יום שני, 21 באוקטובר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (4)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



4. Rick Astley - Never Gonna Give You Up.

מדובר באחד מהמקרים המוזרים ביותר בעליית זמר לגדולה וגם הכואבים ביותר. ריק אסטלי עבד בחברת ההקלטות של פיט ווטרמן באמצע שנות השמונים, לאחר שהאחרון רצה שהוא יכיר את התעשייה מבפנים. "האגדה" מספרת, שהוא הגיע עד לדרגה של הגשת תה לאורחים לפני שהתגלה על ידי המפיק הגדול והחל לעבוד עם "שלישית הזהב" בשנת 1987 עמם הקליט את האלבום הראשון שלו Whenever You Need Somebody.

השיר הראשון מתוך האלבום הראשון נקרא Never Gonna Give You Up והוא הפך ללהיט היסטרי בכל העולם, עובדה לא כל כך ברורה לאור קולו המיוחד של אסטלי (שצריך להתרגל אליו בכדי ליהנות ממנו). השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי ושהה שם חמישה שבועות (גם במצעד האמריקאי הוא הגיע למקום הראשון). גם השירים השני (Whenever You Need Somebody) והרביעי (Together Forever) של הזמר הצליחו מאד והגיעו למקום השלישי והשני בהתאמה.

הזמר המשיך לעבוד עם השלישיה גם על האלבום השני שלו, Hold Me in Your Arms, אשר יצא בשנת 1988, והצליח בצורה יחסית, אך בוודאי שלא כמו האלבום הראשון. להיטיו הגיעו למצעד הבריטי למקום השישי (She Wants to Dance with Me), למקום השמיני (Take Me to Your Heart) ועשירי (Hold Me in Your Arms). גם משמיעת האלבום כולו ניכר, שבניגוד לאלבום הראשון שלו, בו לעומת שלשת הלהיטים הגדולים לא היה להיט גדול הרי, שבאלבום השני לא היה שיר אחד מוצלח מאד, אלא שירים קצת מעל לבינוניים. דווקא שיר שקט מתוך אלבום זה, I'll Never Let You Down, שלא יצא כסינגל, היה המוצלח מכולם.

לאחר שני האלבומים הראשונים אסטלי עזב את "שלישית הזהב" משום שרצה לעבוד על חומרים משלו.

התוצאה ?

פרט להבלחה קצרה (Cry for Help) מהאלבום השלישי שלו (Free), שיצא בשנת 1991, שיר אשר הגיע למקום השביעי במצעד הבריטי, כל ניסיונות הקאמבק שלו התבררו ככישלון ענק.

למרות הכישלונות שלו, עד היום להיטו הגדול (השיר הנ"ל) מושמע כמעט בכל תחנת רדיו ונחשב לאחד מהלהיטים הגדולים ביותר של שנות השמונים. דרך אגב, הבחורה שמככבת בקליפ נחשבה לאחת היפות ביותר של העשור.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קולו המיוחד של אסטלי? צריך להתרגל אליו?! יש לו קול מצוין מהסגנון שנקרא blue eyed soul, כמו למשל simply red. והשילוב בין הקול הזה שבכלל לא מתאים לצורה החיצונית הנערית שלו יחד עם ההפקה המושלמת של PWL יצרו את ההצלחה..
THX!

אנונימי אמר/ה...

מת על המנגינה של השיר.
הזכיר לי שיר נוסף.

meni אמר/ה...

D1D1 לא כתבת שהשיר הזה הוא rickroll בכל העולם! 1 באפריל 2008 ביוטיוב ועוד...