יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

ניתוח: עד כמה 10 התכניות החדשות קרובות לביטול ? חלק שני.



לאחר שבכתבה הקודמת התמקדתי בשלש רשתות (FOX, CBS ו NBC), בכתבה זו, השנייה בנושא, אתמקד ברשת שנמצאת במצב הבעייתי מכולן. רשת ABC במיוחד ניצבת בפני החלטות חשובות בעתיד הקרוב: למרות שהרשת השיקה יותר סדרות חדשות משאר רשתות הברודקאסט בעונה זו, היא קיבלה החלטה לגבי שתי סדרות בלבד (הענקת עונה מלאה ל"ש.י.ל.ד" וביטול הסדרה Lucky 7ׂׂׂ). בשעה ששעת ה"שין" מתקרבת עבור הסדרות החדשות. בכתבה זו אנסה להעריך מה מצבן לקראת ההחלטה.




Back In The Game

בשעה שהסדרה כתובה בצורה טובה, עושה רושם שהיא נטע זר עבור הליינאפ של הרשת (למרות שמנהלי הרשת היו מודעים לכך כאשר הזמינו אותה). החדשות המטרידות יותר הן, שהקומדיה מאבדת קהל רב מ The Middle, אשר מובילה אליה, וגם היא עם נתונים בינוניים בלבד. כמו כן, היא לא מוסיפה קהל רב ב DVR, למעשה היא מניבה את המספרים הנמוכים ביותר מכל הקומדיות החדשות של הרשת. רשת ABC הייתה יכולה לגלות סבלנות אם היא הייתה מעניקה נתונים גבוהים במספר הצופים הכללי, אך זה לא קורה. לכן, עושה רושם שעתיד גדול לא צפוי לסדרה.

Betrayal

התוספת האחרונה לאוסף אופרת הסבון של רשת ABC הייתה גמורה החל מהפרק הראשון שהיא שידרה, מאחר והניבה בסך הכל כ 5 מיליון צופים. לאחר מכן, היא איבדה כמיליון צופים נוספים בכל אחד מהפרקים הבאים. הפרק ששודר לפני כשמונה ימים הצביע על יציבות ואף חזינו בעליה קטנה, אך אין שום אינדיקציה לכך שהציבור האמריקאי מעוניין לצפות בסדרה. רשת ABC לא תזמין פרקים נוספים עבור הסדרה, יכול מאד להיות שברשת גם יבטלו את הסדרה עוד לפני סיומה. כלומר, תגידו לסדרה שלום.

The Goldbergs

למרות שהיא מניבה נתונים טובים יותר בסיכום הכללי מאלו של New Girl של רשת FOX, היא עדיין מפסידה ל"אחותה" בקרב הקהל החשוב, צעירים בגילאי 49-18. כמו כן, עושה רושם שהיא התאמה גרועה עבור הקהל הצעיר של "ש.י.ל.ד.", כאשר היא מאבדת קרוב ל 50% מההובלה אליה בקרב בוגרים מתחת לגיל 35. למרות זאת, הסדרה מנפקת נתונים טובים יותר מאלו של תכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים" בשנה שעברה. הרשת אמורה להיות סבלנית, לפחות לעת עתה.

Super Fun Night

לאחר התחלה סבירה, חלה ירידה תהומית במספר הצופים הכללי של הקומדיה של רבל ווילסון, במיוחד בקרב צופים מתחת לגיל 50. הפרק השלישי רשם נפילה של 30% לעומת פרק הפתיחה ב 2 לאוקטובר. הנתון המדאיג יותר הינו שהיא מאבדת קרוב ל 50% מהמובילה אליה, Modern Family, שהיא גם הסדרה הבכירה של הרשת. זה יהיה הגיוני עבור הרשת להודות בתבוסה שלה, שהקומדיה שלה היא אכזבה גדולה. ולמרות זאת, לרשת ABC יש חורים רבים בלוח המשדרים שלה, ועושה רושם שאין קומדיה חדשה אחרת שהצליחה, ושהאחרות לא ברמה מספקת. במילים אחרות, יכול מאד להיות שברשת יחליפו בינה לבין The Goldbergs וינסו להעניק לה סיכוי נוסף תחת "ש.י.ל.ד.", אשר פונה לקהל צעיר יותר. האם זה יהפוך אותה להצלחה ? קרוב לוודאי שלא, אך ברשת לא יכולים לבטל את כל הסדרות הנכשלות שלה, נכון ? נכון לעכשיו, מדובר בסיכויים של 50-50, לכך שהרשת תתחייב לפרקים נוספים.

Trophy Wife

מדובר בסדרה בעלת הנתונים הגרועים ביותר מבין הקומדיות החדשות של הרשת. בשלב מסוים, הסדרה גם החלה להפסיד לקומדיה The Mindy Project בעלת הנתונים הגרועים של רשת FOX. אפילו לאחר שמוסיפים את נתוני ה DVR, הנתונים שלה פשוט מחרידים. האלמנטים היחידים שעובדים לטובתה הם: היא משמרת 85% מהנתונים של המובילה אליה (The Goldbergs) והיא גם בין היחידות שקיבלו ביקורות טובות. שיבוץ טוב יותר עבורה היה בימי רביעי, אולי בשמונה וחצי. הענקת פרקים נוספים תהיה תלויה בשאלה עד כמה מנהלי הרשת מתלהבים ממנה כמו חלק מהמבקרים. נכון לעכשיו, עושה רושם שהרשת אמורה להעניק לה אולי פרקים בודדים נוספים, אך לא מעבר לכך.

Once Upon A Time In Wonderland

אף אחד לא ציפה לכך, שהספין אוף של Once Upon A Time יהווה הצלחה גדולה אל מול The Big Bang Theory, אך מנהלי הרשת ציפו שהסדרה תצליח לפחות להשיג נתונים טובים יותר מאלו של Last Resort בשנה שעברה באותה משבצת שידור. זה לא קרה. לאחר שבוע פתיחה בינוני בלבד, הפרק השני הפסיד אפילו ל Park & Recreation בעלת הנתונים העלובים של רשת NBC בקרב צופים מתחת לגיל 50. ברשת חשבו להעניק לסדרה חצי עונה בלבד, ולכן לא תהיה הזמנה לתשעה פרקים נוספים. סביר להניח, שהסדרה פשוט תתאדה לאיטה בשעת השידור שלה עד סופה, אלא אם ברשת יחליטו להזיז אותה משעת השידור שלה ליום ראשון בשעה תשע, לאחר סדרת האם ולהזיז את Revenge לשעה 10. פרט לכך, הסדרה גמורה.



הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

תגובה 1:

בובי אמר/ה...

מה דעתך על הסדרה החדשה של יקירת הבלוג שלך?