יום שבת, 18 באוגוסט 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: פינת ביקורת הסרטים, רצף הזמן, גרים, ביקורת על מספר סדרות ישנות, רבולושיין, תא גורודין, קינג ועוד...

נתחיל עם שאלה כללית:

איך היית מגדיר את ההצלחה (אם קיימת) של ניקולודיאון? בארץ, עפ"י מה שאני רואה, הערוץ נשאר רוב הזמן מאחור באבק של "ערץ הילדים" ו"דיסני" ובקושי צופים בו. איך ההצלחה שלו בארה"ב? אני מודעת ל- Kids' Choice Awards השנתי שלהם, אבל האם זה אומר שהערוץ רץ טוב שם? תודה



תגובה:

אני מניח שבארצות הברית הוא מצליח הרבה יותר, משום שגם באתרי התרבות בארה"ב קיימים כל הזמן דיווחים על מצב הסדרות של הערוץ, אבל בארץ קשה לי לומר שמדובר בהצלחה. נכון, יש מספר סדרות מוכרות כגון icarly, Victurious וגם העונה הראשונה של House Of Anubis, אבל מעבר להן קשה לומר שהערוץ נמצא על הרדאר של הצופים הצעירים. הערוץ שנמצא אולי בעדיפות משנית לערוץ הילדים הוא דווקא ערוץ דיסני. עבורי, אהבתי את Victurious ו House Of Anubis, אבל קשה לי להמליץ על הערוץ שרובו ככולו מורכב משידורים חוזרים.

ועכשיו, שאלה על סרט:

מה אתה חושב על הסרט החדש של באטמן?



תגובה:

בניגוד להילולי המבקרים אודות הטרילוגיה החדשה של סרטי באטמן, אני דווקא לא מתרשם מהם וחושב שדווקא הסרט הראשון היה המוצלח מבין השלשה. אהבתי את הסרטים שהופקו בשנות התשעים יותר. לגבי הסרט האחרון בטרילוגיה, לטעמי מדובר בסרט בינוני בלבד, אבל זו רק התרשמות ראשונה.

2 שאלות כלליות על פינת הסרטים:

שאלה ראשונה מגיעה מדוד311 :


בכל פינה של "D1D1 רואה סרטים" אתה בסוף ממליץ לא לראות. או לפחות לא ממליץ לראות.
אז מה זה עוזר לנו ?

השאלה השנייה היא ממייקל:

תכל'ס כל סרט שאי פעם ביקרת לא אהבת.
למה אתה לא משקיע בבחירת הסרטים שאתה רואה?
הדיקטטור היה אחד המוצלחים שראיתי מזה זמן. הוא הלייק וזו כל המטרה הרי.



תגובה:

באופן כללי, לפי דעתי 95% מהסרטים שנעשים הם ברמה נמוכה מאד וכמעט ולא שווים צפייה, 4% הם באיכות סבירה וההחלטה לצפייה צריכה להיות בידי הצופה לאחר שאני מעביר לו את דעתי ורק 1% מהסרטים הם באמת טובים. היו סרטים שדווקא כן אהבתי, ביניהם ניתן לציין את "ת'ור" ו"אמריקן פאי:האיחוד" ולגבי "הדיקטטור", דווקא הביקורת שלי הייתה יחסית חיובית, אם כי לא רבים אוהבים את סוג ההומור של סאשה בארון כהן.

לגבי הסרטים שאני רואה, בדרך כלל אני קורא את התקציר או שאני מנסה סרטים של שחקנים שאני מכיר ואז כשאני צופה בהם אני בדרך כלל מגלה שכגודל הציפיות כך גם גודל האכזבה.

נעבור לשאלה על סדרה, שזה עתה סיימה את עונתה הראשונה והיא מגיעה מיוסי:

יש לי שאלה אבל היא לא קשורה .. יהיה עונה שניה לרצף הזמן ?



תגובה:

נכון לעכשיו עתידה של הסדרה עדיין לא ברור. הנתונים החיוביים הם, שהסדרה קיבלה נתוני רייטינג גבוהים יותר מאשר Lost Girl, שבדרך כלל מחודשת, אם כי במקרה של Lost Girl, גם רשת המדע בידיונית האמריקנית מעורבת. כמו כן, גיבורי הסדרה, ובראשם הכוכבת רייצ'ל ניקולאס, הודיעו שהם מעוניינים להפיק עונה שנייה והם גם מקדמים את האפשרות הזאת במספר כנסים. כרגע לא נותר, אלא להמתין להודעה הרשמית.

שאלה מאוראל על הדיעה שנסיך יעיר את ג'ולייט בסדרה Grimm:

אנחש שהנסיך זה הצרפתי מהמשטרה?



תגובה:

לא מגלה, תאלצו לצפות ולראות לבד. זה יהרוס הכל אם אגלה את הפואנטה.

שאלה מחן על סדרה קנדית:

האם אתה יודע מה קורה עם הסידרה קינג?



תגובה:

הסדרה בוטלה לאחר 2 עונות. וטוב שכך, לא אהבתי אותה.

ושוב, שאלה על סדרה ישראלית והיא מגיעה מישראל:

מה לגבי הסדרה הישראלית ''אופוריה''? מתי היא אמורה להתחיל?



תגובה:

אני חוזר ואומר, בנוגע לסדרות ישראליות אין לי הרבה מידע, ובמיוחד על תאריך העלייה של הסדרה. מצטער.

