יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Playing For Keeps - לשחק עם הלב - ג'ורג' (ג'רארד באטלר) שחקן כדורגל לשעבר, גרוש + ילד, מנסה למצוא את עתידו ולהתקרב אל לואיס (נוח לומאקס), בנו, עמו לא היה קשר במשך זמן רב. הוא מתבקש לאמן את קבוצת הכדורגל של בנו ומיד האימהות של הילדים נדלקות עליו ומנסות לשכב עמו, כולל אשתו (אמה טרומן) של אחד הספונסרים בקבוצה (דניס קוויד), כאשר כל מה שג'ורג' רוצה זה לאחד את משפחתו. משימה לא קלה, היות ואשתו לשעבר סטייסי (ג'סיקה בייל) מאורסת למישהו אחר (ג'יימס טופר).

הטרנד החדש בהוליווד הוא לאחד כוחות של שחקנים מוכרים (אולי למדו זאת מקבוצות ה N.B.A) ולשורת הכוכבים שציינתי לעיל ניתן להוסיף גם את קתרין זטה ג'ונס וג'ודי גריר. לטעמי, הטרנד הנ"ל הורס את חווית הצפייה. היה עדיף לו היו מלהקים מספר שחקנים פחות מוכרים. לא חייבים שכל דמות תהיה מלוהקת על ידי שחקן מוכר.

את ההצגה גונב נוח לומאקס. ניכר שהליהוק שלו היה נכון והוא מצטייר כסימפטי מאד ובעיקר, כמעט כל מי שצופה בו רוצה לחבק אותו ולעודד אותו. כמו כן, היה מעניין לראות את ג'סיקה ביל בתפקיד האם החד הורית, לאחר שעד התקופה האחרונה היא בעיקר גילמה את הדמויות של הנשים הלוהטות (וגם ללא איפור, מדובר באחת הנשים היפות בהוליווד). ג'ודי גריר נדחפת כמעט לכל סרט בזמן האחרון ודי שרפה את המסך, למרות שבתעשייה מאד אוהבים אותה.

מבחינת התכנים, כדורגל הוא עדיין משחק פחות פופולארי בארה"ב ואולי בגלל זה חשבו שהסיפור קצת מקורי, אך במהותו הסיפור סופר בכל כך הרבה ואריציות ולכן, היה ראוי לקצרו ל 90 דקות (במקום 105). כמו כן, היו צריכים להפוך את הטקסט לקליל יותר ולהפוך את הסרט יותר לקומדיה מאשר לדרמה סוחטת דמעות. משום שמרבית השורות בתסריט היו די בנאליות ומוכרות. היות שכך, היו צריכים מעט יותר שורות מצחיקות.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, אבל רק אם אין לכם משהו אחר לראות.


 Gangster Squad - יחידת הגנגסטרים - מקבץ נוסף של כוכבים. השנה היא 1949 והמקום הוא לוס אנג'לס, מיקי כהן (שון פן) הוא גנגסטר (יהודי), אשר משליט טרור על העיר ואפילו השוטרים והפוליטיקאים עובדים בשבילו בכדי להאדיר את עסקי הסמים, הזנות וההימורים. המפקח פארקר (ניק נולטה) מטיל על סמל ג'ון אומרה (ג'וש ברולין) את המשימה ללחום נגד כהו מלחמת גרילה ולנצח אותו. אומרה אוסף סביבו מספר אנשים ליחידה, אשר לא מפחדת מכהן ולא מוותרת עד שיחסלו אותו באופן סופי. הדמויות של ריאן גוסלינג (ג'רי ווטרס) ורוברט פטריק (מקס קנרד) נמצאים בקבוצה הנ"ל. אל תוך הקלחת גם נכנסת גרייס פארדיי (אמה סטון), אשר הגיעה לעיר בכדי להיות כוכבת, אך הופכת להיות הבחורה של כהן. מצד שני, ג'רי ווטרס שם את עינו עליה והיא נענית לו, כאשר הם יודעים מה עתיד לקרות להם.

