יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Oz The Great And Powerful - ארץ אוז - ג'יימס פרנקו מגלם את דמותו של אוז, קוסם נוכל מראשית המאה העשרים, אשר מחשיב את עצמו לרמאי ולא מספיק טוב עבור אנני ולכן הוא מציע לה להסכים להצעת נישואין ממחזר. אוז נאלץ לברוח מפני אנשים שרוצים להתנקם בו ועושה זאת בכדור פורח, אלא שהכדור הפורח נתקל בסופת טורנדו, שמשליכה אותו לארץ אוז. כאשר הוא נוחת מקבלת את פניו תיאדורה (מילה קוניס), אשר אומרת לו שהוא התגשמות הנבואה, שקבעה שהוא יציל את הממלכה, לאחר שהוא ייקח את השרביט מהמכשפה הרעה, גלינדה (מישל וויליאמס). אחותה אוונורה (רייצ'ל וייז) מרמה אותה לחשוב שהוא התקרב אליה מבחינה מינית למרות שהוא הבטיח לתיאדורה שהיא תהיה מלכתו. בשל כך, תיאדורה אוכלת תפוח מכושף, שאמור לגרום לליבה לשכוח את הכאבים מה"בגידה" של אוז, אך במקום הוא הופך אותה למכוערת והיא שואפת לנקמה באוז. במקביל, אוז מבין את האמת ומסייע לגלינדה, המכשפה הטובה, ואנשי אוז להבריח את המכשפות הרעות ובשל כך, הופך להיות הקוסם שניבאו שיהיה. בערך.

ראשית, הרעיון מקורי, להציג את הסיפור מנקודת מבטו של הקוסם, במקום מנקודת מבטה של הנערה (דורותי). הבעיה נעוצה בביצוע. בסרט מהסוג הזה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בזווית שונה של הסיפור, היה ראוי להפוך אותו ליותר אפל ולא גרסה ילדותית נוספת, במיוחד לאור רשימת השחקנים המכובדת, עם דגש על ג'יימס פרנקו, אשר לא זרים לו אלמנטים אפלים בסרטים וסדרות ("ג'נרל הוספיטל"). בשל כך, אני גם חושב שפרנקו לא הייתה הבחירה הנכונה לסרט. הוא לא מתאים לסרטים בסגנון "דיסני". כמו כן, אני מבין שבהפקה ניסו ללהק "הפוך על הפוך" את מילה קוניס, האישה היפה בעולם, נכון לעכשיו, למכשפה הרעה, אשר באמצע הסרט הופכת למכוערת, אבל לאחר שהצופים חוזים בה במלוא הדרה בתחילת הסרט זה די צורם לראות אותה כה מכוערת במהלך חצי סרט.

גילוי נאות: אני לא אוהב את השחקנית מישל וויליאמס. לפי דעתי, מדובר באחת השחקניות הגרועות בהוליווד וגם סרט זה לא עושה לה שירות טוב. קשה לי להבין מדוע ממשיכים ללהק אותה לסרטים, כבר בימי "דוסון קריק" ניתן היה להבחין שמדובר בשחקנית בינונית (במקרה הטוב), והקריירה שלה לא סתרה את התיאוריה הזאת. גם בסרט זה היא עושה עבודה גרועה ובסך הכל היא צריכה להיות הדמות החיובית והאהובה. קשה להאמין שיתאהבו בה גם בעוד עשרה סרטים מהסוג הזה. מג ראיין היא לא תהיה ואפילו לא אמה סטון.

צריך גם להדגיש עובדה מעצבנת מאד בהקשר לסרט. נכון, מדובר בסרט פנטזיה, אבל היו בו כל כך הרבה אפקטים, שנראה שכמעט ולא צילמו מחוץ לאולפן או רחוק מהמסך הירוק, אשר נועד עבור האפקטים. חסר האלמנט האנושי בסרט, כאשר עד החלק האחרון של הסרט (בערך כשלושים דקות מתוך 130 הדקות) מספר הדמויות האנושיות בסרט היה מצומצם מאד. שוב, מדובר בסרט פנטזיה, אבל האלמנט האנושי בסרטים שכאלה חשוב מאד ובסרט הזה מקבלים תחושת ריחוק ולא חמימות, במיוחד כאשר ג'יימס פרנקו בתפקיד הראשי.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, רק אם אין משהו אחר לראות. לטעמי, מדובר בפספוס של רעיון טוב. התסריט קיטשי, הליהוק לא נכון והמוצר הסופי חוטא למטרה. לו רק היו יוצרים סרט אפל יותר ולא סרט המיועד לילדים בגילאי 16-10. חבל. לבזבז הופעה של מילה קוניס ? זה כמעט פשע.


Bullet To The Head - כדור בראש - ג'ימי (סילבסטר סטאלון), מתנקש שכיר מסיים עבודה, אך נבגד על ידי מי ששכר אותו והשותף שלו נרצח בשל כך. ג'ימי חובר לשוטר טיילור קואן (סונג קאנג), אשר מנסים לחסל אותו, בכדי לפענח מי עומד מאחורי הרציחות. בין השנים ניצבת ליסה (שרה שאהי), בתו של ג'ימי.

