יום ראשון, 6 בינואר 2013

ביקורת: מיני סדרה, Restless: עוד מוצר בריטי משובח.



צופי סדרות הטלוויזיה, אשר נחשפים באופן תדיר בסדרות אמריקאיות ובריטיות, בוודאי הגיעו לאותה מסקנה שהגעתי אליה לפני שנים רבות: הסדרות הבריטיות איכותיות יותר. בין אם מדובר בקומדיה או בדרמה.

קצרה היריעה מלהזכיר את רשימת הסדרות הבריטיות האיכותיות שיצאו בשנה האחרונה, אולם לפני כעשרה ימים שודרה מיני סדרה בריטית, אשר הוכיחה שוב את נכונות התזה.

אז במה עוסקת המיני סדרה ?

המיני סדרה Restless מתחילה כאשר רות גילמארטין (מישל דוקרי הזכורה מהסדרה Downton Abbey) מגיעה לבית אמה סאלי ומוצאת אותה על כסא גלגלים ממנו היא קמה במהרה. מיד לאחר מכן סאלי מתחילה להתנהג בצורה מוזרה וטוענת בפני בתה שינסו לרצוח אותה ושעוקבים אחריה. רות חושבת שאמה השתגעה, אולם סאלי מניחה בידיה את קורותיה בעת מלחמת העולם השנייה ועיניה נפקחות.

לרות מתברר כי בשנת 1939, חודשים ספורים לפני תחילת מלחמת העולם השנייה, אחיה של רות מת. בתחילה רות חושבת שמדובר בשוד, אך אז ניגש אליה גבר בשם לוקאס רומר (רופוס סיוול) וטוען כי אחיה היה מרגל למען אנגליה וכי הוא נרצח על ידי פאשיסטים. על ידי כך, שהוא מבטיח שאביה החולה יטופל על ידי גורמים מוסמכים, הוא גורם לאווה (שמה המקורי של סאלי) להפוך להיות מרגלת וללכת בעקבות אחיה.

ההתחלה של אווה מבטיחה מאד והיא זוכה לשבחים. אווה גם מתחילה לנהל משא ומתן עם לוקאס, שהוא למעשה הבוס שלה. בנקודה הזו העניינים מסתבכים כאשר לוקאס גורם לה לשכב עם דיפלומאט אמריקאי בכדי שיוכלו לסחוט אותו ואז שולח אותה למשימה בניו מקסיקו, משימה, אשר במהלכה מתחילה לחשוד שמשהו לא בסדר בה ויוצאת ממנה רק בעור שיניה.

כאשר אווה חוזרת ללונדון היא מבינה שמישהו רצה במותה, כלומר שיש חפרפרת בתוך סוכנות הביון האנגלית ולכן היא בורחת. לקראת סוף הסרט מגלים מי החפרפרת ומה הסיבות לבגידה.

מלחמת העולם השנייה נתנה השראה לעשרות סרטים וסדרות, אך גם היום, יותר מ 70 שנה לאחר אירועי התקופה, לא נגמרים הסיפורים שניתן לכתוב עליה וכך גם המיני סדרה הנ"ל, העשויה ללא חת. נכון, כל מי שראה יותר מתריסר סדרות בעברו סביר להניח שיעלה על זהות החפרפרת, אך הסיבות לבגידה לא נהירות ומתגלות רק ברגע האחרון ובכך המתח נשמר.

התסריט של המיני סדרה מעניין מאד, זורם בצורה חלקה והבעיה היחידה שלי היא, שניתן היה להרחיב את הסיפור לפרקים נוספים, 6 לפחות, המספר המינימלי של הדרמות הבריטיות. דרך אגב, למרות שהסיפור כביכול נסגר בתום המיני סדרה, בהפקה יכולים אולי לחשוב על להפיק לו המשך. תחשבו טוב, האם לא היה מעניין להפיק סדרה על מרגלת בימי מלחמת העולם השנייה ? או על מרגלת בזמן המלחמה הקרה ? תראו איזו הצלחה קצרה הסדרה The Hour ותבינו עד כמה שהנושא יכול להיות מעניין עבור הצופים, במיוחד כאשר הוא מגובה בתסריט איכותי ומעניין.

בכל מה שקשור לרמת המשחק, אין אפילו מילה אחת רעה להגיד על שחקן אחד, ויש ילד קטן, אשר מגלם את בנה של רות. פשוט בית ספר למשחק. היילי אטוול, אשר מגלמת את דמותה של אווה בצעירותה, ואותה ניתן היה לראות בסדרות כגון Falcon ו The Pillar Of The Earth, גורמת לצופה להיצמד למסכים החל מהרגע הראשון שהיא מופיעה ולא מדובר רק ביופיה החיצוני.

אז, לראות או לא לראות ?
בלי ספק: לראות. לא מדובר בשלש השעות, אשר ישנו את חייכם, אך הם יעברו לכם בנעימים ויחשפו אתכם למוצר איכותי ומעניין, גם אם הסוף הוא קצת אנטי קליימקס. צפו ותבינו לבד במה מדובר.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סדרה חביבה ונחמדה אחת מיני רבות בטלוויזיה הבריטית.

***

מצטרף לדעה של די1די1 לגבי הסדרות הבריטיות.
לדעתי האומה הבריטית היא האומה שיצרה הכי הרבה תרבות בשנים האחרונות ולראיה מספר סדרות וסרטי המופת שיצאו ממנה:הארי פוטר,נאום המלך,מר בין,אחוזת דאונטון,דר הו סקינס ועוד
כמו כן מעטים הפעמים בהם התאכזבתי מסדרות בריטיות בשונה מהסדרות האמריקאיות והישראליות מהם התאכזבתי פעמים רבות.
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

אנונימי אמר/ה...

סידרה מציונת הבריטים קצרים וקולעים
אותה סידרה אצל אמריקנים היו הופכים אותה לעונה מיגעת של 22 פרקים עים טויסט בסוף

נעמה אמר/ה...

תודה על ההמלצה!! אצפה!!!