יום שני, 13 באוגוסט 2012

שלב סיכום סדרה: Missing: מאוחר מדי.



אחד מסרטי הפעולה הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונים היה הסרט Taken בכיכובו של ליאס ניסן, אשר יצא לאקרנים בשנת 2008. הסרט היווה הצלחה כה גדולה עד שהשנה הופק הסרט השני בסדרה. הסרט סיפר, על בראיין מילס (ניסן), סוכן C.I.A לשעבר, אשר בתו קים (בכיכובה של מגי גרייס, בוגרת הסדרה Lost), טסה לצרפת לטיול, אך כאשר היא מגיעה לשם היא נחטפת בכדי להיות חלק מסחר בנשים. בראיין יוצא לצרפת בשביל להחזיר את בתו והוא יעשה הכל בכדי להחזיר אותה.

בשנת 2012 רשת ABC העלתה את הגרסה הטלוויזיונית לסרט, בשינוי קל, הסדרה Missing. בגרסה הזו, אשלי ג'אד מגלמת את דמותה של בקה ווינסטון, סוכנת C.I.A לשעבר, אשר בעלה מת בפיצוץ ועתה, כאשר בנה מייקל יוצא ללימודי אדריכלות באטליה ועקבותיו נעלמים, היא ממהרת לאיטליה בכדי לנסות לאתר אותו. במסעה היא תעבור מספר רב של מדינות כגון אטליה, צרפת, אוסטריה, בולגריה, רוסיה וטורקיה והיא לא תנוח עד אשר היא תחזיר אליה את בנה.

במהלך מסעה בקה מגלה שחטיפת בנה קשורה למות בעלה. ובניסיון לפענח מי עומד מאחורי החטיפה היא מגייסת סוכן אינטרפול עימו ניהלה רומן בתקופת נישואיה וסוכן C.I.A, שהוא היחיד בתוך הסוכנות שמאמין לגרסה שלה, בעוד שהממונים עליו חושבים שבקה היא טרוריסטית ושהכל מסך עשן.

הסדרה עלתה רק בחלק האחרון של העונה ולא הצליחה להניב נתוני רייטינג גבוהים עבור רשת ABC ובשל כך Missing בוטלה לאחר עונה אחת בלבד. כאשר צופים בסדרה קל גם להבין מדוע.

במידה ונעזוב את העובדה שהסדרה עלתה בשלב מאוחר מאד בכדי להשיג לעצמה קהל ובשעת שידור שבשנים האחרונות מהווה בעיה עבור הרשת (יום חמישי בשעה שמונה), הבעיה המרכזית של הסדרה היא, שהיא עלתה לאוויר עשור מאוחר מדי. לאחר עשור בו חזינו בסדרות 24 ו Prison Break, לצפות בסדרה שכזאת היה כמו ללכת אחורה. כבר ראינו הכל, הסדרה לא חידשה במאומה. כן, האקשן היה נחמד, והסיפור היה בסדר, אבל לא היה בסדרה את המרכיב שידהים את הצופים, עוד סדרה ממוצעת עם סצינות אקשן סבירות.

גם הרעיון המרכזי של הסדרה, הניסיון לפתור את החידה מי עומד מאחורי החטיפה ומאחורי הארגון הסודי, לא היה כה מיסתורי. כל מי שראה סדרת מתח ו\או אקשן בחייו ראה את התשובה לכך כבר בפרקים הראשונים של הסדרה ובכך נעלם העוקץ ממנה, משום שהסדרה נסבה סביב החידה הנ"ל.

ברשת ABC היו חייבים להבין, שהסיבה שהסרט Taken הצליח כל כך הייתה, שהיה בו אקשן מרוכז במשך כשעה וחצי עם סיפור פשוט. הצופה לא נח לשנייה מול המסך, אבל לא היה צורך ב 10 פרקים בכדי להגיע לפתרון העלילה, פתרון שכל צופה ידע שיקרה: שבראיין ימצא את בתו. בסדרה נראה היה שהסיפור נמרח.

במידה והצופים האמריקאים היו רוצים גרסה נוספת ל 24 או Prison Break הם היו צופים בסדרות כגון FlashForwrad או The Event. נכון, בסדרות הנ"ל היה מרכיב מדע בידיוני, אך במקור מדובר בסדרות אקשן, במיוחד הדברים אמורים לגבי The Event, אך שתיהן בוטלו לאחר עונה אחת בלבד. בכך אולי הצופים האמריקאים מסמנים לרשתות שהגיע הזמן להפסיק עם הסדרות הנ"ל, לפחות לשנים הקרובות. אולי בעוד מספר שנים תיווצר להן דרישה.

אז לראות או לא לראות ?
מדובר בסדרה בינונית עם שחקנית ראשית טובה (אשלי ג'אד), אך עם סיפור שמתאים יותר לסרט של שעה וחצי או שעתיים ולא לסדרה של עשרה פרקים ויותר. אפשר לצפות בה אם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אך אל תפתחו ציפיות, לאחר שתסיימו לצפות בה תשכחו ממנה. וכמו כן, כרגיל בסדרות מהסוג הזה, לאחר שמגיעים לפתרון הבעיה ובקה מתאחדת עם בנה, בהפקה פתחו סיפור חדש בתקווה לעונה שנייה שלא תגיע. אל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

2 תגובות:

שקד אמר/ה...

כמה נוראי הסוף הפתוח? האם בכ"ז הסיפור נגמר או שהסוף פתוח כפי שהיה בV?

חן אמר/ה...

שקד, אני ראיתי את כל הסידרה ואני לא ממש מסכימה עם הביקורת שלו. אני חושבת שהיא מצויינת!
נכון, יש סוף פתוח קצת מעצבן אבל אחרי כמה ימים שוכחים. ואם לא ברוחך לראות את הסוף הזה אז אפשר לוותר על החצי שנייה האחרונה חח..
בקיצור באמת שמומלץ. אני הרבה זמן מחפשת סדרות אקשן טובות והסידרה הזאת אחת מהן