יום שני, 7 באוקטובר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים. (2)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.

2.  Jason Donovan - When You Come Back To Me


לאחר ההצלחה של קיילי מינוג, הגיעה המקבילה הגברית, ג'ייסון דונובן, אשר שיחק (כמו קיילי) בסדרה Neighbours, בה גילם את מושא האהבה של קיילי בסדרה והשניים גם התחתנו בה, אירוע שהיה האירוע הטלויזיוני הגדול ביותר של אותה שנה.

אל שלישית הזהב הוא הגיע בשנת 1988 (שנה לאחר שקיילי עשתה זאת) ומיד הפך להצלחה מסחררת עם שלשה שירים מתוך האלבום הראשון שלו, שהגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי (ואחד שהגיע למקום השני). אלבום זה, Ten Good Reasons, שהה שלשה שבועות בראש מצעד מכירות האלבומים בבריטניה.

לאור ההצלחה הגדולה מהאלבום הראשון (1989), הייתה ציפייה גדולה לאלבום השני, אשר הגיע בשנת 1990 ונקרא Between The Lines, אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה ההיסטרית של קודמו, למרות שהגיע למקום השני במצעד המכירות הבריטי.

הסינגל הראשון מתוך האלבום השני נקרא When You Come Back To Me ועבורי, למרות שהגיע רק למקום השני במצעד הבריטי ושהה שם שלשה שבועות (היה שני רק לסינגל יוצא הדופן של "בנד אייד 2" שהיה להיט היסטרי משום שקיבץ קבוצה גדולה מאד של כוכבים שהתקבצו לחידוש של השיר משנת 1984 על מנת לגייס כספים למדינות העולם באפריקה), מדובר בשיר הטוב ביותר של ג'ייסון.

השיר הנ"ל הוא שיר פופ אדיר, שהותאם במיוחד לתקופה בה יצא, תקופת חג המולד, ולכן ניתן לשמוע בו הרבה פעמונים.

רבים מהמבקרים הבריטים התרשמו מאד מהאיכויות של השיר וגם מאזינים בריטים רבים הודו, שלמרות שחלקם לא אהב את סוג המוזיקה של סטוק, אייטקין ווטרמן, מדובר בשיר יוצא דופן, שהוא בגדר Guilty Pleasure.

גם היום, לטעמי, מדובר באחד משירי הפופ שניתן לשמוע אותם שוב ושוב מבלי שימאסו. נסו ותיווכחו בעצכם.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

השיר לא משהו לדעתי.
Do They Know It's Christmas? של בנד אייד 2 לעומת זאת שיר מדבק ביותר.

אנונימי אמר/ה...

רוב השירים של ג'ייסון היו ממש רעים לדעתי, מאוד אהבתי את PWL וההפקות שלהם, גם חד פעמיות כמו לוני גורדון ואפילו השני שירים שהפיקו לקליף ו/או לדונה סאמר, אך הוא היה זמר רע ומונוטוני רוב הזמן- וגם השיר הזה לא משהו. היחיד כמעט הנסבל הוא הדואט עם קיילי ולא בזכותו כמובן... ;)
מזלו שבתקופה ההיא הוא היה החתיך משכנים שכנים, והיה לו גם את כל השיער על הראש, להבדיל מהיום... NEXTמה עם איזה סוניה או אפילו ביג פאן?! תודה!!! :)