יום שבת, 25 באוגוסט 2012

ביקורת: Bad Education, עונה ראשונה, פרקים 2-1: תלמידים, הגיע הזמן לחייך.



עונת הלימודים החדשה בפתח, האם לא הגיעה העת לקומדיה חדשה, אשר תתרחש בין כותלי בית הספר ? ברשת ה BBC חשבו שכן. ועל פי מבט ראשון בשני פרקי הראשונה מסתבר שיש להם פנינה בידיים. במיוחד היות ולא מדובר בקומדיה שגרתית.

הקומדיה, שכל פרק שלה הוא בן 30 דקות בקירוב, עוסקת באלפי וויקרס, אותו מגלם ג'ק וויטהול (Fresh Meat), מורה בבית ספר תיכון, למרות שהוא חסר כישורים ללמד. מדובר בגבר צעיר, אשר לא אוהב לנקוף אצבע בכדי ללמד, השיעורים שלו מתנהלים בשיטה לא ברורה ולעיתים רחוקות מהמציאות. לדוגמא, בפרק השני הוא צריך ללמד חינוך מיני אל מול הורי תלמידים ובכדי להרשים, הוא גורם לג'ו (אית'ן לורנס), תלמיד אשר רואה בו דמות אב, לזייף יציאה מהארון בכדי שהוא יצטייר כאדם רגשי, שיכול לטפל בתלמידים.

למרות (ואולי בשל כך) שיטותיו כיתתו מאד אוהבת אותו. ניתן להצביע על מספר דמויות מעניינות: תלמידה בת 15 שאנטל (ניקי ראנקלס) מאוהבת בו ואלפי מודע לכך שהיא מעט נימפומנית. סטפן (לייטון וויליאמס) הוא הומוסקסואל ורואים זאת בכל משפט שלו, למרות שרק בפרק השני הוא מחליט לצאת מהארון ותוהה איך כולם ידעו זאת קודם לכן, ג'ינג (קה אלכסנדר) היא ממוצא סיני, אשר אוהבת ללמוד והיא היחידה שממש לא אוהבת את אלפי, מאחר וכבר בפרק בראשון אלפי מכריח אותה לגלם דמות יפאנית. אה כן, ויש גם בריון בבית הספר, אשר מפחיד את אלפי וגורם לו לעשות עבורו דברים (נותן לו את הנעליים, קונה לו סיידר).

אלפי מאוהב בסתר במיס גוליבר (שרה סולימאני), מורה בבית הספר, אך היא מחפשת אחר גבר אחראי יותר ומבוסס, ולא גבר-ילד. במקביל, מורה נוסף בבית הספר פרייזר (מת'יו הום), מתחרה על ליבה של מיס גליבר ומנסה להכשיל את אלפי בכל הזדמנות. ועל כולם מנצחת המנהלת, מיס פיקוול (מישל גומז), האויבת הראשית של ג'ק וזו שרוצה להעיף אותו מבית הספר ברגע שתוכל.

על פי שני פרקים בלבד ניתן להבחין שמדובר בקומדיה טובה ובעיקר, לא שגרתית. ג'ק עושה שטות אחר שטות. להלן דוגמאות, בפרק הראשון, בכדי להרשים את מיס גוליבר, ג'ק גורם לג'ו לומר שאימו מתה מממחלה כואבת למענה מיס גוליבר מתרימה, אך היות ומדובר בערב הורים אימו של ג'ו נמצאת במקום והתוכנית שלו מתנפצת. הפרק השני מסתיים בכך שג'ו מתוודה בפני הכיתה שג'ק גרם לו להתוודות (בצורה מזויפת) שהוא הומו בכדי שג'ק לא יגרש אותו להולנד במסגרת חילופי תלמידים, אך בסופו של דבר ג'ק והבריון של בית הספר הם אלו שנאלצים ליסוע ביחד להולנד.

כיאה לסדרות הבריטיות השחקנים, ובמיוחד השחקנים, אשר משחקים את התלמידים, עושים עבודה נהדרת. לראות את ניקי ראנקלס מגלמת נימפומנית בת 15 זה פשוט מצחיק בטירוף. בעיקר משום שהדמות שלה מזמינה הומור פיזי רב. כמו כן, ראוי לציין לטובה את ג'ק וויטהול (אלפי), שמשתמש כמעט בכל שתי דקות בהעוויות פנים בכדי להעביר את הנדרש מהדמות שלו. והוא עושה זאת בצורה טובה מאד.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. הרעיון מעניין, התסריט מצחיק כמעט בכל דקה או מקסימום שתיים (בשני הפרקים גם מצאתי את עצמי צוחק בקול רם ולאורך זמן), המשחק מדויק והמוצר הסופי כמעט נטול בעיות. במקרה הזה ניתן להצביע על שתי בעיות. הבעיה הראשונה היא, שהקומדיה לא חינוכית בעליל ויכולה לגרום להתנהגות לא רצויה של בני הנוער, במיוחד כאשר בהפקה לא מתביישים "לשחוט פרות קדושות" כגון סבל ומוות ממחלות קשות (פרק ראשון) וחינוך מיני (פרק שני). ולבסוף, נסו לראות פרק או שניים ותראו אם ההומור לטעמכם, בכל זאת מדובר בקומדיה בריטית ולא כולם אוהבים הומור שכזה. אני דווקא כן.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כל מה ששרה סולימאני נוגעת בו יוצא מצחיק ומקורי!! מכירה קרובי משפחה שלה בארץ, ואגב, את החתונה שלה היא ערכה פה לפני כמה חודשים. ועוד אגב, חברתה הטובה ביותר היא אוליביה פולט, שהיתה במשך כמעט עשור בת זוגו של בנדיקט קמברבאטץ'(שרלוק) וכיוון שהייתי חברת פייסבוק של שרה (לצערי היום היא כבר יותר פיקי לגבי חברי הפייסבוק שלה) היה לי ממש "חלון" לתוך החיים של קמברבאטץ' ופולט היפים והמקסימים, שפעם דווקא היו מאוד מאוד פתוחים ברשת ועם אנשים זרים. אבל, כידוע, כל השלישיה הזו יותר מפורסמת היום, ויותר סגורה וזהירה, ופולט וקמרמאטץ' כבר לא, וזה כל מה שיש לי לומר :)

אנונימי אמר/ה...

נשמע נחמד.
אני אתן צ'אנס לתוכנית.

אנונימי אמר/ה...

משהו יודע מאיזה אתר אני יכולה להוריד או לצפייה ישירה את הסדרה

אנונימי אמר/ה...

חמוד מאוד ומשעשע למדי, משום מה דווקא השורות של המנהלת ה"נאצית" הכי מצחיקות אותי... תודה על ההמלצה!

noa אמר/ה...

יש לזה תרגום?איפה ואיך אפשר לראות את זה או להוריד?