יום שני, 28 בינואר 2013

פרסום: האם רשת FOX שברה מחסום פרסומי ?



לאחר שנים ארוכות של קילול המכשיר לדילוג על פרסומות הידוע בכינוי DVR, לפחות רשת אחת החליטה סוף סוף שהמאבק בו הוא חסר תועלת. מבלי למצמץ, רשת FOX קידמה את שידור הבכורה של הסדרה The Following בכיכובו של קווין בייקון עם ההודעה הבאה "כוונו את מכישרי ה DVR שלכם עכשיו !", כאשר היא מזכירה את השידור הראשוני של הפרק ביום שני שעבר. את אותה הצעה ניתן למצוא באותה רשת גם במודעות הכתובות, על שלטי חוצות. המודעות הללו אולי לא נראות רדיקליות, אך למעשה הן בדיוק כך: הרשתות מעוניינות שהצופה יצפה בתכניות שלהן בזמן אמיתי, ועד לאחרונה, הן לא היו מעוניינות לנקוף אצבע בכדי שהמצב ישתנה והצופים יצפו בתכניות שלא בזמן אמת. לוח החורף הנוכחי (2013-2012) נראה רע מאד עבור רשתות הטלוויזיה האמריקאיות ובעיקר עבור רשת FOX, והצעד הנוכחי של הרשת נראה כניסיון לבלום מגמה: לפחות שהצופים יקליטו ויצפו מאוחר יותר, מאשר יורידו את הפרק מהאינטרנט.

לפי דברי ג'ו ארלי, ראש התפעול של רשת FOX, בשעה שראשי הרשת ניתחו את ממצאי לוח החורף האחרון עד כה, ממצא אחד היה בולט: למרות שהקומדיות החדשות של יום שלישי, Ben and Kate ו The Mindy Project, מצליחות לשמר את מרבית הצופים ש Raising Hope ו New Girl משאירות להן בזמן אמיתי, הרי שהסדרות החדשות סובלות מירידה גדולה בנתוני ה DVR שלהן. במילים אחרות, הצופים, אשר צופים בערב הקומדיות של יום שלישי בצורה הישנה, כלומר, בזמן אמיתי עם פרסומות, נשארים כמעט לאורך כל הערב, ובכך מראים שהם אוהבים את הסדרות החדשות (או לפחות דוגמים אותן). הבעיה היא, שיותר משליש מהצופים אשר צפו ב Raising Hope ו New Girl עשו זאת באמצעות DVR. מכיוון שהם לא רק יושבים לאחור וצופים במה שמוצג על המסך, Ben and Kate ו The Mindy Project כמעט ולא קיימים עבורן. "הגענו למסקנה, שהצופים לא דוחים את הסדרות החדשות, אלא שהן כמעט ולא קיימות עבורן" טוען ג'ו וממשיך "התחלנו לומר, שאולי אנחנו ניצבים בפני עולם חדש בו עלינו לציין בפני הצופים, שעליהם לכוון את מכשירי ה DVR".

ההחלטה להתחיל ל"פמפם" התראות על כיוון מכשירי ההקלטה של ה DVR לא התקבלה בקלות. כפי שציינתי, רשת FOX עדיין מעדיפה שהצופים יצפו בסדרות שלה בזמן אמיתי, או לפחות כמה שיותר בסמוך לזמן אמיתי. צפייה בזמן אמיתי היא הצורה הטובה ביותר עבור הרשת, משום שבכך הסיכויים גדלים שהצופה יישאר לצפות בתכניות הבאות ברשת. דאגה נוספת לגבי ה"דחיפה" של נושא ה DVR, הוא רצונה של הרשת לא לעצבן את אנשי החדשות של הרשת, אשר בדרך כלל הם אלה שמשודרים בשעה 10 בערב. על ידי עידוד ההקלטה ב DVR, ברשת יכולים גם לגרום לצופים לברוח בשעות הללו למחוזות אחרים.

למרות זאת, מפרסמים עדיין משלמים לרשתות עבור צופים, אשר צופים בתכניות (ובפרסומות השתולות שלהן בתוכן) במסגרת 72 השעות מרגע השידור הראשוני, וזו הסיבה שהרשתות לא דואגות בכל מה שקשור לשינוי זמנים כאלטרנטיבה שנייה. במקום להתחיל לכסות את דקות השידור והמודעות שלה על ידי מודעות בסגנון "אהוב את מכשירי ה DVR שלך", ברשת החליטו לערוך ניסוי ובו השתמשו ב The Following כשפן ניסיונות. במקביל להיותה הסדרה החדשה שרשת FOX משיקה, מדובר גם בסדרה עם סיפור מסגרת מורכב מאחוריה, שלא יהיה קל לצופים להתחיל לצפות בה מאמצע העונה. "אנו מעוניינים שאנשים יהיו שם (יצפו בסדרה) מתחילתה" מסביר ארלי " לא בהכרח, שאנחנו מעודדים צפייה בסדרה בהקלטה, אלא, שאנחנו לא מעוניינים שהם יחמיצו אותה". רשת FOX החלה במסרי ה DVR כשבועיים לפני עליית הסדרה לאוויר, בדיוק בשעה ש The Following החלה להופיע במדריכי הצפייה האלקטרוניים. (ברשת לא רצו לומר לאנשים לכוון את ההקלטות שלהם אם המדריכים הללו לא נתנו את האופציה). בכל אופן, רשת FOX הסירה את המודעות הללו החל מסוף השבוע האחרון לפני עליית הסדרה בכדי לעודד צפייה בזמן אמיתי, כך לפחות, טוען ארלי.

רשת FOX נראית כרשת הטלוויזיה האמריקאית הראשונה, אשר מכניסה מסרים אודות DVR, בתוך קמפיין פרסומי ושיווקי עבור סדרה חדשה, אך היא יכולה לתפוס תאוצה, ככל שהמגמה של צפייה לא בזמן אמת תתגבר ותשפיע על הרגלי הצפייה. אכן, בדיוק בחודש שעבר,  Fox News Channel, החלה לשדר "פרומואים" המציעים לצופים להשתמש במקליטים שלהם בכדי שלא יפספסו את הצפייה בתעלולים המטורפים של שון האניטי או ב The Five. (למרות השיוך, ארלי טען שלא היה מודע למודעות של  Fox News Channel, כאשר החל את מסע הפרסום עבור The Following). באותו מסע, רשת FOX גם שייכה את The Mindy Project ו Ben and Kate. בכדי לאמוד את הצלחת הקמפיין, ארלי טוען שהוא יחפש אם מספר רב יותר של צופים יקליט את The Following, מכל דרמה אחרת בשנתה הראשונה. אך, אפילו אם תהיה עדות לכך שהתעלול הפרסומי עבד, אל תצפו לראות אזכורים ל DVR עבור תכניות ותיקות ומבוססות כדוגמת "אמריקן איידול" או The Simpsons. "אנו לא מנסים להעביר צופים לצפייה ב DVR" מסביר ארלי "אנו עדיין מעוניינים שהצפייה תהיה בזמן אמיתי. הסלוגן החדש שלנו לא עומד להיות 'אנחנו רשת FOX, כוונו את מכשירי ה DVR שלכם'".


הערה: הפרסום מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! מעניין אם זה ישפיע גם על שאר הערוצים במקרה של סדרות מתמשכות שישודרו שם, או בכלל ככיוון פרסומי-MUST SEE יהפוך לMUST DVR...

Urix אמר/ה...

פוסט מעניין!
תודה!