יום שני, 13 באוגוסט 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

Battleship – באטלשיפ - הסרט מגולל את סיפורו של לוטנט אלכס הופר (טיילור קיטש), לא יוצלח, שאחיו קומנדר סטון הופר (אלכסנדר סקארסגארד מהסדרה "דם אמיתי") עושה צעד אחרון בכדי להציל אותו ומגייס אותו לצי האמריקאי שם יוכל להשגיח עליו. אלכס מתאהב בסמנתה שיין (ברוקלין דקר המדהימה), שאביה (ליאם ניסן) הוא מפקד הצי.

בנאס"א מצאו כוכב לכת מיושב ושלחו לו אות חיים בכדי ליצור עם אנשי הכוכב קשר, אך יום אחד נופלים 5 כלי טייס חייזריים מהחלל ומטילים הסגר על חלקה מסוימת בים ועל היבשה. כל ניסיון לפגוע בהם נכשל, עד אשר אלכס הופר נשאר המפקד האחרון והוא מנהל קרב אחרון בכדי להציל את כדור הארץ מפלישה ובכדי לנקום את רצח אחיו.

מדובר בסרט חייזרים נוסף ולא כל כך מקורי, הבעיה היא שבסרט Independence Day משנת 1996 בו כיכבו וויל סמית וג'ף גולדבלום, עשו זאת בצורה טובה יותר. ראשית, התסריט כל כך קיטשי שזה מעצבן, החל מעובדה שהסיפור על הלא יוצלח שמגויס לצי בעל כורחו ועד לעובדה שבסופו של דבר מי שמסייעים לחסל את הספינה האחרונה הינם יוצאי מלחמה זקנים שנקראים לשירות. לעיתים הצופה יכול להשלים את השורות של התסריט לבדו.

בגזרת השחקנים, אמרתי זאת ואני חוזר על כך: טיילור קיטש לא יכול לככב כשחקן ראשי, אין לו כריזמה והוא לא מתאים להיות הכוכב, התפקיד ששיחק בסדרה Friday Night Light בתור אאוטסיידר היה הכי מתאים לו, אולם הוא חד מימדי ובוודאי שבסרט אסונות שכזה הוא לא מתאים לתפקיד הראשי. לגבי ברוקלין דקר, לא משנה עד כמה שיגידו לי שהיא שחקנית, בכל פעם שאצפה בה על המסך אני אזכר שמדובר בדוגמנית של "ספורט אילוסטרייטד" ולא עוזר לה שבכל תפקיד שהיא מקבלת היא מוצאת את עצמה בבגדים מינימליים, אשר מבליטים את גופה המדהים ומזכירים לצופה מהיכן היא מוכרת לו. אה כן, גם הזמרת ריהנה, שבדרך כלל נוהגת להתפשט מול המצלמות והפעם רואים אותה במדים, משחקת בסרט, ואני שואל: למה ? רק בכדי להביא שם נוסף ? לפי דעתי, ליאם ניסן לא ירשום את הסרט הזה בקורות החיים שלו.

אז, לראות או לראות ?
ראינו כל כך הרבה גרסאות של הסיפור הנ"ל ורובן היו טובות יותר. הכוכב הראשי לא מתאים לסרט בקנה מידה שכזה, ושאר השחקנים לא הרבה מאחוריו, והתסריט קלישאי. אז התשובה ברורה: רק למי שאין משהו אחר לצפות בו והוא חובב של הז'אנר, שיצפה בו, כל השאר יכולים לדלג עליו.



