לו הייתי נשיא ABC וכבר אישרתי את הסדרה הייתי משבץ אותה רק בחודשי הקיץ, היא לא ראויה ליותר מכך.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מבוקש לחקירה היא מהסדרות המובילות בארה״ב עם 16-17 מיליון צופים לפרק,כנראה בגלל זה כול מה שהעלו נגדה ירד תוך כמה פרקים,סדרה מעולה,גם הסדרה השניה עם ממוצע גבוהה ויש לה ספין אוף