במידה רבה הסרט מזכיר את הסיפור של "הבלתי משוחדים", אבל למרות הרעיון הלא מקורי מדובר באחד מהסרטים הטובים שנראו בשנים האחרונות, בעיקר בשל התסריט הקולח של הסרט, אשר עובר כמעט ללא תקלות, ומדובר בסרט ארוך (קרוב לשעתיים). יכול מאד להיות שבשל העובדה שהסיפור מבוסס על אירועים שקרו במציאות משווה לו אותנטיות וקסם (כמו בסדרה Underbelly).

בגזרת המשחק, קיימת בעיה בליהוק של שתי דמויות: ריאן גוסלינג לא מתאים לסרטים מהסוג הנ"ל. גם אם רצו דמות של אדם שרמנטי, הדמות לא עוברת בצורה טובה את המסך. גם אמה סטון עדיין לא בליגה הזאת. סטון אמנם כבר לא ילדה, אבל אין לה מספיק ניסיון בכדי לגלם את הדמות של אשת גנגסטר, אין לה את הסקס אפיל שצריך לגלם את הדמות. היא עדיין בגדר של שחקנית לדרמות או קומדיות רומנטיות (או אפילו למשחק מצוין בסרט "ספיידרמן"). סרט זה לא עושה לה שירות טוב בתחום הנ"ל.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות, בהחלט מדובר בסרט איכותי.



 A Good Day To Die - מת לחיות ביום טוב - הסרט החמישי בסדרת סרטי "מת לחיות" ובפער גדול גם הסרט הגרוע ביותר בסדרה. לפי דעתי, זו הוכחה נוספת, שאם אין תסריט טוב לא כדאי להפיק סרט נוסף בסדרה, בדיוק כפי שקרה בסרט הרביעי בסדרת סרטי "אינדיאנה ג'ונס".

בסרט זה, ג'ון מקליין נוסע לרוסיה בכדי לפגוש את בנו העומד למשפט על רצח, אך לא מבין שהוא סוכן C.I.A, אשר נשלח להציל פושע רוסי, אשר יש לו מידע אודות אחד הפושעים הגדולים ביותר ברוסיה, כאשר הוא לא מודע לכך שהתרקמה תכנית מאחורי גבו. הבעיה היא גם, שבנו של ג'ון לא יכול לשהות במחיצתו של אביו והשניים גם לא היו בקשר למשך זמן רב, אך המשימה הזאת, כמובן, תקרב בין השניים.

התסריט של הסרט כל כך מגוחך שזה עצוב. אפילו הסרט הרביעי בסדרה, אשר היה הפחות טוב מבין הארבע, היה הרבה יותר טוב מהשעה וחצי של הסרט הזה. הדיאלוגים עלובים וגורמים לצופה להביט מדי כמה דקות על השעון בכדי לברר מתי הסרט עומד להיגמר. מקליין ובנו הולכים לצ'רנוביל ? באמת ? נגמרו הסיפורים ? הדבר היחיד הסביר שיש בסרט הזה הוא אקשן חסר מעצורים, אולם לאחר שצופים בסרטי "משימה בלתי אפשרית 4" ואפילו ג'יימס בונד האחרון, גם האקשן הזה נראה איכותי הרבה פחות ולעיתים גם נראה שמדובר בסרט חסר תקציב.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם ממש לא יכולים לדלג על סרט נוסף בסדרה, או שאין לכם משהו אחר לצפות בו (אבל ממש אין משהו אחר לצפות בו). כל השאר, דלגו עליו. לא להאמין שכבר עובדים על הסרט השישי בסדרה. מצד שני, מהדרגה שבה נמצא הסרט הזה אפשר רק לעלות.

 

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

הסרט הזה השאיר אותי עצוב. לא חשבתי שאפשר לעשות סרט גרוע של מת לחיות, ואז הוכיחו לי שאפשר.