יום ראשון, 13 בינואר 2013

ניתוח: מעריצי הסדרה Happy Endings צריכים להתחיל לדאוג.





מעריצים של הסדרה Happy Endings, אתם כנראה צריכים להתחיל לדאוג. נתוני הפרקים של השבוע שעבר של הסדרה היו גרועים במיוחד, כאשר אני מתייחס במיוחד לפרק ששודר ביום ראשון והניב 2.6 מיליון צופים בלבד. גם נתוני ה"דמו" של הפרק לא היו טובים, כאשר רק 1.0 נק' מדד נרשמו. אז, עד כמה גרוע זה היה ? ובכן, זה היה הפרק בעל נתוני הצפייה הגרועים ביותר של הסדרה, אפילו פחות מהפרק שהרשת "שרפה" בחודש אוגוסט 2011 (שהניב 3.0 מיליון צופים).

כמו כן, Happy Endings איבדה כשני שליש מהצופים שצפו בתוכנית Revenge בשעה 9. הנתונים הפאתטיים לא מפתיעים. הנתונים של קומדיות ברשתות ברודקאסט בשעה 10 בדרך כלל מאכזבים ועצוב הוא, שברשת ABC לא טרחו אפילו לקדם את המהלך (שידור הפרקים ביום ראשון). בשלב זה, לא נופתע אם ברשת יוחלט להקפיא את שידור הפרקים של הסדרה ביום ראשון ואף את שידור הפרקים של Don't Trust the B---- in Apt. 23 באותו יום, לאור נתוני הפרק של השבוע שעבר. אך, ככל שהמצב של הסדרה נראה גרוע, עדיין יש ניצני תקווה (גם אם קטנים).

ראשית, הסדרה מופקת בצורה חלקית על ידי Sony Pictures Television ו ABC Studios. מנהלי Sony פיתחו לעצמם שם של אי רצון לוותר על סדרות שלהם. Sony החליטה לשמר את הסדרה Til Death של בראד גארט ברשת FOX במשך 4 שנים והם גם סגרו לפני מספר חודשים עסקה עם רשת CBS לגבי הצלת הדרמה Unforgettable, אשר תשוב בקיץ לעונה שנייה לאחר שבוטלה. ולמרות שמעריצי הסדרה Community לא יסלחו להם לאחר שפיטרו את דן הארמון, המנהלים עשו זאת בכדי להשאיר לסדרה סיכוי הוגן לשרוד ברשת NBC (במקום שלא אהבו אותו). בתום העונה, לסדרה יהיו כ 50 פרקים, מספר קרוב למספר 80 (אם כי לא יותר מדי), אשר יוכל לעניין רשתות בכדי להכניס אותה לסינדיקציה. משום ש Sony ורשת ABC שותפים בהפקה, שתיהן אמורות להרוויח מכך שהסדרה תגיע לסינדיקציה. האם זה יהיה מספיק בכדי לשכנע את הרשת להשאיר את הסדרה בחיים למרות נתוני הרייטינג הגרועים ? אולי ! אך...כנראה שלא: הרשת זרקה את הסדרה Cougar Town, למרות שהייתה לה בעלות עליה ויש לה כשרונות מאחורי המצלמה (ביל לורנס) ולפניה (קורטני קוקס).

ובשעה שמנהלי רשת NBC שמרו על קומדיות כושלות ברייטינג כדוגמת "30 רוק", ו  Parks and Rec, בעיקר משום שהם הבינו שיש להם בעיות גדולות יותר ושיש להם אפשרות להשאיר מותג קומי, מנהלי רשת ABC לא חושבים שמצב הרשת כה קשה, למרות שככל הנראה, הרשת תסיים במקום הלפני אחרון בנתוני הרייטינג בקרב 5 רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות (כאשר רק רשת ה CW עם נתונים פחות טובים). כמובן, רשת ABC בבעיה קשה: השבוע, פרק של  Chicago Fire ברשת NBC הניב נתוני "דמו" גבוהים יותר, מאשר "הלהיט" של הרשת, הכוונה היא ל Revenge. למרות ש Happy Endings לא עומדת להיות הקומדיה, אשר תשנה את פני הדברים עבור הרשת, ושהיא משובצת בשעות שידור גרועות וכמעט שלא מקודמת, היא יכולה להיות אחת משעות הקומדיה שהרשת מנסה לקדם מעבר ליום רביעי.

אם רשת ABC אכן תחליט לוותר על Happy Ending, ניתן לומר כמעט בוודאות ש Sony ואולפני ABC ינסו למצוא עבורה רשת שידור אחרת, בכבלים או בשירות  Streaming-Video. רשת TBS הראתה נכונות לאסוף שאריות של רשת ABC, כאשר חילצה את Cougar Town. הקהל הצעיר, וככל הנראה הנשי, שאוהב את הסדרה יהיה התאמה טובה עבור הרשת, אך מדובר בהימור קלוש. לכל מנהלי הרשתות יש אגו גדול, ולאסוף שארית נוספת של רשת ABC זה לבקש קצת יותר מדי ממנהלי רשת TBS. יתרה מכך, למרות שאלישיה קאתברט היא שם מוכר, הרי שלסדרה Happy Endings אין שם גדול כמו קורטני קוקס ב Cougar Town, ולכן קשה יותר לקדם אותה. למרות זאת, לסדרה יש קהל בסיס נאמן, גם אם קטן, והרבה באז במדיה. נתונים אלו יכולים להיות מספיקים עבור שירות Streaming-Video כגון Netflix או Amazon Prime. לגבי Netflix, סביר להניח שברשת לא ירצו להציל סדרה נוספת לפני ההשקה המחודשת של Arrested Development. לגבי Amazon Prime, המצב קצת שונה: Happy Endings היא בדיוק הסדרה עם ה"הייפ" הנכון, אשר יכול לשכנע אמשים להשקיע 79 דולר לשנה עבור השירות.

כל מה שהסברתי עד עתה זה, כמובן, בגדר ספקולציות, וככל הנראה, גם משאלת לב. סדרות טובות מבוטלות כל הזמן. נראה, לפחות עד עתה, שאולי ל Happy Endings לא עומד להיות סוף שמח.



הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! היה מעניין לקריאה (לצערי הרבה יותר מהסדרה עצמה אותה נטשתי אחרי כמה פרקים בעונה הראשונה..) מקווה שמישהו יציל אותה לטובת מי שעוד נשאר שם ונהנה ממנה :)

אנונימי אמר/ה...

חבל על הסדרה. היא דווקא עשתה יחסית די בסדר כששודרה לאחר "משפחה מודרנית" בשנה שעברה.
חבל שברשת ABC מתחילים לעשות קולות של NBC ואף להעתיק מהלכים כושלים שלהם ומביאים לחירוב הקומדיות שלהם.

אנונימי אמר/ה...

יש לי שאלה שלא קשורה למאמר זה אלא למאמר אחר .. אמרת שאחת שיודעת שבגלל שהיה לה קאסט יפה וצעיר זה חיפר על איכות השחקנים והם יכלו להגיע ליותר עונות .. זה יכול לקרות ככה גם עם 90210 ?

עוד שאלה ..

יס קנו מלא סדרות יפות וגם כמה מCW כמו חץ \ היפה והחיה\יומני קרי .. למה הוט לא קנו גם ?

תודה על הכל