יום שבת, 11 באוגוסט 2012

ביקורת: Go On, פיילוט: עוד סדרה.



מתיו פרי היה עוד שחקן שלא רבים שמעו עליו לפני ההצלחה שלו בסדרה "חברים", אשר שודרה ברשת NBC בין השנים 2004-1994, למרות שהוא שיחק במגוון סדרות. כאשר הגיעה ההצלחה שלו בסדרה "חברים" מצבו השתפר בצורה פלאית וכאשר הסדרה ירדה מהמרקע הוא הפך להיות מחוזר מאד. עברו שנתיים בלבד מהשנה בה ירדה "חברים" מהמרקע ועד שפרי מצא את הסדרה הבאה שלו Studio 60 on the Sunset Strip של אהרון סורקין. ההחלטה של פרי הייתה נכונה, משום שבניגוד לתפקיד אותו גילם בסדרה הקודמת שלו, הפעם פרי גילם דמות דרמטית ועשה עבודה בכלל לא רעה. לצערו של השחקן, הסדרה ירדה מהמרקע לאחר עונה אחת בלבד בשל בעיות רייטינג ופרי נאלץ לחפש בית חדש. רק כעבור שלש שנים, בשנת 2011, מתיו קיבל את ההזדמנות החדשה שלו בסדרה Mr. Sunshine, אשר שודרה ברשת ABC. בצר לו, פרי חזר לגלם דמות קומית, אשר לא הייתה שונה בהרבה מהדמות של צ'נדלר בסדרה חברים בשנותיה האחרונות. גם הפעם המזל לא האיר למתיו פרי. הסדרה, שעלתה רק בחצי השני של העונה, בוטלה לאחר 13 פרקים.

ביום רביעי, כחלק מהרצון של רשת NBC לנצל את הרייטינג הגבוה של שידורי האוליפיאדה בכדי להריץ סדרות של הרשת, שידרה רשת NBC את הפיילוט של הסדרה החדשה של מתיו פרי ולפחות על פניו נראה, כי למרות שהיא מוגדרת כקומדיה הרי שבפועל היא שילוב של קומדיה עם דרמה. גם דמותו של מתיו פרי היא שילוב של דמות קומית ודרמטית. וכאן גם מגיעה הבעיה המכזית של הסדרה, משום שבכל רגע קומי דמותו של פרי מזכירה מאד את הדמויות הקודמות אותם גילם בקומדיות הקודמות שלו ובמיוחד, את דמותו של צ'נדלר. דווקא ברגעים הדרמטיים, ועל פי הפיילוט לא היו רבים כאלה, פרי מצליח להראות שיש בו משהו מעבר לבדחן הרגיל לו אנו מצפים כאשר אנו רואים אותו על המסך.

הסדרה עוסקת בראיין קינג (פרי), שדר רדיו, אשר אשתו נהרגה בתאונת דרכים בשעה ש"סימסה" לו. לאחר חודש של הפוגה, ראיין מנסה לחזור לעבודה, אך מנהלי הרדיו דורשים ממנו לעבור קורס בהוצאת רגשות, בכדי שיוכל להתאבל על אשתו, אך ראיין לא מעוניין בכך וכאשר הוא מגיע אל הקבוצה הוא נתקל בקבוצה של אנשים תמהונים: גבר שאשתו בגדה בו בזמן שהיה בשירות בצבא ובחו"ל וכתוצאה מכך הרתה, אשה שאיבדה את בעלה ובנה וכמעט ולא דוברת אנגלית, נער שאחיו נפגע בתאונת דרכים והוא נמצא בתרדמת, גבר מזדקן שמאבד את ראייתו ועוד... ראיין מתמרן את לורן (לורה בנטי), מנהלת המפגשים, שאין לה אפילו הסמכה, בכדי שתחתום לו על כך שהשתתף בכל המפגשים, אך כאשר הוא חוזר לעבודה הוא מגלה שהוא עדיין לא בסדר ולכן הוא חוזר לקבוצה ומשפיע עליה בדיוק כמו שהם משפיעים עליו מאחר ובסוף הפרק הוא נפתח לראשונה.

במבט ראשון על הסדרה ולאחר סקירה של הפיילוט, קשה לי להבין כיצד הוא אושר. אם תוציאו את מתיו פרי מהמשוואה אין בסדרה רגע אחד שהצופה נדהם. לא מדובר בסדרה גרועה, אבל לא ניתן למצוא בה ייחודיות. הצופה מעביר 22 דקות ולאחריהם הוא שוכח את מה שראה. למען האמת, מדובר ברשת NBC ולכן ניתן להבין מדוע היא הימרה על הקומדיה. היא ראתה את השם מתיו פרי ומיד קפצה על המציאה. לפי דעתי, אין לרשת במה להתגאות. התסריט סביר, המשחק סביר, יש מתח מיני בין הדמות של ראיין לדמותה של לורן, ואולי גם לדמות של המפיקה בתחנת הרדיו, וצוות השחקנים, שרובם מוכרים מסדרות אחרות אך לא יותר מדי, אבל המוצר הסופי הוא בסופו של דבר, ורק על פי הפיילוט, הוא בינוני בלבד. פשוט עוד סדרה.

אז, לראות או לא לראות ?
אם ברשת היו שואלים אותי, הייתי אומר להם להוריד את המרכיב הקומי מהסדרה ולהפוך אותה לדרמה. בכך יוכלו לנצל בצורה טובה יותר את הכישרון של מתיו פרי והוא לא יסבול מההשוואה המעצבנת לדמותו של צ'נדלר. בתור דרמה הסדרה יכולה להצליח הרבה יותר, אך בתור קומדיה היא רק עוד אחת ברשימה. שימו לב לרגעים הדרמטיים של פרי ופחות לקומיים, ברגעים הללו פרי במיטבו. בדיוק כפי שהיה בסדרה Studio 60 on the Sunset Strip, שגם היא הייתה סדרה נהדרת, אך לא הצליחה להתרומם בנתוני הרייטינג. אז, בתשובה לשאלה, אפשר לראות, אבל לפחות על פי הפיילוט לא יקרה מאומה אם תדלגו עליה, אלא אם אתם מעריצים של השחקן. מי יודע, אולי הסדרה תשתפר ככל שהעונה תתקדם. נחכה ונראה.

2 תגובות:

ניר אמר/ה...

אני דווקא אוהב את סדרות האנסמבל האלה.

זה מזכיר לי במעט את "המשרד" ו"רוק 30" שם יש דמויות רבות - וכולן מקבלות זמן מסך.

כל דמות היא ייחודית וכל דמות עשויה לתרום לעלילה הכללית והראשית.

מאיה אמר/ה...

חבל שחוץ מחברים לא הולך לו מבחינת ריייטינג,שחקן שאני באמת אוהבת