החדשות הטובות היחידות שניתן לומר על הסרט הן שמשחקת בו שרה שאהי הנהדרת. החדשות הרעות ? היא מופיעה בו אולי בעשרים דקות נטו (ואני נדיב) מתוך שעה וחצי. האקשן סביר, אבל בהשוואה לסרטים קודמים של סטאלון מדובר באקשן פחות איכותי. בסצינת הסיום סטאלון נלחם עם מישהו בגרזנים. באמת ? נגמרו הרעיונות ? האיש הרע זורק את האקדח ומחליט להילחם בסטאלון עם גרזן ? זה היה כל כך טיפשי. אבל זו לא הבעיה היחידה. התסריט של הסרט כל כך גרוע, שאני נעלב עבור סטאלון שהוא כיכב בו. איך בוחרים כיצד להוציא תסריט לפועל, רק עם קשרים ? בנוסף לכך, סטאלון גם עושה "וויס אובר" במהלך הסרט". סטאלון הוא אחד משחקני האקשן הגדולים של הדור האחרון, אבל הוא לא ידוע בקולו הנעים (בלשון המעטה) וזה היה מיותר ובעיקר מעצבן.

אז, לראות או לא לראות ?
חשבתי שסרטים מהסוג הזה, אשר ניתן היה למצוא רבים מהם בשנות השמונים והתשעים, נעלמו מהעולם (ודרך אגב, בשנות השמונים עשו את זה טוב יותר). אין טעם להחזירם, הייתי רוצה לחשוב שהתפתחנו מעט מאז. לכן, רק חובבי האקשן יכולים לראות את הסרט ורק אם נגמרו לכם לחלוטין האופציות לצפייה.


Jack The Giant Slayer - ג'ק קוטל הענקים - גרסה נוספת לסיפור של ג'ק ושיח האפונים. הפעם, ג'ק הוא נער עובד אדמה, אשר הוריו מתו ודודו מגדל אותו כאשר הוא חולם בסתר ליבו לחוות הרפתקאה. ג'ק נשלח על ידי דודו למכור את סוסו ומרכבתו בשביל שיהיה להם מה לאכול ואז הוא נתקל באיזבל, הנסיכה, ומציל אותה. כאשר הנסיכה בורחת לפני שהיא מוכרחת להינשא לרודריק, היא מגיעה בלילה סוער אל ביתו של ג'ק ושם בטעות אחד מזרעי האפונים נרטב ויוצר שיח אפונים ענק, אשר מגיע אל ממלכת ענקים, שרוצים לאכול בני אדם. איזבל, ביחד עם הבית של ג'ק נשאבים למעלה וג'ק ביחד עם רודריק, אדמונד (ראש המשמר המלכותי) ועוד מספר שומרים מטפסים על שיח האפונים בכדי להציל את הנסיכה, כאשר הם לא מודעים לכך שלרודריק יש תכנית אחרת, אשר עשויה לגרום לחיסול האנושות בסופו של דבר.

אין הרבה מה לומר על גרסה המי יודע כמה לסיפור מוכר. נקודה חשובה היא, שלשתי הדמויות הראשיות (ג'ק ואיזבל) לוהקו שחקנים פחות מוכרים (ניקולאס הולט, הזכור בעיקר מהגרסה הבריטית של הסדרה Skins, מגלם את דמותו של ג'ק ואלינור טומליסון מגלמת את דמותה של איזבל). לפי דעתי, בהפקה עשו בכך בחוכמה, כאשר הם נתנו לצופים תחושה שאולי מתחילים עם "דף חדש" ולא יוצרים חיקוי על ידי הבאת שם גדול. למען האמת, פרט ליואן מקגרגור (אדמונד) ואיאן מקשיין (המלך) לא ניתן למצוא פרצופים יותר מדי מוכרים.

יש לסרט יש שתי בעיות מרכזיות. הבעיה הראשונה קשורה לעולם הענקים. נכון שמדובר בענקים, אבל בדרך כלל, כאשר סיפרו את הסיפור השתמשו בטכניקות צילום בכדי להראות כיצד בני אדם נראים כענקים ואילו בסרט זה השתמשו באפקטי מחשב בכדי לצייר את הענקים ומדובר בהרבה מאד ענקים. קשה לי להבין את ההחלטה הזאת, משום שבכך נוצרת תחושה מעט מזויפת. לו כל הסרט היה סרט מצויר ניתן היה להבין זאת, אך כאשר מדובר בשילוב של שני האלמנטים זה קצת חורה לעין אחרי רבע שעה.

הבעיה השנייה קשורה לתסריט. התסריט יותר מסביר עבור סרט לכל המשפחה ובמיוחד למי שלא מכיר את הסיפור (אולי עבור הצופים הצעירים יותר). אבל יש בעיה בנקודה מסוימת שלו. מבנה הסיפור נכון מאד עד אשר ג'ק מצליח לשחרר את אדמונד ואיזבל, אבל היה רצוי להרחיב מעט בניסיון הבריחה שלהם ולא ליצור מצב שהם בורחים כמעט ללא התנגדות. נכון, הוספת סצינה או שתיים הייתה מאריכה את הסרט שבלאו הכי ארוך (115 דקות), אך זה נחוץ לסיפור.

אז, לראות או לא לראות ?
מי שלא מכיר את הסיפור ייהנה מהסרט, אך גם מי שמכיר את הסיפור וראה עיבוד אחד או שניים יוכל ליהנות ממנו. מדובר בסרט עבור כל המשפחה. לא מדובר בסרט חובה, אך אם יש לכם זמן, אפשר בהחלט לצפות בו.

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

היי,
אני זקוק רצח לספוילרים עדכניים לסדרה מהפכה והחץ הירוק. כל סופילר קטן יהיה מעולה!