She Wants Me – היא רוצה אותי - ג'וש גאד מככב בתור סאם באום, תסריטאי, אשר מנסה לכתוב את התסריט השני שלו, אך נתקל בקשיים. חברתו היפה סאמי נמצאת בקשרים טובים עם בעלה לשעבר ועובדה זו מכניסה את סאם לחוסר ביטחון, במיוחד לאחר שהוא נכנס לגור איתם כשותף בדירה בכדי לממן את שכר הדירה. סאם מבטיח לסאמי את התפקיד בסרט הבא שלו, במיוחד היות והסרט עוסק במערכת היחסים שלהם, אך ביום למחרת עומדת בפניו האפשרות ללהק את כוכבת הסרטים קים פאוארס (הילארי דאף), אשר מתעניינת להופיע בסרט. לסאמי מוצע תפקיד במחזמר עלוב בעיירת ילדותו של סאם והיא עוזבת את הבית ואותו במיוחד לאחר שהיא מגלה שסאם הציע את התפקיד לקים. האם הן יחזרו להיות ביחד ?

לא ברור מה הסרט מנסה לומר. לא מדובר בקומדיה משום שהסרט לא מצחיק, וגם בתור דרמה הסרט לא מתעלה לרמה גבוהה. רמת התסריט היא של ילד בתיכון שכותב מחזה ולא לסרט בקנה מידה שכזה. אין בסרט נקודות שיא ולא נקודות שפל, הרעיון משעמם, הסוף צפוי ולולא השחקנים המוכרים (גאד, דאף וגם צ'ארלי שין, אשר מופיע בתור עצמו לכמה דקות), לא שווה בכלל להזכיר אותו.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. נקודה.



The Dictator – הדיקטטור - סאשה בארון כהן מככב כגנרל אלאדין, דיקטטור של מדינה פיקטיבית, אשר רוצה להשמיד את ישראל (רמז ?) בנשק גרעיני ונאלץ להגיע אל האו"ם בכדי להרגיע את העולם, אך היועץ שלו, תמיר (בן קינגסלי) עושה הסכם עם חברות נפט בכדי שהעם יעבור לדמוקרטיה והם ינצלו את המשאבים שלה והוא גורם לחטיפתו של הגנרל. במהלך החטיפה הגנרל מאבד את זקנו, שזה סימן ההיכר שלו ומנגד, תמיר מציב במקומו כפיל. עתה אלאדין מנסה לתמרן את זואי (אנה פאריס), פמיניסטית ופעילה למען זכויות אדם, בכדי שתסייע לו ובסופו של דבר הוא מתאהב בה.

לאחר ששני הסרטים הקודמים הגדולים של סאשה ("בוראט" ו"ברונו") היו מעין סרטים דוקומנטאריים של דמויות פיקטיביות, הרי שבסרט הזה סאשה חוזר לפורמאט שהצליח לו בסרט עלי ג'י ולמען האמת, פרט למספר סצינות קצת מגעילות מי שאוהב את סוג הבדיחות הילדותיות ייהנה מסרט שמדי כמה דקות יעלה חיוך או בבת צחוק על פניו. לגבי אנה פאריס, למרות שזה היה חלק מהסרט, לצחוק עליה שהיא נראית כנער בלי שדיים, די נמאס שמקטלגים אותה לסוג הסרטים השטותיים הללו. מדובר בשחקנית יותר מוכשרת ממה שהיא נראית על המסכים.

אז, לראות או לא לראות ?
חובבי הז'אנר ייהנו מהסרט, כל השאר ישנאו אותו. תחליטו אם אתם אוהבים את ההומור השטותי של סאשה בארון כהן. דרך אגב, מדובר בסרט טוב יותר מ"ברונו".

2 תגובות:

דוד311 אמר/ה...

בכל פינה של "D1D1 רואה סרטים" אתה בסוף ממליץ לא לראות. או לפחות לא ממליץ לראות.
אז מה זה עוזר לנו?

techtik אמר/ה...

חחחחחחחחח תכל'ס כל סרט שאי פעם ביקרת לא אהבת.
למה אתה לא משקיע בבחירת הסרטים שאתה רואה?
הדיקטטור היה אחד המוצלחים שראיתי מזה זמן. הוא הלייק וזו כל המטרה הרי.