יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

שלב סיכום עונה: Misfits, עונה רביעית: הריבוט נכשל.



כאשר הסדרה Misfits עלתה לאוויר היא הפכה לסדרת גיבורי העל הטובה ביותר על המסך, בעיקר משום שדיברה בגובה העיניים אל צופיה ועסקה בנושאים טריוויאליים עבור קהל הצופים שלה. מדי עונה חלה ירידה ברמה של הסדרה, אולם בתום העונה השלישית חל זעזוע גדול בסדרה. לאחר שבתום העונה השנייה עזב את הסדרה רוברט שיהאן (ניית'ן), בתום העונה השלישית עזבו את הסדרה שלשה שחקנים נוספים מהקאסט המקורי: אנטוניה תומאס (אלישיה), יואן ריהון (סיימון) ולורן סושה (קלי), כך שמהקאסט המקורי נותר רק ניית'ן סטיוארט ג'ארט, אשר גילם את דמותו של קרטיס. הבעיה היא, שגם הוא עזב את הסדרה לאחר הפרק הרביעי של העונה הרביעית. כלומר, מהקאסט המקורי לא נותר שחקן אחד !!!

הבעיה הגדולה של הסדרה הייתה שהמחליפים של השחקנים המקוריים חסרי כריזמה ונוכחות על המרקע. קרלה קרום, אשר מגלמת את דמותה של ג'ס, שיש לה ראיית רנטגן והיא יכולה לראות דרך חפצים, אמורה להחליף את אנטוניה, אך בעוד שאנטוניה נראתה כאישה, קרלה נראית יותר כילדה וכך גם ניית'ן מקמילן, אשר מגלם את דמותו של פין (אמור להחליף את דמותו של סיימון), שיש לו כוח להזיז חפצים בכוח המחשבה. ולכן, מסדרה שפונה יותר לקהל מבוגר היא הפכה לסדרה לילדים בגילאי 17-12. הבעיה היא, שבשל השפה המלוכלכת במהלך העונה כולה, קשה לאפשר לילדים בגיל הנ"ל לצפות בסדרה (בעיקר לצעירים יותר).

מצד שני, נטשה אוקפה, אשר מצטרפת בשני הפרקים האחרונים של העונה כאבי סמית', נראית מבוגרת מדי וכך נשבר ההרכב, אשר בעיקרו היה מורכב מנערים באותו הגיל, אך כאשר כבר בעונה השלישית הוצגה דמותו של רודי (ג'וזף גיליאן) והוא נשאר גם לעונה הרביעית נוצר מצב של שני מבוגרים ושני ילדים, כאשר הדמות החמישית בעונה זו היא של אלכס (מאט סטוקי), היפיוף, שטרסג'נדרית לקחה לו את הפין לעצמה ועתה הוא נותר (למספר פרקים) עם אבר מין נשי והוא נמצא בין שתי הקבוצות מבחינת גילו. כלומר, ההרמוניה נשברה. לא עזרה גם העובדה, שהדמות של אבי הצטרפה במהלך העונה והדמות של קרטיס עזבה בתום החצי הראשון שלה. אם זה היה תלוי בי, הייתי עושה מאמצים ניכרים להשאיר את ניית'ן סטיוארט, כשריד האחרון של הקאסט המקורי ומנסה לבנות סביבו את הסדרה.

בהפקת הסדרה לא פעלו בצורה נכונה ובמקום להתמקד בדמותו של קרטיס, התמקדו דווקא בדמויות של פין וג'ס, משום שיצרו ביניהם מתח מיני במשך העונה כולה ואף הוסיפו לכך משולש אהבה, כאשר ג'ס החלה לצאת עם אלכס. המשולש הפך למרובע, כאשר בפרק סיום העונה פין שוכב עם אבי וג'ס מקנאה. בשל כך, דווקא דמותו של רודי, שבעונה השלישית הייתה בינונית מאד, הפכה להיות הטובה ביותר, אך לא משום שמדובר בהתעלות, אלא משום ששאר הדמויות היו פחות טובות.

כאשר מסכמים את העונה כולה, ניתן לומר שהסדרה הפכה מסדרה שנונה לאופרת סבון ולא במובן החיובי שלה. התסריט המבריק שלה הפך לפחות מבינוני, וניסו לחפות על כך בשפה מלוכלכת, שלעיתים נראה היה שזה כל מה שיש לסדרה להציע. וחבל, כי העונות הראשונות הוכיחו שניתן לעשות זאת בצורה טובה יותר. בעונות הללו אמנם הייתה שפה מלוכלכת, אך היא הייתה יותר בגדר החן שלה ופחות החלק המרכזי שבה, כפי שניתן להבחין בעונה הרביעית.

מבחינת הרעיונות המרכזיים בעונה זו, הם היו משעממים למדי ודי תלושים: לאחר שפין מקבל מציצה מאמו החורגת הוא מגלה שאביו הוא לא אביו הביולוגי וכאשר הוא מוצא את אביו הביולוגי הוא מגלה שהלה גוסס ויש לו אחות שלא יכולה לקבל זאת ומשאירה אותו בחיים, עד שבסוף היא מניחה לו למות. אופרת סבון או לא אופרת סבון ? ג'ס מפתחת מתח מיני עם פין, אך במהרה קופצת למערכת עם יחסים עם אלכס וכאשר הלה מקבל את הפין שלו בחזרה הוא בוגד בה ולאחר מכן מבקש את סליחתה רק בכדי לגסוס בפרק האחרון. דוגמא נוספת לאופרת סבון. הסיפור שהיה לו פוטנציאל להיות סיפור מעניין הוא כאשר רודי מתחיל לצאת עם נזירה, אך מתברר שכאשר היא שוכבת עם גבר מגיעים ארבעת פרשי האפוקליפסה ומנסים לחסל את כולם. מרעיון מעניין נותר רעיון מגוחך. חבל.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות, מדובר בביזבוז זמן של 6 שעות (8 פרקים). עונה זו עושה לשלשת העונות הראשונות של הסדרה שם רע. טוב שבהפקת הסדרה הודיעו שהעונה החמישית תהיה גם האחרונה שלה. הסדרה נמצאת הרבה מעבר לשיא שלה ולטעמי, גם עונה חמישית היא עונה אחת יותר מדי, ואולי אפילו שתיים יותר מדי.

אין תגובות: