יום חמישי, 17 באוקטובר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: רשתות NBC ו ABC.



גם רשתות הברודקאסט ניסו להעלות בחודשי הקיץ לוחות ובהן סדרות או תוכניות ללא תסריט, חלקן רשמו הצלחה, אך בדרך כלל מדובר בהצלחה נקודתית. בכתבה הבאה אתמקד ברשתות NBC ו ABC ואנסה לבדוק היכן הן הצליחו והיכן נכשלו.

עבר זמן רב מאז שרשת כלשהי השיקה תוכנית ללא תסריט שהפכה להצלחה גדולה בעונת הקיץ (וגם בעונת החורף), אך רשת NBC הצליחה לבנות השנה קבוצה של תוכניות, אשר "השאירו את האור דולק" בשעה שהדרמות של הרשת כשלו ולא רק השידורים החוזרים. בימי שני, השילוב של American Ninja Warrior והתוכנית החדשה Get Out Alive With Bear Grylls הוכיחו שהן שילוב טוב, שניצב מול הליין אפ הנשי של רשתות ABC, VH1 ו ABC Family. שתי התוכניות נכנסו לרשימת עשרים הסדרות הנצפות ביותר של הקיץ בקרב צופים מתחת לגיל 50, בשעה ש Ninja מנצחת בקביעות את שעת השידור שלה בשמונה בערב ו Get Out Alive הוכתרה כסדרת הריאלטי החדשה הנצפית ביותר בנתוני הדמו. רשת NBC מצאה קלף מנצח בדמות Hollywood Game Night, אשר הצליחה בצורה לא רעה בכלל בימי חמישי בשעה עשר בערב. יתרה מכך, השידורים החוזרים בימי שלישי הצליחו כמעט באותה מידה שהשידור הראשוני הצליח. כאשר משלבים את שני השידורים לפתע Game Night הניבה כמעט את אותם נתונים של The Bachelorette או Big Brother בקרב הצופים מתחת לגיל 50 (רשת NBC בצעד חכם כבר כבר חידשה את התוכנית לעונה נוספת). בשילוב עם America's Got Talent, אשר נשארה עם נתונים חזקים, התוכניות ללא תסריט של רשת NBC בעונת הקיץ גרמו לאנשים ברשת NBC להרגיש משהו שהם כמעט ולא מרגישים: תחושת ניצחון.

מצד שני, תוכניות הדרמה של רשת NBC בעונת הקיץ היו אסון אחד גדול, לפחות במונחים של רייטינג. הסדרה Crossing Lines, אשר שודרה ביום ראשון, הניבה נתונים נמוכים יותר מהשידורים החוזרים של Law & Order: SVU, שהוליכה אליה. התוכנית Siberia, איבדה שליש מהקהל שהעניקה לה Get Out Alive. ובשעה ש Camp (שודרה ביום רביעי) הניבה נתונים סבירים שנעו סביב 1.1 נק' מדד בממוצע בקרב צופים מתחת לגיל 50, הסיבה לכך היא שהיא שודרה אחרי America's Got Talent, אשר ניפקה נתונים גבוהים. Camp איבדה שני שליש מהקהל ש AGT השאירה לה !!! ובכך הוכיחה שהצופים די דוחים אותה. עדיין, בשעה שרשת NBC לא מצאה הצלחה בדמות סדרה לקיץ, היא גם לא פגעה בעצמה במובן הכללי. ההפקה של שלש הסדרות ממומנת על ידי גורמי הפקה בינלאומיים ולא על ידה ובכך הן כיסו את רוב העלויות. ולמרות שהסדרות לא הצליחו הן בוודאי הניבו נתונים טובים יותר משידורים חוזרים אפשריים של Parenthood או Parks and Rec, ולכן גם העניקו לרשת NBC צופים רבים יותר במהלך הקיץ.

