יום שבת, 12 בינואר 2013

ביקורת: מיני סדרה, Secret State: ככה מפיקים סדרה.



גבריאל בירן ("החשוד המיידי", In Treatment) מככב כטום דוקינס, מ"מ ראש הממשלה, אשר נקרא לחקור מקרה של מוות בתאונה של 19 בני אדם, כאשר הציבור הבריטי חושב שהממשלה תטייח את הסיפור, אך טום מחליט שלא לטייח ומנסה לרדת לעומקו של העניין.

העניינים מתחילים להסתבך, כאשר באמצע החקירה מטוסו של ראש הממשלה מתרסק וטום הופך לראש הממשלה. רבים רוצים שייכשל, וכמעט מיד טום נאלץ לקבל החלטה לגבי טרוריסטים איראנים. טום מחליט לחסלם, אך מתברר שהחיסול נעשה על קרקע איראנית והאחרונים מאיימים במלחמה. במקביל, מתחילים להתקבל ידיעות שקיים סיכוי שמחבל איראני אחראי לחיסול מטוסו של ראש הממשלה. אך מאחורי הקלעים רוחשים אנשים המחרחרים מלחמה. לצידו של טום נמצאים רק אליס קיין (ג'ינב מקי) והסוכנת אוונס (רות' נגה).

הבריטים ידועים בקומדיות שלהם, בדרמות שלהם, אך המיני סדרה הזאת מוכיחה שגם בתחום החדש יחסי, המותחנים הפוליטיים, הבריטים עושים זאת בצורה טובה מאד. ראשית, הנושא הוא נושא חם מאד, המלחמה האפשרית עם איראן ומי שאמור להרוויח ממלחמה שכזאת, אם כי אם מדובר היה בסדרה ישראלית סביר להניח שהרעיון לא היה נכון, אך עבור העם הבריטי סביר להניח ש"אין עשן בלי אש" ושהתסריטאי צודק ברמה מסוימת (צריך לראות את הסדרה בכדי להבין), אבל מה שבולט הוא התסריט המעולה ובעיקר המשחק הנהדר של כל שחקן ושחקן. כך עושים זאת בצורה נכונה.

הצופים שאוהבים סדרות אמריקאיות אולי יסבלו מעט כאשר יצפו בסדרה, משום שחסר בה את האקשן אותו ניתן למצוא בסדרות כגון Homeland, אך המשחק הנהדר מחפה על כך ומראה שלעיתים מספיק תסריט טוב על פני אקשן חסר תועלת.

קשה היה למצוא חסרונות במיני סדרה הזאת. החיסרון היחיד עבורי היה שמדובר במיני סדרה בת ארבעה פרקים בלבד. ניתן היה להוסיף לפחות שני פרקים נוספים מבלי "למרוח" את הסיפור.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. מדובר במיני סדרה מעולה. כן ירבו. רק צריך לזכור שמדובר במותחן פוליטי והעניינים נעים בקצב מעט איטי עבור צופי "הדור החדש". עצה שלי עבור אותם צופים ? תתגברו על כך ותצפו. הסדרה שווה את זה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כבר כתבתי את זה בעבר ואני ארשום את זה גם עכשיו:
אין על הסדרות הבריטיות!!!
הסדרות הטובות ביותר בעולם,הרבה מהסדרות שאנו רואים בעולם היום הן פורמאטים בריטיים או סדרות בהשראת הסדרות הבריטיות.
לגבי הסדרה,סדרה גדולה צפיתי בה ואהבתי מאוד
השילוב בין המתח הפוליטיקה והרלוונטיות להיום יוצרים סדרה גדולה.
חבל שבארץ אין פוליטיקאי שיהיה לו את הביצים כמו שיש לדמות הראשית בסדרה.
בנושא אחר אשמח אם יופיע בבלוג ביקורת על המיני סדרה הבריטית התקופתית בכיכובם של 2 מהכוכבים הגדולים ביותר בעולם היום:גון האם (כוכב מד מן) ודניאל רדקליף (הארי פוטר).
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"