יום רביעי, 24 בספטמבר 2014

ביקורת: The Mysteries of Laura, פיילוט: סדרה טובה עם בעיה רצינית



בעונת הפיילוטים 2014 הפיילוט The Mysteries Of Laura היה אחד הפיילוטים החזקים של רשת NBC ואישור הפרויקט היה רק עניין של זמן. ואכן, ברשת העניקו בסופו של דבר את האור הירוק עבור הפרויקט. אולם, כאשר צופים במוצר המוגמר קשה שלא לשאול האם ברשת גם לא הבינו את הבעיה הגדולה שהסדרה מייצרת.

סדרה זו הינה חלק מהמגמה של השנתיים האחרונות בטלוויזיה, ליהוק שמות מוכרים מאד (ואפילו גדולים) מעולם הטלוויזיה ו\או הקולנוע ולעיתים אפילו קיבוץ של מספר שמות כאלו לסדרה אחת (רובין וויליאמס ושרה מישל גלר, לדוגמא, עשו זאת עבור רשת CBS עם הקומדיה The Crazy Ones). בקומדיה-דרמה הזאת ניתן לציין מספר רב של שמות ולשם שינוי, כולם בלי יוצא מהכלל, עושים עבודה מעולה.

בראש הרשימה ניצבת דברה מסינג ("נד וסטייסי", "וויל וגרייס", "סמאש") בת ה 46 כבלשית לורה דיאמונד, שהיא מעין גרסה נשית לבלשים מהדור הישן. כלומר, למרות שהיא עומדת להתגרש מבעלה ג'ייק ברודריק (ג'וש לוקאס), אשר בגד בה ולמרות זאת עדיין מעוניין בה, היא מגדלת שני ילדים קטנים ועבריינים, חיה בבלגאן, ממהרת לירות בעבריינים ולא נוהגת "על פי הספר" בכל מה שקשור בלכידת עבריינים. דברה הינו ליהוק מעניין במיוחד בשל העובדה שהיא מביאה עימה יותר את הצד הקומי מאשר את מה שדרוש בצד הדרמתי וזה עובד. במידה והיה דגש בסדרה על הצד המשטרתי היה מדובר בליהוק גרוע, אבל לא מדובר בסדרה משטרתית רגילה, אלא בהכלאה בין סדרה משטרתית לקומדיה בסגנון של Brooklyn Nine Nine, כלומר עם הרבה "נונסאנס" ורוח שטות.

גם השחקנים לצידה של מסינג מציגים משחק טוב. ג'וש לוקאס הינו הפתעה לטובה, משום שלמרות שניתן היה לראות אותו בדרמות, הרי שהוא מצליח להעביר את הצד הקומי שלו בצורה טובה מאד. האינטראקציה שלו עם מסינג, לפחות בפיילוט, הייתה טובה מאד. היות והוא הופך בתום הפיילוט לבוס של לורה, מעניין יהיה לעקוב אחר המשך האינטראקציה, עושה רושם שהתסריטאים עומדים להמשיך בפאנצ'ים שעומדים לעוף בין השניים במהלך הפרקים.

פנים מוכרים, אם כי עדיין לא מדובר בשמות גדולים, הינו לאז אלונסו (בילי), השותף של לורה, אותו ראינו בסדרות כגון Breakout Kings ו Deception וכן ג'אנינה גאוונקאר (מרדית') ואותה ראינו בסדרות The Gates,
The Vampire Diaries, The League, The L Word, Arrow ועוד... בתור ההיפוך הגמור ללורה, בלשית שעושה הכל "על פי הספר". השניים עושים את עבודתם ללא דופי וגם מפנים את המקום בצורה יפה מאד עבור מסינג.

מבחינת התסריט, הוא "זורם" בצורה חלקה ומעניינת, כאשר הצופה לא מרגיש שהדקות עוברות ואפילו כאשר הפרק עומד לפני סיום. מהבחינה הזאת, אכן מדובר בפיילוט מוצלח מאד וקל להבין מדוע מנהלי הרשת אהבו את הפרויקט ואישרו אותו בעונת הפיילוטים.

בגזרת הרעיון, זה דווקא נחמד לראות סדרה משטרתית (שלא מוגדרת מלכתחילה כקומדיה) שלא לוקחת את עצמה ברצינות גדולה מדי. וזאת גם הסיבה שהסדרה משודרת בשעה שמונה ולא בשעה עשר. זו אמורה להיות סדרה לכל המשפחה. אבל, וזה אבל גדול, ברשת NBC אולי לא הבחינו שהסדרה נמצאת בבעיה.

פרק הפיילוט, ששודר אחרי תכנית סיום העונה של America's Got Talent ועדיין הניב רק 2.0 נק' מדד (תכנית הריאלטי ששודרה לפניה הניבה 2.4 נק' מדד, כלומר היא שמרה על יותר מ 80% מהקהל). נכון, עדיין מדובר בשבוע לפני פתיחת עונת הסתיו-חורף, אולם צריך לזכור שבעוד שבוע, כאשר הסדרה תשדר את הפרק השני שלה, היא תתמודד מול "הישרדות" של רשת CBS ו Arrow של רשת ה CW (FOX כרגע לא רלוונטית בערב זה וערב הקומדיות של רשת ABC לא מספיק חזק) ואז המצב שלה יהיה הרבה פחות טוב.

אולם, לא זו הייתה הבעיה הגדולה שלה, שימו לב שבמספר הצופים הכללי היא הניבה 10.19 מיליון צופים. לכאורה, מדובר בנתונים מעולים. אולם, מכיוון שמרבית החישובים עבור חידושי סדרות מבוצעים על פי נק' המדד, אשר מחושבים על פי הקהל של בני 49-18, הנתונים מצביעים שהקהל הצעיר לא בדיוק מעוניין בסדרה. מהבחינה הזאת, הסדרה מזכירה מאד סדרה אחרת של רשת NBC שבוטלה, Harry's Law, אשר הניבה מספר צופים כללי גבוה, אך בנק' המדד כשלה עונה אחרי עונה, עד שבוטלה אחרי העונה השנייה.

הבעיה הנ"ל היא, נכון לפיילוט, הבעיה היחידה של הסדרה. הרעיון מעניין, הקונספט בסדר גמור, המשחק מעולה, בעיקר של השחקנית הראשית, אבל קשה לראות אותה ממריאה. וזאת, למרות שמבחינת משבצת שידור מדובר באחת מהמשבצות הנוחות יותר, בשל היעדר תחרות מאסיבית כמו בימים שני, שלישי וחמישי.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, בהחלט אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, היא תעביר לכם מדי שבוע את 42 הדקות בכיף, אבל לקחת בחשבון שיכול מאד להיות שהסדרה לא תאריך ימים. אם זה היה תלוי בי, הייתי משבץ אותה דווקא בעונת הקיץ. לפי דעתי, היא יכלה להצליח הרבה יותר מ Taxi Brooklyn במשבצת השידור שלה. אבל היי, אולי אני טועה ומדובר בלהיט הגדול הבא של הרשת. משום מה לא נראה לי שזה המצב.

אין תגובות: