יום שני, 14 באוקטובר 2013

בוודאי שמתם לב ש... (עונת החורף 2014-2013)

 

המסקנה הראשונה שנובעת מעונת החורף היא גם הברורה ביותר: רשת CBS איבדה שעה רוחבית. לראשונה מזה מספר רב של שנים, לרשת CBS אין סדרה אחת עם נתונים טובים בשעה עשר. ביום ראשון, הסדרה The Mentalist עם נתונים בינוניים (בשבוע השני היא הגיעה בסך הכל ל 1.7 נק' מדד), ביום שני Hostages היא כישלון החל מהפרק הראשון שלה, ביום שלישי Person Of Intarest הפכה מלהיט בשתי העונות הראשונות לכישלון, ביום רביעי CSI נמצאת דרך קבע עם נתונים גרועים וביום חמישי Elementary ממשיכה עם הנתונים הבינוניים של העונה הראשונה. גם ביום שישי Blue Bloods איבדה גובה בעונתה הרביעית וקרוב לוודאי שתסיים את העונה עם נתונים בינוניים בלבד.

רשת CBS איבדה גם את ערבי הקומדיות שלה. ברשת שברו את המבנה של יום חמישי ויצרו שעת קומדיות נוספת, אך בפועל, פרט ל The Big Bang Theory, כל הקומדיות שלה עם נתונים גרועים. "שני גברים וחצי" לראשונה מזה זמן רב קורסת, The Crazy Ones כבר אחרי שלשה פרקים לא מספקת את הסחורה ולהיט היסטרי היא כבר לא תהיה. גם ביום שני, ערב הקומדיות שלה קרס לחלוטין ופרט ל How I Met Your Mother, אין קומדיה אחת עם נתונים טובים. We Are Men היא כישלון וכבר בוטלה, כנ"ל לגבי Mom, שברשת תלו בה תקוות גדולות (ועושה רושם שלא תחייה זמן רב) ולבסוף, Two Broke Girls ממשיכה במגמת של איבוד גובה והיא כבר לא עם נתונים טובים. ולחשוב, שברשת העבירו בשל כך את Person Of Interest ליום שלישי ובכך חיסלו שתי שעות שידור.

גם ערב הקומדיות של רשת NBC קרס. כל התקוות של הרשת לכך, שערב יום חמישי יניב עבורה הצלחה, נמוגו. הקומדיה של מייקל ג'יי פוקס, התקווה הגדולה ביותר של הרשת, מאכזבת בגדול מבחינת נתוני רייטינג. גם הקומדיה של שון הייז פתחה בצורה חלשה וקשה לראות אותה הופכת ללהיט. Park & Recreation, ככל הנראה בשל משבצת השידור שלה, עושה סימנים של סוף הדרך, וכנראה שברשת בשל הניסיון האחרון להציל אותה, תחזיר את Community למשבצת השידור של שמונה בערב ואז Park & Recreation תזוז לשעה שמונה וחצי, משום ש Welcome To The Family לא צפויה לשרוד זמן רב. שימו לב, שיכול מאד להיות, שלראשונה זמן רב ברשת NBC אולי יביטו על ערב הקומדיות של יום חמישי, יחליטו לבטלו לחלוטין ולהעלות במקומן דרמות או תוכניות ריאלטי. זה הצעד המתבקש. פרט ל The Office, קשה לזכור קומדיה שהצליחה לרשת בשנים האחרנות.

הרעות החולות של רשת ABC מהעונה שעברה ממשיכות. משבצות השידור של ימי ראשון ושלישי בשעה עשר קרסו לחלוטין. Lucky 7 בוטלה לאחר שני פרקים בלבד וקשה לראות איך Betrayal שורדת את העונה. גם שעת השידור של תשע ביום שלישי קרסה עם הקומדיות של The Goldbergs ו Trophy Wife, שהנתונים הטובים של הפרק הראשון של כל אחת מהן נבעו יותר מהפתיחה המדהימה של "ש.י.ל.ד." (4.7 נק' מדד) וכאשר זו איבדה גובה, שתיהן קרסו לחלוטין ועתיד גדול (אם בכלל) לא נראה לעין. מעניין יהיה לראות אם בתום העונה, ובמידה ו Grey's Anatomy תחודש לעונה נוספת, אולי היא תזוז ליום ראשון בשעה תשע ואז Revenge לשעה עשר, Scandal תזוז לשעה תשע ביום חמישי ותשמש כמקפצה לדרמה חדשה בשעה עשר. אולי מדובר באפשרות היחידה של הרשת להציל את שעות השידור של ימי ראשון וחמישי.

רשת ABC לא קוראת נכון את המפה. צופים של רשת ה CW בוודאי לא הבינו מדוע הרשת לא מעלה את הסדרה Reign בשבוע שעבר. נכון, לפני עשרה ימים הרשת רצתה להשיק את The Originas, אבל זו לא הייתה הסיבה העיקרית לכך ש Reign עולה רק השבוע. ברשת ידעו שרשת FOX תעלה את פרק ההוקרה לקורי מונטית' בשבוע שעבר ושזה יגרום לכל הערב שלה לעלות בנתוני הרייטינג, מה שאכן קרה בפועל, ולכן העדיפו לדחות את עליית הסדרה בשבוע. מנגד, רשת ABC העדיפה להעלות את הספין אוף של Once Upon A Time לשעת שידור קשה בדיוק באותו ערב (ולא משנה כרגעה העובדה ש Glee שודרה רק בתום הפרק). התוצאה ? נתונים גרועים עבור פרק הפיילוט של הסדרה, נתונים אשר מטילים בספק את הישארות הסדרה באוויר בעוד מספר פרקים או לכל הפחות הזזתה לשעה אחרת (יום ראשון בערב אולי). כולם ראו את זה מגיע (ולא משנה עד כמה מאוכזבים מהאיכות הקריאטיבית של הסדרה), אז כיצד ברשת ABC לא ראו ? מצד שני, בשנים האחרונות הם עושים את כל השגיאות האפשריות, אז מה זה משנה אם נוסיף עוד אחת לאוסף ?

נגמרות לרשת FOX הדרמות. אין ספק שעד כה Sleepy Hollow יכולה להיחשב כהצלחה יחסית עבור הרשת, אך מאחר ש Bones עוברת ליום שישי, לרשת נשארה דרמה אחת בלבד: Glee. לאור מותו של קורי מונטית', היה צפוי שתהיה עליה קלה בנתוני הרייטינג, לפחות בתחילת העונה. אולם, נתוני הפרקים הראשונים של העונה החמישית שלה, שעסקו בשירי הביטלס (ולא ייצרו שיר אחד עם קאבר מוצלח), איכזבו בגדול וגם ערב ההוקרה לקורי מונטית' לא הניב נתונים מפוצצים. אם המגמה של הירידה בנתוני הסדרה תימשך, הסדרה תדעך לחלוטין וזאת למרות שהיא חודשה כבר לעונה נוספת. ולחשוב, שלאחר שטענתי שעונה שביעית הסדרה לא תקבל באו אלי בטענות. דרך אגב, מעניין יהיה לראות באם העונה השנייה של The Following תצליח לשמר את נתוני העונה הראשונה שלה ואז לרשת יהיו בחזרה שני עוגנים.

ההתחלה המאוחרת של רשת ה CW עזרה לה ביום שלישי. אין כמעט ספק, שהנתונים של רשת ה CW בערב יום שלישי האחרון היו טובים. Supernatural הניבה 1.2 נק' מדד ושיא צפייה מזה 3 שנים !!! וזאת, לסדרה שזו העונה התשיעית שלה. זו שנה שנייה ברציפות שהיא מסייעת להשיק סדרה חדשה (בשנה שעברה עשתה זאת ל Arrow) וגם הפעם היא הצליחה לנפק ל The Originals נתונים של 0.9 נק' מדד, למרות ששודרה אחריה. צריך גם להודות, שבמידה ורשת ה CW הייתה מעלה את הערב החדש שלה של יום שלישי באותו יום שרשתות CBS, NBC ו ABC העלו. קשה להאמין שהיינו מביטים על אותם נתונים. להזכירכם, בערב הפתיחה צפו בשלש הרשתות הללו כ 45 מיליון צופים !!! לפעמים כדאי להמתין.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!
היה מעניין לקרוא...
אז לדעתך בשל הרייטינג הגרוע, ולמרות שהשנה באופן מפליא כמעט כל הקומדיות מצחיקות [אולי פרט למילרים שכמובן מצליחה ברייטינג בניגוד ליכולתה לשעשע, ולבוס של שון הייז שהורס לו את הסדרה מכיוון שהוא מרגיז ולא מצחיק] הן כולן ייעלמו לפח הביטול בסוף העונה?