בצד של רשת ABC, לרשת יש הרגל רע ליצור לתוכניות הריאלטי שלה "חשיפת יתר" ובכך ל"סחוט את הלימון" מוקדם מדי. Who Wants to Be a Millionaire? הייתה להיט היסטרי בתחילת המילניום, אך חמדנות יתר לרייטינג גרמה לכך שהתוכנית שודרה במשך חמישה ימים בכל שבוע ולצופים במהרה נמאס מהתוכנית. במבט על תוכנית שעדיין בחיים, ברור מזה מספר שנים שאין מספיק כוכבים מעניינים ליותר מעונה בשנה של Dancing With the Stars, אך לפול לי מרשת ABC לא נראה שאכפת כל כך: עד לפני מספר שבועות הוא הודה שהוא שוקל להעלות שתי עונות בשנה הקרובה (למרות שרוב הסיכויים שלא כך יהיו פני הדברים). ועתה, יש גם את Wipeout. התוכנית הפכה בין רגע ללהיט גדול בקיץ 2008, היא נשארה חזקה מאד בקיץ 2009 וגם 2010. אך בין הצעדים הראשונים שפול לי עשה ברגע שהגיע לרשת ABC היה להרחיב את התוכנית ולשבץ לה שתי עונות (חורף ואביב). התוצאה ? נפילה עיקבית בנתוני הרייטינג ובקיץ הנוכחי קריסה טוטאלית. בקיץ הנוכחי הסדרה איבדה 33% מנתוני בקרב צופים מתחת לגיל 50 בהשוואה לתוכניות מעונת הקיץ הקודמת, כאשר הירידה גדולה יותר בקרב גברים מתחת לגיל 35. קיים סיכוי גדול שהתוכנית לא תשוב בקיץ הבא ללוח משדרי הקיץ של רשת ABC.

בקרב הדרמות של רשת ABC ניתן להצביע על שתי תוכניות שהרשת משדרת. הראשונה היא Mistresses בעונתה הראשונה ו Rookie Blue  בעונתה הרביעית.

נתחיל קודם עם Mistresses. הסדרה קיבלה ביקורות מחרידות (ולמען האמת, גם אני חושב שמדובר בסדרה גרועה מאד) ונדמה היה שאין לה כמעט באז, אך למרות זאת, וככל הנראה בשל השיבוץ אחרי The Bachelorette, כאשר התוכנית גם נאלצה להתמודד עם המגה להיט של רשת CBS, הכוונה כמובן ל Under the Dome, הסדרה הצליחה להניב 1.9 נק' מדד בקרב בוגרים מתחת לגיל 50 (בשיקלול הכללי) ואף להיכנס אל תוך רשימת עשרת התוכניות הנצפות ביותר ברשתות הברודקאסט בעונת הקיץ הנוכחית. והיא גם לא רחוקה בנתוניה בקרב נשים מתחת לגיל 35 בהשוואה ל Under the Dome. נכון, היא איבדה צופים רבים מהמובילה אליה, Bachelorette, אך היא גם קיבלה קהל חדש ממקור אחר: נרשמת עלייה של כמעט 60% אם מחשיבים את נתוני ה DVR. הנתון החשוב ביותר, Mistresses הצליחה הרבה יותר ממה שהצליחה The Glass House בעונת הקיץ שעברה בימי שני, עלייה של כמעט 75% בנתונים בהשוואה לשנת 2012. אם מתייחסים רק לנתוני הרייטינג, אפשר לקרוא ל Mistresses של עונת קיץ 2013 הצלחה יחסית.

נשארנו עם Rookie Blue. אין כמעט ספק שהסדרה נמצאת בירידה תלולה. נתחיל דווקא עם הנתון הבולט ביותר: פרק סיום העונה, שבדרך כלל מראה אינדיקציה לכוחה של הסדרה הניב בסך הכל 1.0 נק' מדד !!! כאשר לא נרשמה עלייה לעומת הפרק הקודם (ה 12 של העונה). אין ספק שמדובר באכזבה. גם במספר הצופים הכללי הסדרה הניבה בסך הכל 4.71 מיליון צופים (עלייה מ 4.21), אך עדיין מדובר בנתונים בינוניים בלבד ועבור סדרה בעונתה הרביעית לא מדובר בחדשות טובות.

כאשר מנתחים את ממוצע הנתונים של העונה כולה (אם מוציאים מחשבון את שני הפרקים ששודרו כהמשך לעונת האביב) מתקבלת תמונה לא טובה כל כך, כאשר בשלב כלשהו הסדרה הידרדרה ל 0.9 נק' מדד  !!! ביותר מפעם אחת (פרקים 9 ו 11), מרבית העונה היא נעה סביב 1.1-1.0 ופעם אחת (הפרק השלישי) היא סיפקה 1.2 נק' מדד. עבור סדרה בעונתה הרביעית מדובר בנתונים לא טובים מספיק. נכון, הסדרה חודשה לעונה חמישית, אבל במידה והסדרה תמשיך בירידה בנתוניה ותגלוש בעונת הקיץ הבאה לנתונים של 0.9-0.8 נק' מדד (תרחיש יותר מסביר), ככל הנראה יהיה מדובר בעונה האחרונה שלה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!