יש גם שאלה על הספין אוף של הסדרה The Office:

אני רואה שהפרויקט של the farm תופס תאוצה, איך זה ישפיע על סדרת האם? ומתי זה מתוכנן לעלות לשידור?



תגובה:

נכון לעכשיו, ברור לכולם שהסדרה The Office נמצאת בסוף דרכה, גם אם זה ייקח עונה אחת בלבד או שלש, הסדרה נמצאת בדרכה האחרונה. אין מידע נוסף מעבר למה שפירסמתי עד עתה, אולם לפי דעתי, פרט לקטסטרופה בנתוני הרייטינג בעונה הבאה, במידה והספין אוף אכן יקרום עור וגידים, צריך לזכור שהוא צריך להיות מאושר בעונת הפיילוטים הבאה, הרי שסביר להניח שברשת יריצו אותם לפחות עונה אחת באותו ערב ואולי דווקא הספין אוף יצליח להרים בחזרה את נתוני סדרת האם. באופן אישי ? קשה לי להאמין שזה יצליח, משום שלא מרימים ספין אוף כשסדרת האם נמצאת בירידה, אלא בשיא כוחה. בכל אופן, כעת כל מה שניתן לעשות זה רק להמתין לידיעות נוספות, אבל תאריך היעד הוא אפריל 2013, כאשר נדע מה מצב הפרויקטים בעונת הפיילוטים הבאה.

ביקשו את דעתי לגבי מספר סדרות:

מה דעתך על הסדרות:Kidnapped,Dirty Sexy Money,Big Shots,Push,
Nevada, Pleasant Point,Threat Matrix
Journeyman,My Own Worst Enemy,Threshold ?



תגובה:

מכיוון שמדובר במספר רב של סדרות, אתייחס לכל אחת במספר מועט של מילים:

Kidnapped – בזבוז זמן.
Dirty Sexy Money – הייתה טובה בעונה הראשונה, אבל בעונה השנייה הדרדרה מאד.
Push – קשקוש.
Big Shots – אופרת סבון גרועה.
Pleasant Point – סדרת אימה נחמדה, אבל הסתיימה מהר מאד והשאירה סוף פתוח, כוכבת ראשית לוהטת..
Threat Matrix – לא יצא לי לצפות בזה. מצטער.
Nevada – לא שמעתי עליה.
Journeyman – אהבתי את הסדרה מאד והצטערתי שהיא בוטלה לאחר 13 פרקים בלבד.
My Own Worst Enemy – זבל יומרני.
Threshold – נחמד, אבל גם במקרה שלה הופקו רק 13 פרקים, כך שחבל להשקיע בה.

להלן בקשה לדעתי על סדרות נוספות, בקשה שהגיעה מיוסי, ושאלות נוספות:

מה דעתך על הסדרות: grimm ו-24? עשית עליהן סיכום?
אתה חושב שRevolution תצליח?
אמורה להיות עונה 2 לתא גורדין?
ידוע לך על עוד דרמות מוסיקליות יומיות ישראליות כמו ''השיר שלנו'', ''תיכון השיר שלנו'' ו''דני הוליווד''? אני יודע שהכל של יואב גרוס וטמירה ירדני, הם יצרו עוד סדרות כאלו?
אם לא, יש ברשתות האמריקאיות משהו בסגנון?
מצטער על כל השאלות, תודה :)



תגובה:

לגבי Grimm, צפיתי בסדרה, ערכתי לה "שלב סיכום עונה", אולם עדיין לא פרסמתי אותו, אפרסם בקרוב (יש סדרות שעומדות לפניה בתור). לגבי 24, כבר טענתי שמדובר בסדרה טובה מאד, אבל מתוך 8 העונות, לא כולן היו באותה איכות. עונות 1 ו 2 (עם הדגש על העונה הראשונה) היו טובות מאד, עונות 3 ו 4 היו פחות טובות, עונה 5 חזרה לאיכות גבוהה, עונה 6 הדרדרה בחזרה, עונה 7 חזרה להיות מעולה ועונה 8 הייתה בינונית במקרה הטוב.

לגבי Revolution, אני מתכוון בעוד מספר שבועות לפרסם את התחזית הכללית שלי לגבי הלוחות החדשים של הרשתות לעונת החורף הבאה. כאשר אפרסם את התחזית אתייחס גם ל Revolution. אל דאגה, יש לי דעה בנושא.

לגבי "תא גורודין", אני לא כל כך מתמצא בשוק המקומי, ולכן לא הגיע לידי שום מידע בנושא, אם כי אני יותר מאשמח אם תהיה עונה שנייה. הבעיה ? עד שעולה במדינה שלנו עונה שנייה לסדרה ישראלית עובר זמן רב.

לגבי דרמות מוזיקליות, שוב, לא מתעסק בכך יותר מדי, אבל לא שמעתי על סדרות נוספות, אם יש מישהו אחר שיודע שיציין זאת בתגובות. לגבי חו"ל, הסדרות שרובם מכירים הם: Glee ו Smash.

שמחתי לעזור.

3 תגובות:

דוד311 אמר/ה...

השואל כנראה התכוון לסדרה "Push, Nevada" מ-2002.

D1D1 אמר/ה...

אם זה אכן המקרה, שהכוונה ל Push, Nevada, לא יצא לי לצפות בסדרה.

אנונימי אמר/ה...

Threat Matrix הייתה מוצלחת עם ג'יימס דאנטון וקלי רות'רפורד בתפקידיים הראשיים לפני עידן עקרות בית נואשות וגוסיפ גירל...
כמעין גרסת אקשן של הומלנד בלי הטוויסט של ברודי...